پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مروری برای کتابچه تاریخ لامبورگینی / آشنایی با پیشرانه های 12 سیلندر لامبورگینی

کمپانی لامبورگینی در سال 1963 با معرفی مدل 350GT، تاریخ سازی خود در تولید پیشرانه های 12 سیلندر را آغاز کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان جوان خودرو  تاریخ گاو های خشمگین 12 سیلندر از سال 1963 با پرده برداری از مدل 350GT آغاز و تا سال 2011 با نمایش پر افتخار اونتادور تداوم داشت. […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۶ بهمن ۱۴۰۱

کمپانی لامبورگینی در سال 1963 با معرفی مدل 350GT، تاریخ سازی خود در تولید پیشرانه های 12 سیلندر را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان جوان خودرو 

تاریخ گاو های خشمگین 12 سیلندر از سال 1963 با پرده برداری از مدل 350GT آغاز و تا سال 2011 با نمایش پر افتخار اونتادور تداوم داشت.

سوپراسپرت ساز محبوب ایتالیایی نخستین پیشرانه 12 سیلندر را برای شرکت در مسابقات طراجی کرد اما بعدا برای استفاده در محصولات شهری خود آن را دستخوش تغییراتی کرد که می توان به بهره بردن از آلومینیوم در ساخت سرسیلندر، پیستون و میل لنگ اشاره کرد که این امر سبب کاهش وزن و رساندن این پیشرانه به عدد 232 کیلوگرم اشاره کرد.

لامبورگینی میورا به عنوان نخستین سوپراسپرت جهان با تجهیز شدن به قلبی 12 سیلندر با زاویه 90 در عقب بدنه وارد میدان شد. همین پیشرانه برای نصب در کونتاش دوباره 90 درجه چرخید تا پس از قرارگیری در میانه عقبی بدنه خودرو، تقسیم وزن بهتری داشته باشد.

همچنین پیشرانه V12 با حجم 7.2 لیتر برای نصب در دیابلو VT با سامانه چهارچرخ محرک قرار گرفت. لازم به ذکر است که از این موتور در قایق های مسابقه ای هم بهره گرفته شد. برای نصب در نمونه منحصربه‌فردی از مدل بیراهه‌نورد LM 002 به نحوی تقویت شد که 700 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کرد.

جانشین دیابلو یعنی لامبورگینی مورسیه‌لگو به پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری مجهز شد، که وزن کمتری داشت و در نسخه استاندارد 690 اسب‌­بخار قدرت و در دو نسخه اولتیمائه و اسنزا به ترتیب 780 و 830 اسب‌­بخار قدرت تولید می­‌کرد.

اکنون لامبورگینی به صورت رسمی تایید کرده که قصد دارد جانشین مدل اونتادور را در سه ماهه نخست سال 2023 و به همراه یک پیشرانه جدید 12 سیلندر معرفی کند. پیشرانه درونسوز این خودرو به عنوان بخشی از یک سامانه هیبرید عمل می­‌کند.

البته برند ایتالیایی قصد دارد جانشین مدل محبوب هوراکان و نسخه جدید از شاسی‌­بلند اوروس را نیز در سال 2024 به سامانه هیبرید مجهز کند.

نخستین محصول کاملا برقی لامبورگینی که یک خودروی 2+2 نفره کوپه با سیستم تعلیق مرتفع خواهد بود نیز در اواخر دهه جاری معرفی می‌­شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی