پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخچه لوگو آستون مارتین

تاریخچه لوگو آستون مارتین

تاریخچه لوگو آستون مارتین به سال 1910 باز می گردد. زمانیکه لیونِل مارتین و روبرت بامفورد، اولین خودرو خود را در کارگاه لندن تحت آرم Bamford & Martin Ltd. ساختند؛ نامی که یک سال بعد به آستون مارتین تغییر یافت. پس از بازگشت این دو از جنگ، آستون مارتین با تمام قوا به تولید خودرو […]

سامیار راشد
سه شنبه - ۳ آبان ۱۴۰۱

تاریخچه لوگو آستون مارتین به سال 1910 باز می گردد. زمانیکه لیونِل مارتین و روبرت بامفورد، اولین خودرو خود را در کارگاه لندن تحت آرم Bamford & Martin Ltd. ساختند؛ نامی که یک سال بعد به آستون مارتین تغییر یافت. پس از بازگشت این دو از جنگ، آستون مارتین با تمام قوا به تولید خودرو و شرکت در مسابقات tour de force ادامه داد. حدود یک دهه طول کشید تا آستون مارتین بال در بیاورد و در طول این یکصد سال، شاهد تغییرات اساسی بود تا با زمانه و مالک جدید خود همگام شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

1920

شاید با در نظر گرفتن لوگو فعلی حتی نتوانید تصور کنید که لوگو آستون مارتین روزی این شکلی بوده است. اولین لوگو شرکت آستون مارتین از ترکیب دو حرف A و M در داخل یک کادر دایره ای ایجاد شده بود که حتی شبیه به لوگو امروزی آستون مارتین هم نیست. طول عمر این لوگو شش سال بود تا اینکه آستون مارتین صاحب جدیدی را برای خودش پیدا کرد.

 

1927

این اولین تعبیر از افزودن بال، به لوگو آستون مارتین بود. در سال 1927، آستون مارتین تحت نظارت مالک جدیدش، نیازمند لوگو جدیدی نیز بود. این اولین باری بود که نام آستون مارتین بطور کامل نوشته می شد و دو خطی که همانند بال از حرف M نشأت گرفته بود، می توان ریشه های لوگو امروزی این خودروساز بریتانیایی را درآن جستجو کرد.

 

1930

تنها سه سال پس از بازطراحی لوگو آستون مارتین، در سال 1930 بازهم مورد بهینه سازی قرار گرفت و گوشه های نوشته آستون مارتین در طرفین، فرمی گوه مانند به خود گرفت تا حالت V شکل و خشن تری را به خود بگیرد. ضمن اینکه رنگ لوگو جدید بر روی بدنه خودروهای آستون مارتین از برنز به نقره ای تغییر پیدا کرد.

 

1932

تنها دو سال بعد، آستون مارتین از لوگو جدید خود رونمایی کرد که در حقیقت نسخه اولیه لوگو امروزی این برند بود. دو بال کامل با جزئیات، همراه با نوشته آستون مارتین داخل مستطیلی در وسط این بال، آستون مارتین با به نماد سوپراسپرت سازی بریتانیا تبدیل نمود. این لوگو به رنگ برنزی و نوشته آستون مارتین داخل مستطیل به رنگ قهوه ای بر روی تولیدات این برند نقش بسته بود.

 

1954

پس از بیش از یک دهه مشکلات مالی، کمپانی David Brown Limited، آستون مارتین را خریداری کرد و همراه با تغییرات ساختاری جدید، لوگو آن نیز تغییر کرد. باله ها که اندکی زاویه دار بودند حالا صاف شدند و از حاشیه ضخیم تری بهره می برد علاوه بر اینکه نوشته David Brown در داخل کادر مستطیلی در بالای نوشته آستون مارتین اضافه شد.

 

1984

در سال 1984، شرکت سرمایه گذاری بریتانیایی تحت نظارت ویلیام ویلسون که مالک جدید آستون مارتین بود.، نام David Brown را از داخل کادر مستطیلی حذف کرد. جزئیات لوگو حذف و انتزاعی تر شد و از حاشیه ضخیم تری بهره می برد. کادر مستطیلی از قهوه ای به رنگ سبز درآمد ولی خطوط طلایی رنگ بال، رنگ خودش را حفظ کرد.

 

2003

برای دومین بار، لوگو انتزاعی تر و ساده تر شد. بسیاری از خطوط داخلی بال حذف شدند و حاشیه ضخیم نیز برای اولین بار از لوگو حذف شد و تمامی خطوط داخلی و حاشیه، یک ارزش خطی داشتند. این لوگو برای حدود یک دهه بر روی تولیدات این برند نقش بسته بود تا اینکه بار دیگر در سال 2022 دستخوش تغییراتی جزئی شد.

 

2022

خط کمان مانند داخل لوگو بطور کامل حذف شد و حالا باله های آستون مارتین، انتزاعی ترین حالت خود را تجربه می کنند. تمامی خطوط داخلی و حاشیه اندکی ضخیم تر شدند و کادر نوشته آستون مارتین و نوشته آن نیز بزرگتر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی