پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصویب اختصاص 700 میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران برای استفاده از موتورسیکلت برقی

جعفر تشکری هاشمی»، عضو شورای شهر تهران، از ارائه تسهیلات به موتورسواران پایتخت برای خرید موتورسیکلت برقی خبر داد. به گفته تشکر هاشمی: «این میزان تسهیلات بخشی از بودجه 1402 کشور است که با همت شهرداری تهران در لایحه بودجه گنجانده شده. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ هدف از ارائه تسهیلات به موتورسواران برای خرید […]

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۲

جعفر تشکری هاشمی»، عضو شورای شهر تهران، از ارائه تسهیلات به موتورسواران پایتخت برای خرید موتورسیکلت برقی خبر داد. به گفته تشکر هاشمی: «این میزان تسهیلات بخشی از بودجه 1402 کشور است که با همت شهرداری تهران در لایحه بودجه گنجانده شده.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ هدف از ارائه تسهیلات به موتورسواران برای خرید موتورسیکلت برقی، کاهش مصرف سوخت و همچنین مدیریت آلودگی صوتی ناشی از تردد موتورسیکلت‌هاست. سال‌هاست که موتورسیکلت‌های کاربراتوری با پیشرانه‌های کم‌حجم و پرصدا به صحنه عادی شهرهای ما تبدیل شده‌اند. بسیاری از این موتورها برای انجام کار استفاده می‌شوند. استفاده از موتورسیکلت برقی برای انجام کار در فضاهای درون‌شهری علاوه بر کاهش صدا، استهلاک کمتری نیز خواهد داشت. بااین‌حال قیمت باتری‌های موتورسیکلت‌های الکتریکی به‌طرز چشمگیری نسبت به سوخت مصرفی موتورهای بنزین‌سوز بیشتر است.

نکته دیگر درخصوص موتورسیکلت برقی، محدودیت پیمایش آن‌هاست. نسخه‌های اقتصادی از موتورهای الکتریکی در دسته اسکوترها قرار می‌گیرند و توانایی حرکتی چندانی ندارند. باتری این موتورها در بهترین حالت به‌اندازه چند ساعت دوام دارد و پس از آن به شارژ طولانی‌مدت نیاز خواهند داشت. خرید اسکوترهای الکتریکی قوی‌تر نیز به بودجه‌ای در حدود 50 میلیون تومان نیاز دارد. موتورسیکلت‌های الکتریکی واقعی نیز با قیمتی بیش از 100 میلیون تومان به فروش می‌رسند؛ بنابراین برای تعویض این موتورها به کمک‌هزینه قابل‌توجهی نیاز خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی