پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آشنایی با ام جی سایبرستر

کمپانی ام جی‌ به تازگی در‌ نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ از محصول ام جی سایبرستر پرده بر‌داری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  پس از انتشار چند تصویر در هفته گذشته، بالاخره انتظار به پایان رسیده و با رونمایی رسمی از ام جی سایبرستر در نمایشگاه شانگهای 2023، اطلاعات بیشتری از این خودرو در […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

کمپانی ام جی‌ به تازگی در‌ نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ از محصول ام جی سایبرستر پرده بر‌داری کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

پس از انتشار چند تصویر در هفته گذشته، بالاخره انتظار به پایان رسیده و با رونمایی رسمی از ام جی سایبرستر در نمایشگاه شانگهای 2023، اطلاعات بیشتری از این خودرو در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

هرچند مشخصات فنی ام جی سایبرستر اعلام نشده، اما سازنده چینی از عملکرد نیرومند این خودرو سخن گفته و از آن به عنوان یک برقی اسپرت با سطح بالای فناوری یاد کرده است.

ام جی سایبرستر نخستین خودروی روباز است که این برند در طول بیش از یک دهه گذشته، عرضه می­‌کند. از آنجا که تسلا رودستر تاکنون وارد خط تولید نشده، سایبرستر را می­‌توان نخستین نمونه در این رده دانست.

طراحی ام جی سایبرستر

در نگاه اول، نمی­‌توان شباهتی میان ام جی سایبرستر با محصولات کلاسیک این برند پیدا کرد، اما برخی موارد همچون کاپوت کشیده و بخش انتهایی کوتاه را می‌­توان به نوعی به شباهت با مدل‌های قبلی تعبیر کرد. درهای قیچی مانند، خشونت ظاهری ام جی سایبرستر را افزایش داده است.

ابعاد ام جی سایبرستر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.535، 1.913، 1.329 و 2.69 متر اعلام شده است، که این خودرو را به مراتب بزرگتر از مزدا میاتا MX-5 مدل 2023 یا پورشه کیمن با طول به ترتیب 3.91 و 4.3 متر، نشان می­‌دهد.

وزن ام جی سایبرستر هم بین 1.85 تا 1.985 تن برای نسخه­‌های مختلف اعلام شده، که به مراتب سنگین‌تر از وزن 1061 الی 1090 کیلوگرمی مزدا MX-5 است.

فروش ام جی سایبرستر در بریتانیا و اروپا از تابستان 2024 آغاز خواهد شد. از قیمت این خودرو فعلا اطلاعی در دسترس نیست، اما بد نیست بدانید که در سال 2021، بیش از 5 هزار مشتری چینی با پرداخت مبلغ 155 دلار، اقدام به رزرو ام جی سایبرستر کردند.

بنابر اعلام MIIT، دو رنگ مشکی یا قرمز برای سقف پارچه­‌ای و چندین طرح برای رینگ‌های ام جی سایبرستر قابل سفارش خواهد بود. ام جی سایبرستر بسته به تریم، به رینگ‌های 19 و 20 اینچی مجهز خواهد شد.

فعلا تصویر رسمی از فضای کابین این خودرو منتشر نشده اما در تصاویر مخفیانه که قبلاً به ثبت رسیده، می­‌توان فرمان yoke مشابهمحصولات تسلا و سه نمایشگر در مقابل راننده را تشخیص داد. در تصویر مخفیانه دیگر، درهای بالارونده دیده می­‌شود، اما مشخصنیست که این موارد در نسخه نهایی هم موجود باشد یا خیر.

مشخصات فنی ام جی سایبرستر

همانطور که اشاره شد، مشخصات فنی ام جی سایبرستر فعلا اعلام نشده است، اما گویا قرار است سه نسخه از این خودرو، وارد بازارشود. مدل پایه به یک پیشرانه مجهز شده است، درحالی‌که نسخه دو موتوره، دو پیشرانه با 101 و 215 اسب‌­بخار قدرت روی محورهایجلو و عقب دارد.

نیرومندترین نسخه از ام جی سایبرستر، به دو پیشرانه با 201 و 335 اسب‌بخار قدرت روی محورهای جلو و عقب مجهز خواهد شد، کهدر مجموع 530 اسب‌­بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد. البته برای تایید این اعداد، باید تا اعلام رسمی منتظر بمانیم.

از ظرفیت مجموعه باتری ام جی سایبرستر نیز اطلاعی در دسترس نیست، اما وزن خالص این خودرو در نسخه­‌های مختلف، 1850 الی1985 کیلوگرم اعلام شده است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی