پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فردای بازار MPV ایران/ نمایش M4 در غرفه خودروسازی فردا

گروه خودروسازی فردا که در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان حضور پررنگی دارد، محصول جدید خود در یک کلاس متفاوت و جذاب را به نصف جهان آورده است. فردا موتورز پیش از این نیز M4 را در نمایشگاه خودرو تهران و مشهد نیز به نمایش گذاشته بود. اهمیت این نمایشگاه این خودروسازی خصوصی را بر آن […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۱

گروه خودروسازی فردا که در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان حضور پررنگی دارد، محصول جدید خود در یک کلاس متفاوت و جذاب را به نصف جهان آورده است. فردا موتورز پیش از این نیز M4 را در نمایشگاه خودرو تهران و مشهد نیز به نمایش گذاشته بود. اهمیت این نمایشگاه این خودروسازی خصوصی را بر آن داشته تا در اصفهان نیز تمرکز خود را روی M4 بگذارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

فعالیت فردا موتورز به همین 2 سال اخیر ختم نمی شود و سابقه زیادی در تولید و واردات خودرو دارد. فردا موتورز در سال 1400 فعالیت زیادی داشت و سه گانه ای از محصولات را روانه بازار کرد. این سه گانه با کراس اوور FMC SX5 شروع شد، به سدان 511 رسید و در نهایت با کراس اوور FMC T5 تمام شد.

اما جدیدترین محصول خودروسازی فردا که در نخستین روز شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شده، در کلاس MPV جای می گیرد. این خودرو محصول شرکت دانگ فنگ است و با نام فورتینگ M4 شناخته می شود. طراحی M4 همچون دیگر محصولات سری فورتینگ نسبت به دیگر محصولات هم خانواده اش خاص تر است. یکی از نکات جالب در خصوص این خودرو، عرضه و تحقیقات بازار همزمان با چین است.

جلوپنجره بزرگ، طراحی خاص چراغ ها که بی شباهت به چراغ محصولات لکسوس نیست، رینگ های جذاب و قطعات کرومی روی بدنه، بر جذابیت های ظاهر M4 افزوده اند. چیدمان صندلی های M4 به صورت 3-2-2 است و در ردیف دوم از 2 صندلی مجزا بهره می برد. دیزاین کابین محصول جدید فردا موتورز شباهت فراوانی با خودرو لاماری دارد و از متریال با کیفیتی در ساخت آن استفاده شده است.

فهرست تجهیزات این مینی ون جدید هم در کنار طراحی خاص و متفاوت آن جالب توجه است. FMC M4 از امکاناتی نظیر رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، اتو هلد، ترمز پارک برقی، رانندگی خودکار بین خطوط، سنسور نور و باران، رادار خطی، گرم‌کن و سردکن صندلی های ردیف اول و دوم، ماساژور تطبیقی صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی های ردیف اول و دوم (با قابلیت تنظیم عرضی صندلی های ردیف دوم)، کروز کنترل تطبیق پذیر، تهویه اتوماتیک (تهویه مستقل سرنشینان عقب)، سیستم پاک‌سازی هوا، ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، هشدار برخورد از جلو، نوربالای خودکار و… بهره می برد و می توان آن را یکی از مجهزترین خودروهای بازار ایران برشمرد.

علاوه بر شباهت فراوان کابین فردا موتورز M4 ، پیشرانه و گیربکس این خودرو نیز کاملا مشابه لاماری ایما است. یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ که می تواند 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه در FMC M4 با گیربکس 7 سرعته 2 کلاچه جفت می شود.

SX5 و T5 محصولات فردا موتورز در کلاس کراس اوورها

از دیگر محصولات این خودروساز خصوصی که در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان به نمایش گذاشته شده می توان به فردا SX5 با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری با توان 123 اسب بخار و فردا T5 با امکانات جالبی نظیر 6 ایربگ 10 نقطه ای، رادار خطی، ترمز پارک برقی، سامانه اخطار تصادف از جلو، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر 12 اینچی لمسی، صفحه امپر دیجیتال، نورپردازی داخل کابین و درب برقی صندوق اشاره کرد.

پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو بر خلاف SX5 به توربوشارژ مجهز شده و می تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یکی از جذابیت های فنی این کراس اوور، گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک DAE است که با فناوری آیسین ژاپن توسعه داده شده و هماهنگی مناسبی با پیشرانه دارد. فردا T5 و SX5 هر 2 در کلاس پرطرفدار خودروهای کراس اوور جای می گیرند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی