پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جتور X70 پرو عضو جدید خانواده فیدلیتی

جتور X70 پرو عضو جدید خانواده فیدلیتی

فیدلیتی یکی از خودروهای تاریخ ساز ایران خواهد بود چراکه فیدلیتی و دیگنیتی، جزو اولین چینی های مدرن مونتاژی بازار ایران بودند. فیدلیتی که توسط بهمن موتور مونتاژ می شود، در بازار ایران جزو اولین چینی هایی بود که از کیفیت و مشخصات مطلوبی برخوردار بود و در مقایسه با بقیه چینی های بازار داخلی، زمین تا آسمان تفاوت داشت.

سامیار راشد
یکشنبه - ۸ مرداد ۱۴۰۲

فیدلیتی که ما در بازار ایران می شناسیم در اصل جِتور X70 نام دارد. جِتور از برندهای زیرمجموعه چری است و از مشخصات و کیفیت لازم برای رقابت در بازارهای جهانی برخوردار است. پس از موفقیت X70، جِتور تصمیم گرفت تا نسخه پلاس آنرا نیز به بازار عرضه کند که در بازار داخلی با نام فیدلیتی پرستیژ توسط بهمن موتور به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اما جدیدترین نسخه از خانواده X70، نسخه Pro آنست که بازار هدف آن جوانان می باشد. هنوز مشخص نیست که جتور X70 Pro در بازار ایران با چه نامی عرضه می شود اما از ویژگی هایی برخوردار است که جوانان را شیفته خودش می کند. جتور X70 پرو، 4.75 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.72 متر ارتفاع دارد.

کلیت طراحی بدنه، با نسخه پلاس ( یا همان فیدلیتی پرستیژ ) یکسان بوده با این تفاوت که که یک الگوی جذاب و اسپرت برای جلوپنجره بهره می برد که آنرا اسپرت تر جلوه می دهد. تزیینات قرمز رنگی نیز بر روی لبه ورودی هوای طرفین سپر، رکاب جانبی و لبه بالایی دیفیوزر عقب به چشم می خورد که آنرا جذاب تر جلوه می دهد.

از جمله دیگر تغییرات X70 پرو باید به خروجی های اگزوز چهارگانه آن اشاره نمود که در کنار چراغهای پیوسته و باریک عقب، حقیقتأ ابهت خاصی دارد.

کابین X70 پرو نیز از ویژگی های اسپرت تری در مقایسه با فیدلیتی پرستیژ بهره می برد که از آن جمله باید به رنگ قرمز روکش صندلی ها، داشبورد و پنل درب ها اشاره نمود که حس قرار گرفتن داخل یک کابین اسپرت را به سرنشینان القا می کند.

علاوه بر طراحی جذاب کابین، باید به سیستم پیشرفته OTA اشاره نمود که جدیدترین آپدیت ها از راه دور برای به روز رسانی سیستم چند رسانه ای خودرو ارسال می شود. خریداران جتور X70 پرو می توانند آنرا بصورت دو یا سه دریف سفارش دهند و نکته اینجاست که پشتی های صندلی های ردیف دوم تا زاویه 41 درجه خم می شوند.

تعداد زیادی دستیار رانندگی برای X70 پرو در نظر گرفته شده که از آن جمله باید به دوربین 360 درجه، نمایش 180 درجه با شاسی نامرئی، دستیار حرکت در سراشیبی، هشدار برخورد، سیستم تشخیص محدودیت سرعت، هشدار نقطه کور، دستیار ترمز خودکار، دستیار حرکت در بین خطوط، هشدار خواب آلودگی و کروز کنترل تطبیق پذیر اشاره نمود.

این شاسی بلند محبوب چینی با سه موتور 1.5 لیتری، 1.6 لیتری و دو لیتری قابل سفارش است که همگی به توربوشارژر مجهز هستند. موتور 1.5 لیتری توربو می تواند 154 اسب بخار نیرو و 250 نیوتون متر گشتاور را تولید کند درحالیکه این رقم برای نسخه 1.6 لیتری توربو به ترتیب به 194 اسب بخار و 290 نیوتون متر می رسد که در عین مصرف سوخت کم، قدرت و کشش قابل توجهی را تولید می کند. موتور دو لیتری توربو نیز می تواند 250 اسب بخار نیرو و 390 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی