شب گذشته آرین دیزل طی مراسمی در محل سالن های نمایشگاه شهر آفتاب از دو کامیون باری X5000D و کمپرسی X5000L با حضور مدیران شرکت و اصحاب رسانه رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛
نیاز محسوس کشور به خودروهای تجاری ، الزام توجه به عرضه محصولات متنوع از این گروه خودروها را بیش از پیش پر رنگ کرده است. شرکت آرین دیزل از سال 1391 به عرضه محصولات تجاری وارد شد و از سال 1396 با راه اندازی خطوط تولید سایت خمین، رسما به جمع تولید کنندگان خودروهای تجاری سبک و سنگین پیوست.
آرین دیزل که چندی پیش کشنده شاکمن را با عنوان قوی ترین کشنده ایران و با نام شکموتو X5000 روانه بازار کرد، حالا از دو کامیون جفت محور باری شکموتو X5000L و کمپرسی شکموتو X5000D رونمایی کرده است.
در ادامه به معرفی این 2 محصول تازه وارد خواهیم پرداخت:
این کامیون کمپرسی 10 چرخ یا همان 4×6 با موتور قدرتمند کامینز و گیربکس دنده ای، در رده قدرتمندترین کامیون های کمپرسی موجود در کشور قرار می گیرد.
شکموتو X5000D به یک پیشرانه ۱۰.۸ لیتری توربو دیزل مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۴۵۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۰۸۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۱۲ سرعته دستی FAST به چرخ ها منتقل می شود. ترمز های جلو در این کامیون دیسکی هستند اما در عقب از نوع کاسه ای استفاده شده است. حداکثر ظرفیت مجاز محور جلو ۹.۵ تن و حداکثر ظرفیت برای محور عقب ۱۶ تن است. نکته جالب استفاده از لاستیک های آفرودی در این کامیون است که آن را مناسب برای کارهای معدنی و خارج از جاده می کند.
X5000D طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 7550، 2550 و 3270 میلی متر داشته و فاصله بین محور جلو تا اولین محور عقب آن 3770 میلی متر است. مرکز محورهای عقب نیز از یکدیگر 1400 میلی متر فاصله دارند.
کامیون باری دو محور SHACMOTO X5000 6×4 High Roof Rigid AMT که با نام X5000L شناخته میشود، اولین کشنده 2 محور آرین دیزل، بدون بار 9800 کیلوگرم است و وزن کلی با بار 26000 کیلوگرم اعلام شده است.
از لحاظ ابعاد این محصول آرین دیزل با طول 9700 میلیمتر، عرض2550 میلیمتر و ارتفاع 3975±30 میلیمتر به عنوان یک کامیون عرضه میشود. این کامیون هم مانند نسخه کمپرسی به پیشرانه ۱۰.۸ لیتری توربو دیزل با خروجی های ۴۵۰ اسب بخار و ۲۰۸۰ نیوتن متر مجهز است، اما در سیستم انتقال قدرت تفاوت هایی دارد. در کامیون جفتمحور باری آرین دیزل برای انتقال قدرت از جعبه دنده ۱۶ سرعته AMT فست استفاده شده است که رانندگی را را با این کامیون را برای راننده ساده تر می کند. ترمز های جلو در این کامیون دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای هستند.
هردو محصول SHACMOTO X5000D و SHACMOTO X5000L قابلیت صعود شیب حداکثر 30٪ با با حداکثر وزن بار را دارا هستند که از این حیث مزیت به حساب می آید. در بخش سیستمهای ایمنی این محصولات به ترمز کمکی، سیستم AEBS، سیستم ESC، رتاردر FAST FHB400، سیستم ترمز موتور CUMMINS JACBO ADR مجهز هستند.
در داخل کابین شکموتو X5000-L همانند نسخه کمپرسی امکانات کامل هستند و آپشن هایی نظیر تعلیق هیدرولیک کابین، سیستم کروز کنترل، رادار خطی، ترمز هوشمند اضطراری، صندلی بادی راننده به همراه گرم کن، گرم کن آینه های جانبی، سنسور نور، صفحه نمایش مالتی مدیا به همراه دوربین ۳۶۰ درجه، TPMS و سانروف به چشم می خورد.
نوع کابین شکموتو X5000L از نوع بلند و مجهز به 2 تخت خواب است و کمپرسی X5000D از نوع سقف تخت و مجهز به یک تخت خواب است. از دیگر تجهیزات این محصولات میتوان به تهویه هوا اتوماتیک، کنترل کروز، پنجرههای برقی، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، صندلی راننده با سیستم گرمایش الکتریکی، سیستم هشدار کمربند ایمنی، آینههای داخلی با گرمایش الکتریکی، چراغهای روز LED، چراغهای خودکار، سیستم هشدار کمربند ایمنی، پردههای پنجره، مخزن هوا فشرده آلومینیومی، سیستم مدیریت چندرسانهای خودرو، سیستم LDWS، سیستم نظارت نقطه کور 360 درجه با دوربینها، سیستم نظارت بر فشار تایر، گرمایش خودرو در پارکینگ، سقف شیشه ، مخزن سوخت با ظرفیت 600 لیتر (آلیاژ آلومینیوم) اشاره کرد.
عکس: بهزاد اویسی
دیدگاه خود را بنویسید