پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رالی تور گردشگری خوروهای کمپر و کاروانینگ ایران بعد از ترکمنستان وارد ازبکستان شد

رالی تور گردشگری خودروهای کمپر و کاروانینگ “پیک های پیام آور نوروز” پس از عبور از ترکمنستان، وارد ازبکستان شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این رالی تور که روز سوم فروردین ماه 1402 همزمان با برپایی جشن نوروز در کشورمان، در مسیر جاده ابریشم آغاز شده بود، پس از 5 روز پیمایش و […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۲

رالی تور گردشگری خودروهای کمپر و کاروانینگ “پیک های پیام آور نوروز” پس از عبور از ترکمنستان، وارد ازبکستان شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این رالی تور که روز سوم فروردین ماه 1402 همزمان با برپایی جشن نوروز در کشورمان، در مسیر جاده ابریشم آغاز شده بود، پس از 5 روز پیمایش و همزمان با روز هفتم فروردین به کشور ازبکستان رسید.

شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی، پس از ترک ایران، وارد ترکمنستان شدند و ضمن بازدید از جاذبه های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و طبیعی این کشور، به مقصد بعدی خود رسیدند. گروه کاروان های ایرانی، در ادامه مسیر با عبور از شهرهای مختلف ازبکستان به کشور تاجیکستان که مقصد نهایی رالی تور است، خواهند رسید.

این رالی تور فرهنگی و گردشگری که برای اولین بار با شرکت ۲۸ دستگاه خودرو کمپر و کاروان با حضور اعضای خانواده های ایرانی از استان های مختلف کشور در حال برگزاری است، با توجه به اهمیت تأثیر این رویداد در تحکیم روابط کشورهای حوزه جشن باستانی نوروز از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران و به واسطه قرابت فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها آغاز شده است.

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت های حوزه جشن نوروز و پاسداشت این جشن باستانی، از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری “پیک های پیام آور نوروز” است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی