پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازیگران بی‌جان! / نگاهی به خودروهای حاضر در سریال‌های برکینگ‌ بد و مانی‌ هیست

قصد داریم تا در این مطلب به بازیگران فلزی (خودروها) 2 سریال محبوب برکینگ بد و مانی هیست بپردازیم. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل مجله تخت  از سال 2 هزار میلادی به این سو، صنعت ساخت سریال‌ های تلویزیونی آرام‌آرام جایگاه سینما را متزلزل کرده است. این حرکت خزنده تا جایی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱ فروردین ۱۴۰۲

قصد داریم تا در این مطلب به بازیگران فلزی (خودروها) 2 سریال محبوب برکینگ بد و مانی هیست بپردازیم.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو، به نقل مجله تخت 

از سال 2 هزار میلادی به این سو، صنعت ساخت سریال‌ های تلویزیونی آرام‌آرام جایگاه سینما را متزلزل کرده است. این حرکت خزنده تا جایی پیش رفته که برخی نشریات جهانی به کنایه کاریکاتورهایی منتشر کرده‌اند که در آن عده‌ای در حال جابه‌جایی نوشته بزرگ هالیوود در لس‌آنجلس با لوگوتایپ نتفلیکس هستند! در چنین فضایی سریال‌ها با قدرت‌تر از گذشته می‌تازند و به‌علت زمان چند صد دقیقه‌ای طی هر فصل، به‌آسانی مخاطبان را برای روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها با خود همراه می‌کنند. از ایالات متحده آمریکا تا انگلستان؛ از کلمبیا تا اسپانیا و از آلمان تا کره جنوبی، کارگردانان مهمی مشغول ساخت سریال‌هایی هستند که قرار است در سراسر جهان در دسترس علاقه‌مندان به این سرگرمی ارزان و هیجان‌انگیز قرار بگیرند. معمولا بازیگران حاضر در سریال‌های طولانی و مشهور برای همیشه با نقش خود در اذهان حک می‌شوند، اما سریال‌های تلویزیونی بازیگران دیگری نیز دارند که کم‌تر به آنها پرداخته شده. بله! درست حدس زدید. ماشین‌ها به‌عنوان بازیگران بی‌جان سریال‌های امروزی نقش مهمی در جذابیت آنها ایفا می‌کنند. بر همین اساس در این نوشتار مروری کوتاه خواهیم داشت بر خودروهایی که در 2 سریال جذاب افسارگسیخته و خانه کاغذی حضور داشتند و کم‌تر به چشم آمدند. خودروهایی که برخلاف مدل‌های حاضر در سری فیلم‌های سریع و خشن کاملا معمولی و حتی از انواع ناموفق در بازارهای جهانی هستند.

سریال برکینگ بد

برکینگ‌بد، فستیوال ماشین‌های معمولی

سریال برکینگ‌بد که در فارسی افسارگسیخته ترجمه شده است، آن‌قدر داستان گیرا و ریتم جذابی داشت که تا سال‌ها کسی اهمیتی به خودروهای پرتعداد حاضر در این سریال نمی‌داد. شاید 5 سال پس از پایان برکینگ‌بد بود که نگاه‌ها به‌سوی پونتیاک آزتک والتر وایت یا هایزنبرگ یعنی شخصیت اصلی داستان جلب شد. یک SUV زشت اما پرآپشن و برخوردار از قابلیت‌های جذاب! این خودرو در دسته 100 اتومبیل زشت تاریخ قرار دارد اما کاملا با دنیای آقای وایت به‌عنوان یک معلم شیمی بازنده در زندگی که در آستانه به دنیا آمدن فرزند دومش از ابتلای خود به سرطان آگاه می‌شود، هم‌خوانی دارد.

سریال برکینگ بد (3)

دومین خودرو مشهور این سریال را باید کمپری دانست که در ابتدای داستان توسط والتر وایت و جسی پینک‌من به آزمایشگاه سیار تبدیل می‌شود. این ون کاروان کریستال شیپ نیز یکی از ستارگان بی‌جانی است که میزبانی بزنگاه‌های مهمی از سریال را بر عهده دارد.

سریال برکینگ بد

شورولت مونته کارلو قرمزرنگ جسی پینک‌من در ابتدای سریال آن‌هم از نوع لورایدر نیز از جمله سایر خودروهای جذاب در برکینگ بد است. سریالی که شخصیت اصلی آن در ادامه مالکیت یک کرایسلر 300 SRT8 و یک دوج چلنجر SRT8 (والتر وایت این خودرو را به قصد تقدیم به فرزند معلول‌اش خریداری می‌کند.) را نیز تجربه خواهد کرد. شخصیت دوم داستان یعنی جسی پینکمن نیز در ادامه سوار بر یک خودرو بسیار معمولی چون تویوتا تِرسِل دیده می‌شود.

خودرو همسر والتر وایت با نام اسکایلر یک جیپ گرند واگُنی‌یِر کلاسیک است. باجناق وایت که عضو پلیس مبارزه با مواد مخدر آمریکاست از یک جیپ کامندر استفاده می‌کند و همسرش سوار بر فولکس‌واگن بیتل رترو به رنگ آبی دیده می‌شود. اما بدون تردید یکی از جذاب‌ترین خودروهای حاضر در این سریال، کادیلاک دِویل «سال گودمن» وکیل والتر وایت و جسی پینکمن است. کاراکتری که خود زمینه ساخت سریال دیگری با نام «بهتره با ساول تماس بگیری!» را فراهم می‌آورد و در آن سریال عمدتا یک سوزوکی استیم قراضه را می‌راند. البته در میان همه این خودروها از ولوو وی70 گوستاوو فرینگ به‌عنوان تاریک‌ترین شخصیت سریال و کرایسلر فیفت اَوِنیو مایک- آدمکش مشهور فرینگ- نیز نمی‌توان گذشت.

سریال برکینگ بد (5)

برکینگ‌بد را باید فستیوالی از خودروهای معمولی و حتی ضعیف و ناموفقی دانست که به‌هرحال جذابیت‌های خاص خودشان را دارند.

مانی هیست

مانی‌هیست، جمعِ قهرمانان اروپایی جمع است

مانی‌هیست که تحت عناوین خانه کاغذی یا سرقت پول نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین سریال‌های ژانر سرقت در تاریخ تلویزیون است. در این سریال نیز داستان اصلی آن‌قدر جذابیت داشته که نیازی به استفاده از خودروهای رنگارنگ سوپراسپرت و لوکس برای تزریق جذابیت به تصاویر احساس نشده است. اما خودروهای حاضر در این سریال نیز که اکثریت قریب به اتفاق آنها تولید اتحادیه اروپا هستند در پیشبرد روند سریال نقش موثری دارند.

مانی هیست (5)

از سئات آیبیزای دهه نودی پروفسور به‌عنوان شخصیت اصلی داستان که در بزنگاه‌های مهم سریال اهمیت زیادی می‌یابد بگیرید تا مرسدس‌بنز ML همین کاراکتر در اپیزودهای پایانی فصل آخر. پژو 3008 شخصیت لیسبون، فولکس‌های پاسات و فوردهای موندئو تشریفات برای جابه‌جایی مقامات رده‌بالای پلیس و ارتش اسپانیا به‌علاوه انواع سئات‌ها و سیتروئن‌ها در ناوگان پلیس این کشور را نیز می‌توان خودروهای پلیسی در مانی‌هیست به‌شمار آورد. البته مرسدس‌بنز کلاس E مورد استفاده یکی از شخصیت‌های اصلی پلیس- همسر راکل موریلیو یا لیسبون- و ب‌ام‌و E39 آنخل روبیو را نیز نمی‌توان از قلم انداخت. مخصوصا ب‌ام‌و E39 نقره‌ای رنگی که در فصل‌های آغازین یک تصادف خیره‌کننده را تجربه می‌کند.

مانی هیست (3)

یکی دیگر از شاخص‌ترین خودروهای فصل آخر خانه کاغذی را باید فولکس‌واگن قرمزرنگی دانست که پروفسور یا سرخیو مارکیانا سوار بر آن وارد خزانه ملی اسپانیا می‌شود. خودرویی نمادین که صحنه‌های خیره‌کننده‌ای را رقم می‌زند. ون‌ها و کامیون‌های اروپایی نیز در این سریال نقشی محوری بر عهده دارند. اما حضور خودرو در مانی‌هیست کاملا در خدمت روند داستان است و مدل‌های انتخاب‌شده، جز فولکس بیتل قرمزرنگی که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم همگی تنها بازیگرانی برای به پیش راندن داستان محسوب می‌شوند نه المان‌هایی در راستای تزریق زیبایی به تصاویر.

مانی هیست

در پایان جالب است بدانید که در سرقت دوم سریال مانی‌هیست، دنور که یکی از شخصیت‌های جذاب و محوری داستان به حساب می‌آید توکیو، دیگر شخصیت اصلی سریال را به مازراتی تشبیه می‌کند. تشبیهی که اتفاقا در میان دیالوگ‌های پس از آن بین سایر کاراکترها مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

نوشته از: روزبه خندان

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی