پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاماری ایما X

خوش اقبال با لباس (( ایکس )) به بازار می آید / لاماری ایما X رسما رونمایی شد

شب گذشته طی مراسمی با حضور مدیران شرکت آرین پارس موتور و اصحاب رسانه، از لاماری ایما ایکس (نسخه فول آپشن) رسما رونمایی شد.

javankhodro
سه شنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

سال 1400 آرین پارس موتور از اولین خودروی تولیدی خود یعنی لاماری ایما رونمایی کرد. از همان ابتدا این خودرو به دلیل ظاهر جذاب و مشخصات فنی خوب توانست مورد استقبال عمومی بازار قرار بگیرد. حال بعد از گذشت تقریبا 2 سال، نسخه فول آپشن لاماری ایما، یعنی لاماری ایما X قرار است به زودی توسط آرین پارس موتور راهی بازار شود. بنابراین تنها نقطه ضعف نسخه قبلی که همان نبود یک سری از امکانات رفاهی تکمیلی بود، در این نسخه جدید بر طرف شده و جایی برای صحبت باقی نمی گذارد.

لاماری ایما X

لاماری ایما X در بخش فنی چندان دچار تغییر نشده. تنها تغییر فنی آن اضافه شدن قابلیت تعویض دستی دنده ها است. لاماری از یک گیربکس 7 سرعته دبل کلاچ تر بهره می برد و توان 195 اسبی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند، قبلا این گیربکس امکان تغییر دنده به صورت دستی را به راننده نمی داد، اما حالا ویژگی تیپ ترونیک به این گیربکس اضافه شده تا لذت رانندگی با این کراس اوور شهری را دو چندان کند.

در نمای ظاهری ، ایماX  از یک کیت بدنه شامل سپرها و فلاپ های اسپرت بهره می برد که البته این بخش به صورت آپشنال است و در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد می تواند سفارش دهد.

لاماری ایما X

تغییرات کابین و امکانات رفاهی

در بخش داخل کابین ، شاهد تغییراتی در تریم های روی درب و داشبورد هستم، تریم ها به صورت فیبرکربن هستند که با نور پردازی مخفی داخل تریم به صورتی خاص ترکیب شده اند. همچنین چراغ های جلو با تکنولوژی LED، صندلی های جلو دو طرف برقی، ماساژور صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی جلو، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، رادار هشدار رانندگی بین خطوط LDWS، سیستم جلوگیری از برخورد جلو FCW، صندوق عقب برقی و صفحه کیلومتر با قابلیت شخصی سازی، آپشن های جدیدی هستند که به لاماری ایما ایکس اضافه شده اند.

ترکیبی از رادارهای اشاره شده ، به راننده بخشی از امکان رانندگی خود ران را می دهد، اصطلاحا در برخی از خودروهای چینی به آن خودران سطح هم گفته می شود. این آپشن ها در کلان شهر های شلوغ نظیر تهران به خوبی به کمک راننده می آیند تا رانندگی ایمن تر را تجربه کند.

لاماری ایما X

یکی دیگر از آپشن هایی که در دنیای امروز ضروری به نظر می رسد، دوربین ثبت وقایع است که روی لاماری ایما (هم نسخه قدیم هم جدید) نصب است و از لحظه ای که خودرو استارت می خورد، شروع به ضبط رویدادهای پیرامون می کند.

امیر صرافی، مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور، در مراسم افتتاح شو روم خودروی لاماری و معرفی لاماری ایما ایکس با بیان این که خودروی لاماری در کمتر از یکسال از شروع تولید خود موفق به کسب سهم 3 درصدی در بازار خودروهای مونتاژی شده و از نظر تولید نیز در سال 2023 سهم 4 درصدی را کسب کرده است، گفت: در صورتی که مسائل مربوط به تامین ارز برطرف شود، امکان تولید و عرضه لاماری ایما هیبرید در مدت 2 ماه فراهم می شود. از این رو رونمایی از این خودرو در روزهای جاری و عرضه آن در مهرماه امسال پیش بینی شده بود که فعلا تخصیص ارز به تولید اولویت بیشتری نسبت به واردات دارد و به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی برای عرضه این محصول اعلام کرد.

صرافی با بیان اینکه لاماری ایما تمام الکتریکی سال آینده عرضه خواهد شد، تصریح کرد: همچنین یک خودروی سدان کلاس C در بازه قیمتی 600 تا 800 میلیون تومان و علاوه بر این، یک کراس اور در سگمنت B نیز در برنامه قرار دارد که اواخر پاییز یا اوایل زمستان امسال رونمایی خواهند شد و فروش آن نیز در برنامه امسال خواهد بود.

به گفته مدیر عامل آرین پارس موتور قرار است لاماری ایما X از اواخر پاییز به بازار بیاید. به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی بازار، آمدن ایما ایکس، عرصه را برای رقبای خود نظیر فونیکس FX و دیگنیتی پرستیژ کمی تنگ کند.

آرين پارس موتور

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی