پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شیر شاه کره ای وارد چین شد / معرفی هیوندای موفوسا

هیوندای در تازه ترین اقدام خود یک محصول انحصاری به نام MUFASA را برای بازار چین آماده و معرفی کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  شرکت هیوندای یک محصول جدید به نام موفاسا – Mufasa – را برای عرضه انحصاری در بازار چین معرفی کرده است. این محصول جدید که نام خود را […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

هیوندای در تازه ترین اقدام خود یک محصول انحصاری به نام MUFASA را برای بازار چین آماده و معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

شرکت هیوندای یک محصول جدید به نام موفاسا – Mufasa – را برای عرضه انحصاری در بازار چین معرفی کرده است.

این محصول جدید که نام خود را از قهرمان اصلی در فیلم کارتونی «The Lion King» به عاریت گرفته، جایگزین هیوندای ix35 می­‌شود که از سال 2017 تاکنون در خط تولید بیجینگ-هیوندای حضور دارد. این شرکت در سال 2002 تاسیس شده است و در حال حاضر، 5 سدان، 4 کراس‌­اور و یک MPV را به فروش می‌­رساند که در میان آن‌ها فقط یک مدل هیبرید و یک مدل برقی دیده می­‌شود.

طراحی ظاهری هیوندای موفاسا به واسطه جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های جلو متشکل از خطوط شکسته و هلالی گلگیرهای مشکی، به سایر کراس‌­اورهای ساخت این برند کره‌­ای شباهت دارد، اما به واسطه برخی جزئیات دیگر همچون تزئین ستون‌ها با رنگ مشکی و البته طراحی عجیب چراغ‌های عقب، از دیگران متمایز شده است.

ابعاد بدنه هیوندای موفاسا در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.475، 1.85، 1.665 و 2.68 متر اعلام شده است.

قوای حرکتی هیوندای موفاسا از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با 161 اسب‌بخار قدرت تامین شده است، که برای خودرویی با این ابعاد و البته وزن 1464 کیلوگرمی، چندان هیجان­‌انگیز به نظر نمی­‌رسد. به هرحال براساس اعلام هیوندای، موفاسا می­‌تواند به حداکثر سرعت 187 کیلومتر برساعت دست یابد.

ظاهرا هیوندای قصد دارد نسخه­‌های برقی و هیبرید از موفاسا را نیز در آینده نزدیک تولید کند.

هیوندای موفاسا در ماه آینده میلادی در نمایشگاه شانگهای 2023 به معرض نمایش درخواهد آمد. انتظار داریم که فروش این خودرو نیز با فاصله کوتاهی پس از این رویداد آغاز شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی