پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جاودانه ترین خودروهای لوکس آمریکایی

جاودانه ترین خودروهای لوکس آمریکایی تاریخ / قسمت اول

هر وقت صحبت از خودروهای لوکس به میان می آید، اولین برندهای خودروسازی که به ذهن خطور می کنند رولزرویس، بنتلی، میباخ و عمدتأ برندهای اروپایی هستند. اما تا چند دهه پیش چنین نبود و همه خودروهای آمریکایی را به عنوان خودروهای لوکس می شناختند. عظیم الجثه، نیرومند، با کیفیت و مستحکم از جمله بارزترین […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۴ دی ۱۴۰۱

هر وقت صحبت از خودروهای لوکس به میان می آید، اولین برندهای خودروسازی که به ذهن خطور می کنند رولزرویس، بنتلی، میباخ و عمدتأ برندهای اروپایی هستند. اما تا چند دهه پیش چنین نبود و همه خودروهای آمریکایی را به عنوان خودروهای لوکس می شناختند. عظیم الجثه، نیرومند، با کیفیت و مستحکم از جمله بارزترین ویژگی خودروهای آمریکایی کلاسیک بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یکی دیگر از برجستگی های خودروهای آمریکایی در طول تاریخ، ارزش آنها در مقابل مبلغ پرداختی بوده است. برای مثال، دوج چارجر هِلکت 85 هزار دلاری به اندازه بنتلی فلایینگ اسپور 350 هزار دلاری سریع بوده و این موضوع قطعأ برای خریدار حائز اهمیت است.

اما خودروسازان آمریکایی در طول تاریخ بعضی از لوکس ترین و جاودانه ترین خودروهای لوکس را طراحی کرده و ساخته اند که هنوز هم آوازه آنها زبانزد خاص و عام است. آمریکایی ها در تولید خودروهای لوکس، دقیقأ با اروپایی ها هم عقیده نیستند و مسیر متفاوتی را در پیش می گیرند.

در در این مقاله و بخش دوم آن، تعداد هشت دستگاه از جاودانه ترین خودروهای لوکس آمریکایی تاریخ را به شما معرفی خواهیم کرد.

8- کرایسلر ایمپریال

کرایسلر Imperial یک خودرو لوکس آمریکایی بود که بین سالهای 1926 تا 1993 در آرایش های مختلف بدنه تولید می شد. در سال 1955، ایمپریال به یک سری مستقل تبدیل شد تا بتواند با خودروهای لوکس کادیلاک و لینکولن به رقابت بپردازد. معروفترین نسل از ایمپریال، به دهه 60 میلادی باز می گردد که حضور آن در فیلم هایی نظیر Black Beauty و Green Hornet بی تأثیر نبود. حتی ایمپریال در فیلم بازسازی شده Green Hornet در سال 2011 هم حضور داشت. کرایسلر قصد داشت در اواخر سال 2010، نام ایمپریال را مجددأ احیا کند ولی به علت بحران اقتصادی در آن زمان، این اتفاق نیفتاد.

7- لینکلن کانتیننتال نسل پنجم

لینکلن کانتیننتال، همواره یکی از لوکس ترین و خواستنی ترین خودروهای تولید شده توسط گروه خودروسازی فورد بوده است. کانتیننتال در 9 نسل به تولید رسید تا اینکه تولید آن متوقف شد و مجددأ لینکلن این نام را احیا کرد و دوباره در سال 2020 تولید آن متوقف شد. اما بهترین نسل کانتیننتال، نسل پنجم آن بود. این نسل از کانتیننتال در دو نسخه کوپه هاردتاپ و سدان چهار درب به تولید می رسید و در سال 1975، نزدیک به شش متر طول داشت که حدودأ 50 سانتی متر طویل تر از مرسدس بنز S کلاس نسخه LWB می باشد. کانتیننتال mark V با دو موتور 6.6 لیتری و 7.5 لیتری قابل سفارش بود.

6- کادیلاک اسکالید

نام اسکالید به یکی از سمبل های خودروهای لوکس تبدیل شده است تا جایی که بارها و بارها کادیلاک وسوسه شده تا «اسکالید» را به یک سری کاملأ مجزا تبدیل کند. اسکالید در حال حاضر در نسل پنجم خود قرار دارد و محبوبیت این مدل باعث شد تا کادیلاک نسخه V آنرا نیز عرضه کند. کادیلاک اسکالید در ابتدا شورلت سیلورادو با یک برند لوکس و طراحی جذابتر بود اما رفته رفته هویت خود را پیدا کرد. اسکالید V با یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژ، می تواند 682 اسب بخار نیرو و 885 نیوتون متر گشتاور را تولید کند و در 4.4 ثانیه از صفر به صد برسد. قیمت پایه آن، 150 هزار دلار اعلام شده است.

5- لینکلن Town Car

لینکلن تاون کار یکی دیگر از جاودانه ترین نام های صنعت خودروسازی در زمره خودروهای لوکس بوده که مدت هاست تولید آن متوقف شده است. تولید آن در دهه 60 میلادی آغاز شد و از شاسی فورد کراون ویکتوریا بهره می برد با این تفاوت که طراحی جذابتر، کیفیت بالاتر و امکانات بیشتر، آنرا به یک سدان لاکچری تبدیل کرده بود. از نسل دوم آن به عنوان بهترین نسل Town Car یاد می شود که بین سالهای 1990 تا 1997 تولید می شد.. لینکلن تاون کار پیش از سلطه جویی کادیلاک زیر پای رئسای جمهور ایالت متحده، برای خود تاج و تختی داشت و توسط چندین رییس جمهور آمریکا استفاده می شد.

ادامه در قسمت دوم…

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی