پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای آینده تویوتا با هوش مصنوعی طراحی می شوند

هوش مصنوعی احتمالاً محبوب‌ترین اصطلاح در سال 2023 تاکنون بوده است، بسیاری از صنایع به لطف فناوری‌های یادگیری ماشین شروع به کشف فرصت‌های جدید حل مسئله کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛،صنعت خودرو با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی برای وظایف مختلف در بخش تحقیق و توسعه […]

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲

هوش مصنوعی احتمالاً محبوب‌ترین اصطلاح در سال 2023 تاکنون بوده است، بسیاری از صنایع به لطف فناوری‌های یادگیری ماشین شروع به کشف فرصت‌های جدید حل مسئله کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛،صنعت خودرو با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی برای وظایف مختلف در بخش تحقیق و توسعه خود استفاده می‌کنند، عقب نیست. تویوتا اکنون اعلام کرده است که به لطف تکنیک هوش مصنوعی مولد خود که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) توسعه یافته است، شروع به تحقیق در مورد طراحی خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی کرده است.

تویوتا

نگران نباشید، پیکاپ بعدی تاکوما شما یک نمای بیرونی کاملاً طراحی شده با هوش مصنوعی نخواهد داشت. در عوض، تویوتا می خواهد از این فناوری در مراحل اولیه طراحی استفاده کند، جایی که تکرارهای مختلف یک پروژه خاص برای ملاحظات مهندسی مورد نیاز است. یا به بیان ساده، اگر خودروساز تصمیم به ساخت یک کوپه دو در بزرگ جدید داشته باشد، می تواند از هوش مصنوعی بخواهد که تعدادی طرح اولیه را بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده ایجاد کند. در خصوص رندری که در در ادامه می‌بینید، چنین است، این رندر توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

تویوتا

مدیر بخش رانندگی تعاملی انسانی (HID) TRI توضیح می‌دهد: «ابزارهای مولد هوش مصنوعی اغلب به‌عنوان الهام‌بخش طراحان استفاده می‌شوند، اما نمی‌توانند ملاحظات مهندسی و ایمنی پیچیده‌ای را که در طراحی واقعی خودرو وجود دارد، مدیریت کنند. این تکنیک، نقاط قوت مهندسی سنتی تویوتا را با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد مدرن ترکیب می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی