پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انقلاب 1500 / با رم 1500 رولوشن BEV آشنا شوید

بالاخره پس از انتشار اخبار غیر رسمی ساخت پیکاپ برقی توسط رم، این نمایشگاه CES بود که میزبان پرده برداری از این واقعیت بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  نزدیک به 3 سال پس از انتشار خبرهای غیررسمی مبنی بر ساخت پیکاپ برقی توسط رم، این خودرو در قالب یک کانسپت در نمایشگاه CES […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۱

بالاخره پس از انتشار اخبار غیر رسمی ساخت پیکاپ برقی توسط رم، این نمایشگاه CES بود که میزبان پرده برداری از این واقعیت بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

نزدیک به 3 سال پس از انتشار خبرهای غیررسمی مبنی بر ساخت پیکاپ برقی توسط رم، این خودرو در قالب یک کانسپت در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شده است.

مشخصات فنی رم 1500 رولوشن BEV

رم از اعلام مشخصات فنی 1500 رِوُلوشن BEV خودداری نموده است، ولی از آنجا که رم به عملکرد فنی سطح بالای این پیکاپ اشاره کرده، می­‌توان حدس زد که با خودرویی براساس پلتفرم STLA استلانتیس مواجه هستیم، که روی هریک از محورهای آن یک موتور برقی نصب شده است.

البته رونمایی رم 1500 Revolution آنقدرها هم خالی از اطلاعات جدید نبوده، چراکه شرکت سازنده، از فرمان‌پذیری 15 درجه­‌ای تمام چرخ‌ها، سیستم DC به قدرت 800 ولت و پشتیبانی از شارژ سریع تا سقف 350 کیلووات خبر داده است. با اتصال به جریان مذکور، نیروی لازم برای پیمایش 160 کیلومتر در مدت 10 دقیقه تامین خواهد شد.

فرم کلی بدنه رم 1500 Revolution تاحدی به شورولت سیلورادو EV شباهت دارد، هرچند که در این خودرو با طراحی متفاوت زاویه ستون A و اتصال اتاق به محفظه بار مواجه هستیم. طراحی چراغ‌های جلو و باز شدن درها در خلاف جهت یکدیگر بدون وجود ستون B نیز قابل توجه است.

رم 1500 رولوشن BEV به تایرهای 24 اینچی با پیچ مرکزی نورانی مجهز شده است، ولی به نظر می­‌رسد فضای کافی برای نصب تایرهای 35 اینچی آفرود هم وجود داشته باشد.

کابین و امکانات رم 1500 رولوشن BEV

دریچه بازشوی برقی از کابین به محفظه بار، امکان دسترسی به این بخش و قرار دادن لوازمی به بلندای 5.4 متر را فراهم نموده است. به لطف قابلیت جابجایی صندلی‌ها، می‌­توان 10 سانتی‌متر فضای بیشتر را به سرنشینان اختصاص داد. حتی ردیف سوم صندلی‌ها نیز برای این پیکاپ برقی پیش­‌بینی شده است، اما به لطف کف تخت و سامانه ماژولار Ram Track، می­‌توان صندلی‌ها و کنسول‌ها را جابجا کرد تا فضای دلخواه حاصل شود.

سانروف برقی، دو نمایشگر با مجموع مساحت 28 اینچ، نورپردازی روی داشبورد، فرمان با قابلیت جمع‌­آوری، نمایشگر هداپ با واقعیت مجازی، دستیار هوشمند مجازی و امکان تنظیم حالت‌های پیش‌­فرض برای تعیین موقعیت صندلی، نورپردازی، سیستم صوتی و غیره، آینه­‌های دیجیتال، دوربین 360 درجه و حالت shadow یا سایه برای حرکت در پشت عابرپیاده و سامانه خودران سطح 3، از مهمترین امکانات رم 1500 رولوشن BEV به شمار می­‌آید.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی