پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با یکی از عجیب ترین موتورسیکلت های دنیا آشنا شوید

موتورسیکلت عجیب Dodge Tomahawk از کارخانه کرایسلر عنوان قدرتمندترین و سریع‌ترین موتورسیکلت جهان را از آن خود کرده است که یکی از ده موتورسیکلت عجیب و قدرتمند در جهان به حساب می آید. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ رانندگی با این موتورسیکلت ۶۸۰ کیلوگرمی در جاده ها ممنوع و تنها فقط در جاده های […]

شیوا تدین پور
پنجشنبه - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

موتورسیکلت عجیب Dodge Tomahawk از کارخانه کرایسلر عنوان قدرتمندترین و سریع‌ترین موتورسیکلت جهان را از آن خود کرده است که یکی از ده موتورسیکلت عجیب و قدرتمند در جهان به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

رانندگی با این موتورسیکلت ۶۸۰ کیلوگرمی در جاده ها ممنوع و تنها فقط در جاده های خصوصی استفاده می شود. سرعت هواپیمای جت کروز حدود ۹۵۰ کیلومتر در ساعت است. که تنها سی درصد بیشتر از سریعترین موتورسیکلت دنیاست.

تنها موضوع این است که هواپیما پرواز می کند ولی موتورسیکلت نه. باور این سرعت برای خیلی از افراد ممکن نیست. چرا که تصور می کنند چگونه یک اسب آهنی بر روی دوچرخ می تواند به سرعتی حدود ۶۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

داج توماهاک یک موتور سیکلت مدل مفهومی جاده ای است که شرکت داج در سال ۲۰۰۳ آن را تولید کرد. محور عقب و پیشرانه آن تولید شرکت مونوکو می‌باشد. صندلی راننده بر روی محور انتقال قدرت یعنی قسمت عقب آن قرار دارد و این موضوع باعث خواهد شد موتورسیکلتی با وزن ۶۸۰ کیلوگرم بسیار با اهمیت است به خاطر اینکه با کمترین اشتباه ممکن است حادثه ای جبران ناپذیر به وجود آید.

این موتور یک پیشرانه ۱۰ سیلندر آلومینیمی داج وایپر20srt10 سوپاپه V شکل با حجم ۸۲۷۷ سی سی بهره می‌برد.

موتورسیکلت عجیب دوج تاماهاوک با سرعت ۶۷۰ کیلومتر در ساعت

موتورسیکلت ها هم برای خود عالمی دارند!حالا تصور کنید که شما آن موتور را سوار شوید! دور از ذهن نیست این رویا با اسم کامل Dodge Tomahawk که اکنون زیر پای شماست. موتوری که با مشخصات فنی اش حتی هارلی دیوید سون پر قدرت را هم نابود کرده است.

ایده ابتدایی این موتورسیکلت عجیب در سال 2005 شکل گرفت و سریعا توسط کارخانه ی کرایلسر پیاده سازی شد. تنها 10 دستگاه از این انجین متحرک ساخته شده که هر کدام 550.000 دلار می ارزد.

موتورسیکلت عجیب Tomahawk قدرت 500 اسب بخاری اش که در دور موتور 5600 دور در دقیقه و گشتاور 712 نیوتن متری اش که در 4200 دور در دقیقه تولید می شود. البته این همه قدرت و گشتاور را باید مدیون همان انجین دست ساز و ده سیلندر وایپر با حجم دقیق 8273 سی سی و آرایش V شکل باشد.

انجینی با سیلندرهای 102 میلیمتری که توسط سامانه مایع-خنک به دمای مناسبش می رسد. در دمای بالا هر سیلندر هم چون یک خودرویی پر سرعت دو عدد سوپاپ قرار دارد که اصطلاحا به آن DOHC می گویند.

در ضمن رادیوتور ۲ طرفه این هیولا ۱۰ لیتر ضد یخ در خود نگه می دارد. اگزوزها همیشه در یک موتور سیکلت نقش حیاتی بازی می کردند. دو عدد منیفولد دوتایی که هوا را با فشار خارج می کنند حربه ای است که توانسته انجین را از دست لگدهای بدسوزی نجات دهد.

این موتورسیکلت عجیب صفر تا ۱۰۰ را طی فقط ۲.۵ ثانیه طی می کند. بله یعنی دقیقا مثل بوگاتی ویرون. اما قدری هم درباره ی سیستم تعلیق این غول ۶۰۰ کیلویی بدانید.

چرخ های جلو و عقب این موتور به ترتیب یک ترکیب دوتایی از رینگ و لاستیک های ۲۰ در ۴ و ۵ در ۲۰ است که توسط کمپانی دانلوپ طراحی شده است.

هر کدام از این چرخ ها به همراه دیسک های ترمز بسیار بزرگ ۱۶ پیستونه در جلو و ۸ پیستونه در عقب حس خوبی به راننده می دهد. همچنین دو عدد لنت عمودی ، امنیت توقف را در آن سرعت افسانه ای تضمین خواهد کرد .

بخش فنی این موتور را دقیق تر بشناسید

فنر بندی این موتور سیکلت هم به صورت کاملا مجزا برای هر چرخ طراحی شده است. قابلیت چرخش ۴۵ درجه ای فرمان به هر طرف را نیز به امکانات این موتور بیفزایید. اما بالاخره بدانید از سرعت نهایی این اژدهای بالفطره که نه تنها در بین موتورها و ماشین ها یک افسانه است بلکه یک رکورد کلی هم برای یک وسیله نقلیه زمینی به شمار می رود.

شما با این موتور می توانید ۶۷۶ کیلومتر در ساعت سرعت را تجربه کنید!!! جالب اینکه طول این موتور ۲.۵ متر و ارتفاعش از سطح زمین تنها ۷۵ سانتیمتر است.

طبیعتا حجم این موتور قدرتمند باید از یک منبع تغذیه قوی برخوردار باشد. یک باک ۱۵.۵ لیتری احتمالا کفایت می کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی