پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رشد ۶۰ درصدی عملکرد تولید ایدم در هشت‌ماهه امسال

مدیرعامل شرکت ایدم از تولید و تحویل بیش از پنج هزار دستگاه انواع موتور دیزلی تا پایان آبان ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: این اقدام نشان از رشد ۶۰ درصدی عملکرد ایدم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  غلامرضا فریدزاد با اشاره به رشد ۶۰ […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱ دی ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت ایدم از تولید و تحویل بیش از پنج هزار دستگاه انواع موتور دیزلی تا پایان آبان ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: این اقدام نشان از رشد ۶۰ درصدی عملکرد ایدم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

غلامرضا فریدزاد با اشاره به رشد ۶۰ درصدی عملکرد تولید در هشت‌ماهه سال جاری این مجموعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و شکستن رکورد تولید هشت ماهه در بازه ۳۶ سال گذشته، به تشریح عملکرد و دستاوردهای این شرکت پرداخت.

وی با تاکید بر این‌که طی دو سال گذشته شرکت ایدم دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید و فروش، پیشبرد پروژه‌های توسعه محصول، اصلاح ساختار مالی، بهبود شاخص‌های مالی و بهره وری منابع انسانی کسب کرده است، اظهار کرد: نتایج به عمل آمده مرهون تلاش‌های مضاعف و جهادی تمامی همکاران این مجموعه تولیدی است.

مدیرعامل ایدم خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده، عملکرد این شرکت طی سال جاری بهترین عملکرد طی حدود چهار دهه اخیر بوده و خوش‌بختانه در ماه‌های شهریور و آبان نیز این شرکت توانست از رکورد تولید ماهانه موتور طی ۳۶ سال گذشته عبور کند.

وی با اشاره به توسعه و راه‌اندازی خطوط تولیدی و تجاری‌سازی موتور ۴۵۷ به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک و از ارکان مهم توسعه صنعت حمل‌و نقل کشور، گفت: این موتور قابلیت استفاده در انواع کاربری‌ها ازجمله انواع اتوبوس های شهری و بین‌شهری، اتوبوس آمبولانس، کشنده ها و کامیون ها (با توان ۳۰۰ تا ۴۳۰ اسب بخار) در راستای پاسخ‌گویی به نیاز شرکت ایران‌خودرو دیزل را دارد که به دلیل وابستگی برخی قطعات کلیدی و انحصاری آن به شرکت بنز آلمان، تولید آن بیش از یک دهه دچار توقف شده بود.

فریدزاد اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه را به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایدم دانست و با اشاره به این‌که طی دو سال گذشته تعداد هزار و ۲۵۰ دستگاه از این موتور تولید و تحویل شده است، از اجرای پروژه‌های توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید موتور مذکور از سال آینده خبر داد.

وی ضمن اشاره به پیشبرد برنامه های توسعه‌ای همگام با سیاست‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های توسعه محصول و ارتقای تمامی محصولات تولیدی شامل موتورهای ۳۵۵ ، ۴۵۷ و ۳۶۴ تا سطح استاندارد EURO 5 EEV در راستای رعایت قوانین و الزامات زیست‌محیطی کشور و پاسخ‌گویی به نیاز ناوگان حمل ‌و نقل تجاری کشور توسط متخصصان داخلی، در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل ایدم همچنین بهبود سطح آلایندگی، کاهش ۷.۲ درصدی مصرف سوخت موتور و صرفه‌جویی ارزی سالانه حداقل به میزان ۷۵ میلیون دلار را از دستاوردهای ملی اجرای سه طرح مذکور برشمرد و از شروع تولید انبوه آن‌ها از اوایل سال آینده خبر داد.

وی افزایش چرخه عمر موتورهای تولیدی ایدم با تغییر سیستم سوخت رسانی به کامان ریل، سهولت در تامین قطعات سیستم سوخت رسانی کامان ریل به واسطه محدود بودن تولیدکنندگان سیستم سوخت رسانی مکانیکی و نیز کاهش صدای موتور را از دیگر اهداف به دست آمده با اجرای پروژه های قوای محرکه برشمرد.

فریدزاد با اشاره به برنامه جهشی شرکت ایران‌خودرو دیزل، توسعه ظرفیت های زنجیره تامین و تولید شرکت برای پاسخ‌گویی به‌موقع به برنامه مذکور را از دیگر اقدامات شرکت عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی