پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نکات ایمنی رانندگی در زمستان – قسمت دوم

امسال اکثر کشورهای دنیا زمستان سختی را پشت سر گذاشتند، مخصوصأ ایران عزیزمان که یکی از سردترین و برفی ترین زمستان های خود را تجربه کرد. طبق گزارشات سازمان تصادفات جاده ای NHTSA اعلام کرده که در سال 2020، جاده های برفی و لغزنده در ایالت متحده جان 374 نفر را گرفته و 25 هزار […]

سامیار راشد
شنبه - ۶ اسفند ۱۴۰۱

امسال اکثر کشورهای دنیا زمستان سختی را پشت سر گذاشتند، مخصوصأ ایران عزیزمان که یکی از سردترین و برفی ترین زمستان های خود را تجربه کرد. طبق گزارشات سازمان تصادفات جاده ای NHTSA اعلام کرده که در سال 2020، جاده های برفی و لغزنده در ایالت متحده جان 374 نفر را گرفته و 25 هزار زخمی بر جای گذاشته است. بنابراین رعایت نکات ایمنی رانندگی در آب و هوای برفی و جاده های لغزنده، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در قسمت قبل این مقاله، ابتدایی ترین راهکارهای ایمنی در فصل زمستان را خدمت شما معرفی کردیم و حالا به ادامه آن می پردازیم.

اطمینان حاصل کنید که تایرهای خودرو شما با میزان باد استاندارد تعریف شده خودروساز پر باشد. فشار باد استاندارد تایر خودرو بر روی برچسب کنار درب سمت راننده درج شده که باید با این فشار تنظیم باشد نه فشاری که روی خود تایر حک شده است.

پیش از آغاز سفر در فصل زمستان، حتمأ چراغهای ترمز، راهنما و چراغهای جلو و عقب را چک کنید و از کارکرد درست آن اطمینان حاصل نمایید زیراکه چراغها در فصل یخبندان یکی از حیاتی ترین موراد برای حفظ ایمنی و دیده شدن در هوای مه آلود هستند.

همچنین می بایست از سلامت برف پاک کن ها اطمینان حاصل کنید. از مایع شیشه شور ضد یخ استفاده نمایید تا از یخ زدن شیشه جلوگیری شود. می توانید از تیغه های مناسب برای برف استفاده کنید تا در برابر برف سنگین، مقاومت لازم را داشته باشد.

حتمأ به یاد داشته باشید که ابزاری نظیر بیل، یخ شکن، کابل باتری به باتری، چراغ خطر سیار و وسایلی از این قبیل را با خود به همراه داشته باشید تا در صورت گیر کردن در برف، بتوانید خودرو خود را آزاد کنید. همچنین می توانید مقداری شن یا شن گربه را با خود حمل کنید چراکه شن روی برف، مانند آب روی آتش عمل می کند.

از پر بودن باک بنزین یا شارژ بودن باتری های خودرو الکتریکی خود مطمئن باشید. به دلیل استفاده از بخاری و سرعت پایین در مسیرهای لغزنده برفی، احتمال اتمام سوخت زودتر از انتظار وجود دارد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی