پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عامل عدم خداحافظی با موتور های احتراقی چیست؟

عامل عدم خداحافظی با موتور های احتراقی چیست؟

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری خود در زمینه الکتریکی‌سازی را با سرعت بیشتری نسبت به برنامه‌ریزی قبلی افزایش خواهد داد. این شرکت خودروساز آلمانی به طور واضح بیان کرده است که تعیین تاریخ نهایی برای قطع تولید خودروهای با موتور احتراقی هنوز بسیار زود است.

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

فروش بالا؛ عامل عدم خداحافظی با موتور های احتراقی

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و در آستانه رسیدن به هدف خود، که فروش ۱۵ درصد خودروهای الکتریکی باتری‌دار در سال جاری است، قرار دارد و در صورت موفقیت، قرار است مرسدس بنز و پورشه را به چالش بکشد. همچنین، بی‌ام‌و اعلام کرده است که درآمدهای سه‌ماهه دوم سال به دلیل قیمت‌گذاری و فروش بالاتر، ۳.۱۱ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان بیان کرده‌اند که افزایش ملحوظ قیمت به دلیل افزایش هزینه‌های مواد خام رخ داده است. در نیمه اول سال، بی‌ام‌و به صورت قابل‌توجهی درآمد بالاتری را به دست آورده است؛ مجموع درآمد اعلام شده برابر با ۷۴ میلیارد یورو بوده است، که بخشی از آن به دلیل فروش و قیمت بالاتر اتفاق افتاده است.

این شرکت اعلام کرده است که سود قبل از بهره و مالیات در نیمه اول سال ۷.۹ میلیارد یورو، یعنی ۶.۴۲ درصد افزایش یافته است. اما سود خالص به ۶.۶ میلیارد یورو کاهش یافته است، که دلیل اصلی آن افزایش نرخ مالیات است. کارشناسان اخیراً اظهار کرده‌اند که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که جهان از خودروهای موتور احتراقی چشم‌پوشی کند.

فولکس‌واگن و مرسدس‌بنز نیز اعلام کرده‌اند که خداحافظی با موتورهای احتراقی در خودروسازی هنوز بسیار زود است.

فولکس‌واگن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی