پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لنت ترمز

افزایش 10 درصدی قیمت لنت ترمز در سال آینده

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با توجه به افزایش هزینه ها در سال آینده، افزایش 10 درصدی قیمت لنت ترمز را پیش بینی می کند. . حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : البته با توجه به وضعیت بازار و رکود حاکم بر آن قطعا افزایش جهشی را […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با توجه به افزایش هزینه ها در سال آینده، افزایش 10 درصدی قیمت لنت ترمز را پیش بینی می کند. .

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : البته با توجه به وضعیت بازار و رکود حاکم بر آن قطعا افزایش جهشی را در قیمت ها شاهد نخواهیم بود.

وی گفت : افزایش حقوق و دستمزد و قیمت انرژی و همچنین تاثیر نرخ تورم در قیمت کالاها ، جایی برای کاهش قیمت لنت ترمز در سال آینده نخواهد گذاشت چنانچه امروز اغلب تولیدکنندگان در این صنعت ، محصولاتشان را با کف قیمتی به بازار عرضه می کنند.

وی در ادامه به ارزبری این صنعت و تاثیر ارز تک نرخی بر بازار و قیمت این صنعت پرداخت و خاطر نشان کرد : با توجه به اختلاف قیمت ارز آزاد و مبادله ای ، به نظر نمی رسد که تصمیم دولت در تک نرخی نمودن ارز ، موجب روند قیمت ارز به سمت کاهشی باشدو قطعا نرخ متوسط بین این دو نرخ ازاد و دولتی و بیش از 3 هزار تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد : در شرایطی که برخی از مواد مورد نیاز در این صنعت وارداتی است طبعا تک نرخی شدن ارز بر افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی که تا پیش از این با ارز مبادله ای وارد می گردید تاثیر خواهد گذاشت.

وی گفت : البته در صورتی که نرخ ارز روند کاهشی داشته و به سمت ارز مبادله ای حرکت کند مسلما تاثیر خاصی بر قیمت خرید مواد اولیه و هزینه تمام شده تولید لنت ترمز نخواهد داشت اما چنانچه ارز تک نرخی به سمت نرخ ارز آزاد سوق یابد قطعا قیمت تمام شده کالاهایی که مواد اولیه آن وارداتی است بالاتر خواهد رفت و به همان نسبت هم محصول آماده یک مقدار گران تر تمام خواهد شد اما خیلی در تولید تاثیر نخواهد داشت و صرفا برای مصرف کننده درصدی اضافه قیمت لحاظ خواهد شد.

وی افزود : با تعیین قیمت ارز تک نرخی ، این شرایط نه برای تولید کننده ای که مواد اولیه را وارد می کند و نه برای واردکننده ای که محصول را وارداتی است تفاوتی نخواهد داشت چرا که هر دو با افزایش نرخ ارز درصدی در قیمت عرضه اضافه خواهند کردو تنها چوب ان را مصرف کننده خواهد خورد.

وی گفت : امروز نه تولید کننده و نه واردکننده هیچ یک با افزایش نرخ ارز آسیب نخواهند دید چرا که هم اکنون محصول آماده نیز با ارز مبادله ای وارد می شود.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ خاطر نشان کرد : تک نرخی شدن ارز موجب شفاف سازی و رفع رانت و فساد از بازار ارز خواهد شد.

لاجوردی اظهار داشت : البته تولیدات لنت ترمز های داخلی به دلیل درصد مشخص مواداولیه خارجی و داخلی در تولید ، مسلما قیمتی کمتر از محصولات وارداتی خواهد داشت اما در بازار لنت های داخلی هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی همچنین با توجه به گشایش های بانکی صورت گرفته اظهار داشت : تاکنون این شرایط امکاناتی را برای تولید کننده داخلی فراهم نکرده است اما با توجه رفع تحریم های بانکی به زودی مبادلات پولی و اعتبارات اسنادی بدون وجود موانعی آغاز می شود اما به نظر نمی رسد این شرایط تاثیری بر قیمت تولید لنت ترمز داشته باشد.

برچسب‌ها : لنت ترمز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی