پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سدان برقی آواتار 12 با طراحی نادر فقیه زاده

سدان برقی آواتار 12 با طراحی نادر فقیه زاده معرفی شد

ساعاتی پیش، دومین محصول برند AVATR که همکاری مشترک بین چانگان، هوآوی و CATL است، با طراحی خیره کننده نادر فقیه زاده، رونمایی شد.

سامیار راشد
شنبه - ۲۴ تیر ۱۴۰۲

 دومین محصول این خودروساز چینی نوپا، یک سدان تمام برقی به نام 12 است تا در کنار کراس اوور 11 خانواده AVATR را گسترده تر کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

از منظر طراحی، AVATR 12 یک فست بک مانند AMG GT و آئودی RS7 است که به عنوان یک سبک خودرو پرمیوم شناخته می شود. 12 نیز همچون کراس اوور 11، از طراحی جذابی بهره می برد که از تمامی خودروهای بازار متمایز بوده و همین موضوع باعث شده تا برند نوپای آواتار بتواند در بازارهای جهانی خوش بدرخشد. فرم جذاب چراغها، حتی از AVATR 11 هم جذابتر و پخته تر بنظر می رسد. چراغهای بسیار باریک عقب در کنار شیشه باریک عقب، نمای عقب آنرا به AMG GT شبیه کرده است.

فست بک AVATR 12 با 5020 میلی متر طول، 1999 میلی متر عرض و 1460 میلی متر ارتفاع، خودرو بزرگی بشمار می رود اما 81 میلی متر از نیو ET7 به عنوان رقیب اصلی اش کوتاهتر، 12 میلی متر عریض تر و 45 میلی متر کم ارتفاع تر بوده است. AVATR 12 با 2180 کیلوگرم برای نسخه محور عقب و 2300 کیلوگرم برای نسخه دو محوره، خودرو سنگین وزنی نیز بشمار می رود.

نسخه استاندارد AVATR 12 دارای یک موتور الکتریکی ساخت هوآوی بر روی محور عقب است که می توتاند 313 اسب بخار نیرو را تولید کند. اما نسخه دو محوره با یک موتور بر روی محور عقب و یک موتور بر روی محور جلو می تواند 578 اسب بخار نیرو را تولید کند.

AVATR 12 رقیب اصلی نیو ET7 و Zeekr 001 بوده اما با این مشخصات و این طراحی ظاهری، به جرأت توانایی رقابت با فست بک های مطرح بازار را دارد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی