پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لنت

چه زمانی باید لنت ترمز ال 90 تعویض شود؟

. همانگونه که می دانید این قطعه جزو مهمترین اجزای سیستم ترمز خودرو می باشد. هنگامی که پدال را فشار می دهید، شروع به کار می کند، یعنی با فشار پدال، چهار چرخ خودرو متوقف می شود. بهتر است بدانید که لنت ترمز بیش تر از هر قطعه مصرفی در معرض اصطکاک و گرمای زیاد قرار دارد.

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

عمر مفید لنت ترمز ال 90 چقدر است؟ علائم تمام شدن لنت ترمز چیست و عواملی باعث می شود لنت ترمز زودتر از موعد خود عوض شود. همانگونه که می دانید این قطعه جزو مهمترین اجزای سیستم ترمز خودرو می باشد. هنگامی که پدال را فشار می دهید، شروع به کار می کند، یعنی با فشار پدال، چهار چرخ خودرو متوقف می شود. بهتر است بدانید که لنت ترمز بیش تر از هر قطعه مصرفی در معرض اصطکاک و گرمای زیاد قرار دارد.

میزان اصطکاک این قطعه با کاسه و دیسک ترمز به حدی است که خودرو را در چند ثانیه درجا متوقف می کند. بنابراین به این توصیف، لنت ترمز خودرو ال 90 و سایر خودروها خیلی سریع تر از سایر قطعات خودور فرسوده می شود و نیاز به تعویض به موقع دارد. البته توجه داشته باشید که سرعت فرسودگی لنت ترمز به تعداد دفعات رانندگی و سبک رانندگی شما بستگی دارد.

لازم به ذکر است که یکی از کاراهایی که به صورت مستمر باید در خصوص خرابی لنت ترمز انجام دهید، انجام سرویس های دوره ای است. چرا که تعمیرکار رنو در تعمیرگاه تخصصی ال 90 ، هر بار با انجام دادن سرویس های دوره ای، لنت ترمز را نیز بررسی می کند. چنانچه که لنت آسیب دیده باشد و یا به اصطلاح تمام شده باشد، سریعا اقدام به تعویض لنت ترمز ال 90 خودروی شما می کند.

لنت

عمر مفید لنت ترمز ال 90 چقدر است؟

عمر مفید لنت ترمز خودرو به عوامل بسیار گسترده ای از جمله: سبک رانندگی، قوانین فیزیکی، تعمیرکار و تولید کننده خودرو بستگی دارد. به بیان کارشناس فنی نمایندگی تخصصی رنو، بعد از طی کردن مسافتی معادل 30000 هزار تا 70000 هزار کیلومتر، لنت ترمز شروع به خالی شدن می کند. البته که این اعداد چندان قابل درک نیست.

چرا که لنت مانند سایر قطعات خودرو، عمر مشخصی ندارد و میزان نحوه استفاده از آن ها به عوامل مانند، نحوه رانندگی شما خارج از شهر و یا داخل شهر بستگی دارد. لازم به ذکر است بدانید که لنت ها دارای مجموعه ای از اجزای مختلف مانند: کامپوزیت و فلز است که به سایر قطعات سیستم ترمز متصل می شوند. بنابراین همه این اجزا بر عمر لنت تاثیر می گذارد. همچنین گرما، فشار و اصطکاک نیز در این موضوع دخالت دارد.

چه عواملی تاثیر بر زمان تعویض لنت ترمز می گذارد؟

همانگونه که می دانید لنت ترمز یک قطعه ای همیشگی نیست و باید پس از گذشت مدت معینی آن را تعویض کنید. البته زمان تعویض لنت ترمز مشخص و ثابت نیست، در واقع کوتاه یا طولانی بودن عمر این قطعه از خودرو به چگونگی رانندگی شما و تعداد دفعات ترمزگیری به ویژه در سرعت های بالا بستگی دارد. کارشناس فنی تعمیرگاه تخصصی ال 90 اینگونه بیان می کند، به عنوان مثال شما راننده ای هستید که در بزرگراه و جاده ها بیشتر سپری می کنید.

در این حال طول عمر لنت ترمز خودروی شما بیشتر است از فردی که در خیابان های شهر و با وجود ترافیک، دائم باید پدال ترمز را فشار دهد. چرا که ترمز کردن بیش از اندازه باعث خرابی لنت می شود. علاوه بر آن هر چقدر مسافتی که به طور متوسط هر روز طی می کنید طولانی تر باشد، لنت خودرو نیز زودتر مستهلک می شود. در این صورت میانگین کیلومتر تعویض لنت ترمز شما کاهش می یابد. از دیگر عواملی تاثیر گذاری به شرح زیر است.

جنس لنت ترمز و نوع کیفیت آن
مسیر رانندگی ( بزرگراه یا خیابان شهری)
تعداد سرنشین و وزن خودرو
مقدار مسافتی که طی می کنید
لرزش پدال ( مهم )

لنت

از مهمترین علائم تمام شدن لنت ترمز ال نود

از مهمترین نشانه هایی که تمام شدن لنت ترمز می توان به مواردی از جمله: سائیده شدن لنت تا آخر، پدال گیری ضعیف، شنیدن صدای ناهنجار هنگام ترمزگیری، روشن شدن چراغ ترمز، پایین آمدن روغن ترمز در مخزن، کاهش میزان قدرت ترمزگیری و کشیده شدن خودرو به یک طرف دیگر در زمان ترمزگیری، از مهمترین علائم تمام شدن لنت ترمز ال 90 می باشد.

چه نوع لنت ترمزی برای خودروی ال 90 انتخاب کنیم؟

همانگونه که می دانید کیفیت و نوع لنت ترمز در سلامت و طول عمر این قطعه نقش بسیار مهم و حیاتی را برای خودروی شما ایفا می کند. بنابراین انتخاب محصول و خریداری این قطعه، باید در اولیت اول شما جهت تعویض لنت ترمز ال 90 قرار گیرد. توجه داشته باشید که امروزه جنس های بی کیفیت زیادی برای لنت ترمز ال نود در بازار محصولات خودرو موجود می باشد.  بسیاری از افراد به دلیل این که در خصوص کیفیت و بهترین لنت ترمز ال 90 اطلاعات کافی ندارند، در انتخاب این قطعه دچار اشتباه می شوند.

توصیه ما این است که حتما جهت تعویض لنت ترمز ال 90 و یا خرید این محصول به نمایندگی مجاز رنو مراجعه فرمایید. چرا که نمایندگی مجاز رنو تمامی محصولات و قطعات یدکی ال 90 و سایر خودروهای رنو را از کمپانی رنو تهیه می کند. برای اینکه از اصل بودن کالا و محصولات لوازم یدکی رنو مطمئن شوید، فقط کافی است به برچسب اطمینان، تضمین گارانتی و استاندارهای روز دنیا بر روی جعبه توجه کنید. سپس با خیالی آسوده می توانید محصولات مورد نیاز خودروی خود را تهیه فرمایید.

کمپانی رنو انواع گوناگونی لنت ترمز را در بازارهای دنیا عرضه می کند که هر کدام از آن ها جعبه های مخصوصی دارد که شما می توانید نام لنت ترمز را به راحتی جستجو کنید. از انواع لنت ترمز های ال 90 می توان به لنت ارگانیک، نیمه فانتزی و سرامیکی اشاره کرد. اما به طور کلی  برای خودروی ال 90 از لنت ترمز نیمه فانتزی استفاده می کنند. چرا که این نوع لنت ماندگاری بالا و قیمت مناسبی نسبت به لنت های دیگر دارد. لازم به ذکر است که استفاده از لنت های اورگانیک فایده های منحصری دارد، اینکه این نوع لنت صدای بسیار کمی را به وجود می آورد. اما توجه داشته باشید که در برابر حرارت زیاد، عملکرد آن دچار مشکل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی