پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیا برند جدید چانگان هم وارد ایران می شود؟

چانگان که این روزها خودروهای آن بر سر زبان ایرانی هاست، با یک برند خودروسازی جدید به نام Shenlan وارد عرصه جهانی می شود. Shenlan همکاری بین چانگان، CATL و غول تکنولوژی هوآوی است و احتمالأ در بازارهای اروپایی با نام Deepal عرضه خواهد شد. این برند جدید خلأ بین چانگان به عنوان خودروهای اقتصادی […]

سامیار راشد
دوشنبه - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

چانگان که این روزها خودروهای آن بر سر زبان ایرانی هاست، با یک برند خودروسازی جدید به نام Shenlan وارد عرصه جهانی می شود. Shenlan همکاری بین چانگان، CATL و غول تکنولوژی هوآوی است و احتمالأ در بازارهای اروپایی با نام Deepal عرضه خواهد شد. این برند جدید خلأ بین چانگان به عنوان خودروهای اقتصادی و AVATR به عنوان خودروهای پرمیوم را پر می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برند چینی Shenlan فعلأ دو سدان الکتریکی SL03 و کراس اوور الکتریکی SL07 را معرفی کرده است. هر دو خودرو از طراحی جذاب اما ساده تری در مقایسه با خودروهای چانگان بهره می برند و تمرکز اصلی بر روی عملکرد و آیرودینامیک خودروها بوده است.

کراس اوور Shenlan SL07 با 4.75 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.62 متر ارتفاع، در ابعاد متوسط دسته بندی می شود و نسخه EV آن در دو مدل 218 و 258 اسب بخاری قابل سفارش است. Shenlan نسخه EREV آنرا نیز در نظر گرفته که به یک موتور بنزینی 1.5 لیتری با 95 اسب بخار مجهز بوده که این موتور به چرخها متصل نیست بلکه به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری ها عمل می کند.

طراحی کابین هر دو محصول حقیقتأ زیبا و بی نقص هستند. رنگبندی زیبای قهوه­ای/نارنجی، دوخت الماسی شکل، استفاده از کمترین دکمه، دریچه تهویه مخفی، نمایشگر افقی بزرگ در وسط که تا حدودی یادآور تسلا مدل 3 و مدل Y است، محیط زیبایی را خلق کرده است. دستگیره باز/بسته درب نیز جای خود را به یک دکمه داده تا پنل درب ها خلوت تر باشد. حضور دو جالیوانی در کنسول میانی با قابلیت خنک/گرم شونده، هدآپ دیسپلی و شارژر وایرلس از جمله دیگر امکانات کابین این برند نوظهور چینی است.

قیمت پایه کراس اوور Shenlan SL07 رقم 23 هزار و 600 دلار اعلام شده است.

امیدواریم به زودی شاهد تردد خودروهای Shenlan نیز در سراسر ایران باشیم.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی