پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا EV5 کانسپت

در حالیکه هنوز یک هفته از رونمایی رسمی از شاسی بلند برقی فول سایز EV9 کیا نگذشته، در جریان مراسم EV Day چین، این برند معظم کره ای از شاسی بلند برقی جدید خود به نام EV5 کانسپت رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  کیا EV5 کانسپت، زبان طراحی جدید این برند را […]

سامیار راشد
سه شنبه - ۱ فروردین ۱۴۰۲

در حالیکه هنوز یک هفته از رونمایی رسمی از شاسی بلند برقی فول سایز EV9 کیا نگذشته، در جریان مراسم EV Day چین، این برند معظم کره ای از شاسی بلند برقی جدید خود به نام EV5 کانسپت رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

کیا EV5 کانسپت، زبان طراحی جدید این برند را برای شاسی بلندهای برقی خود به تصویر می کشد که حقیقتأ بسیار زیبا و متفاوت است. طراحی هندسی بدنه، طراحی خاص ستون C، رینگ های تخت و زیبا و چراغهای جلو که در گوشه ترین قسمت عرض بدنه قرار دارد، با برادر بزرگتر خود یعنی EV9 تقریبأ یکسان است. اما امتداد نوار کرومی جلوپنجره Digital Tiger Nose که تا چراغ روز LED عمودی کشیده شده و قاب مثلثی شکل چراغ، سبک جدیدی را برای کیا معرفی می کند. چراغهای عقب نیز به شکل براکت طراحی شده اند. از رینگ های 21 اینچی آن نیز نباید غافل شد که جلوه خاصی دارند.

کابین آن نیز کاملأ مینیمال طراحی شده است و تا حدودی می تواند یادآور کابین ب.ام.و ix باشد. داشبورد معلق، نمایشگر یکپارچه کنسول میانی تا پشت فرمان، فرمان شش ضلعی، و تنها تعداد اندکی دکمه بر روی کنسول میانی، محیط زیبا و دلنشینی را خلق می کند.

کیا EV5 کانسپت نیز همانند کیا EV9 دارای صندلی هایی با تغییر زاویه بوده که می توان از آن برای سوار/پیاده شدن راحت تر یا زاویه رو به عقب برای برای تشکیل حالت کنفرانسی استفاده نمود. در این میان از سقف پانوراما سرتاسر آن نباید غافل شد که محیط دلباز تری را در کابین ایجاد می کند.

متریال مورد استفاده برای پوشش کابین کاملأ بازیافتی بوده تا آسیبی به محیط زیست نزند. کیا هنوز هیچگونه اطلاعات فنی از EV5 کانسپت را منتشر نکرده است. طی ماه های آینده، EV5 کانسپت بصورت فیزیکی رونمایی می شود.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی