پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ورود متفاوت تویوتا لندکروز به آمریکا

تویوتا اخیراً بازگشت لندکروز به بازار آمریکا را تایید کرد. حالا بر اساس شایعه‌ها، این شاسی بلند دارای طراحی رترو متاثر از سری ۷۰ خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛سال ۲۰۲۰ بود که تویوتا اعلام کرد به تولید لندکروز در منطقه آمریکای شمالی از سال ۲۰۲۱ پایان می‌دهد. درحالی که زمان زیادی از […]

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۷ تیر ۱۴۰۲

تویوتا اخیراً بازگشت لندکروز به بازار آمریکا را تایید کرد. حالا بر اساس شایعه‌ها، این شاسی بلند دارای طراحی رترو متاثر از سری ۷۰ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛سال ۲۰۲۰ بود که تویوتا اعلام کرد به تولید لندکروز در منطقه آمریکای شمالی از سال ۲۰۲۱ پایان می‌دهد. درحالی که زمان زیادی از این اتفاق نگذشته بود، این خودروساز ژاپنی اخیراً خبر از بازگشت این شاسی بلند پرطرفدار به بازار آمریکا داد. البته تویوتا چیزی جز یک تیزر کوتاه و سربسته در اختیار علاقه‌مندان نگذاشت و همین موضوع، باب حدس و گمان را درباره آن باز کرده است. بنا به شنیده‌ها، تویوتا قرار است لندکروز را با طراحی رترو آفرودمحور مثل نسل جدید لکسوس GX روانه بازار آمریکا کند و حتی تصاویری غیررسمی دست به دست می‌شوند که این طراحی برای لندکروز را ترسیم می‌کنند.

بازگشت تویوتا لندکروز به بازار آمریکا با طراحی رترو نوستالژیک

لکسوس، زیرمجموعه لوکس تویوتا به‌تازگی اقدام به رونمایی از لکسوس GX مدل 2024 نسل جدید کرد که تحول طراحی آن نسبت به نسل قبل توجهات را به خود جلب کرد. حالا به‌نظر می‌رسد که تویوتا به دنبال این است تا لندکروزر را با طراحی رترو متفاوت به بازار آمریکا برگرداند. منابع داخل تویوتا هم در گفتگو با رسانه استرالیایی Drive مدعی شده‌اند که تویوتا یک لندکروز پرادو جدید با المان‌های طراحی نسخه‌های قدیمی‌تر این شاسی بلند را به ایالات متحده می‌آورد.

لندکروزر که ریشه آن به دهه 50 میلادی بر می‌گردد، در ابتدا خودرویی نظامی بود اما پس از مدتی نقش یک خودرو مرسوم جاده‌ای در بین مجموعه محصولات تویوتا را پیدا کرد. این ریشه نظامی آفرودی را به شکل برجسته از سری 40 تا 80 آن، پیش از اینکه این شاسی بلند از نوعی طراحی مرسوم شاسی بلندها برخوردار شود، می‌توان دید. حالا که تویوتا نسل جدید لکسوس GX را در پیروی از ترند خودروهای رترو طراحی کرده است، می‌تواند لندکروز را هم با الهام از طراحی نسل‌های قبل آن خصوصاً سری 70 راهی بازار آمریکا کند.

منابع حکایت از این دارند که نسخه جدید تویوتا لندکروز برای بازار آمریکا از آنجایی که هدف از بازگشت به ریشه‌ها دارد، به‌عنوان یک محصول لوکس بالارده معرفی نمی‌شود. تویوتا پیش‌تر خاطرنشان کرده بود که با فوررانر، سگمنت فورد برانکو و جیپ رانگلر را هدف نمی‌گیرد و بر اساس این ادعای این خودروساز ژاپنی شاید بتوان این برداشت را کرد که لندکروز را برای این سگمنت در نظر داشته است. همچنین احتمالاً کانسپت اف جی کروزر الکتریکی نشانه دیگری از بازگشت لندکروز با حال و هوای کلاسیک باشد.

رسانه Drive همچنین گزارش داد که تویوتا لندکروز نسخه آمریکا مشابه تویوتا تاکوما مدل ۲۰۲۴ در دو تریم بالارده عرضه می‌شود. همچنین بر اساس گزارش این رسانه، تویوتا لندکروز جدید بازار آمریکا قوای محرکه خود را از پیشرانه هیبرید 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ i-Force Max می‌گیرد که توان تولید قدرت 326 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن متر را دارد. نسخه غیر هیبرید این شاسی بلند ژاپنی هم به‌همراه گیربکس دستی 6 سرعته ارائه می‌شود که برای کاربری آفرود مناسب‌تر خواهد بود. اینکه این پیشرانه برای لندکروز در نظر گرفته شده، احتمالاً به خاطر سگمنتی است که این اس یو وی در آن قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی