پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

ناایمن ها حذف می شوند! / روند توقف تولید خودروهای ناایمن ادامه دار است

رئیس سازمان استاندارد بیان کرد: سزا نیست که مردم عملکرد دولت را با خودرو بسنجند. گله مردم در این خصوص به حق است و صنعت خودرو باید به خودش بیاید و تعهداتی که داده را عمل کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در در پاسخ به این […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۱

رئیس سازمان استاندارد بیان کرد: سزا نیست که مردم عملکرد دولت را با خودرو بسنجند. گله مردم در این خصوص به حق است و صنعت خودرو باید به خودش بیاید و تعهداتی که داده را عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در در پاسخ به این سوال که سازمان استاندارد در حوزه خودروسازی و رعایت استانداردها در این بخش چه اقدامی انجام داده است؟ گفت: در یک سال گذشته فرمان 8 ماده ای رئیس جمهور در حوزه خودرو را داشتیم. امسال 5 خودرو که ایمنی و استاندارد لازم را نداشتند از مدار تولید خارج شدند در آینده هم این روند ادامه خواهد داشت. توافق با وزارت صمت داشتیم که سال آینده هم خودروهایی که عملکرد و کیفیت لازم را ندارند از رده خارج شوند. تولید این خودروها باید متوقف شود و خودروسازان باید بتوانند با بومی سازی و ارتقای دانش فنی محصولات جدید تر و کیفی تری تولید کنند.

وی همچنین ادامه داد: درباره تعطیلی خط تولید برخی خودروهای نا ایمن و غیراستاندارد، برنامه ریزی کرده ایم و با وزارت صمت هم در این خصوص توافق شده است. همان طور که در حوزه واردات هم تاکید داریم که خودروهای ایمن و کیفی وارد بازار شوند. سزا نیست که مردم عملکرد دولت را با خودرو بسنجند. گله مردم در این خصوص به حق است و صنعت خودرو باید به خودش بیاید و تعهداتی که داده را عمل کند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش هم که چرا استاندارد در حوزه قطعه سازی را تقویت نمی کنیم؟بیان کرد: سال های طولانی است که قطعات جعلی در کشور وجود دارد. حوزه قطعه رها شده است. قاچاق، تولید زیرپله ای و سوءاستفاده از نشان استاندارد را در این بخش شاهد هستیم . وزارت صمت چند پروژه تعریف کرده که این حوزه را رصد کند. 54 قطعه استاندارد اجباری داشتند که استانداردسازی قطعات پیگیری شده و تا سال 1402 به بیش از 500 قطعه ارتقا پیدا می کند. در این تصمیم جدی هستیم چراکه با جان و مال مردم سر و کار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی