پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شکموتو X5000

درباره کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل چه می دانید؟

برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو اصفهان در سال 1401 بود که آرین دیزل به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح خودروهای تجاری در کشور، از کشنده شک موتو X5000 رونمایی کرد. همزمان با این رویداد بود که فروش این کشنده نیز آغاز شد.

javankhodro
سه شنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو؛

 کشنده شک موتو X5000 به لطف بهره بردن از پیشرانه قدرتمند ساخت کامینز، جعبه دنده خودکار و سطح مناسبی از تجهیزات ایمنی و رفاهی، توانست با سرعت بسیاری در جایگاه مقبولی بین خریداران و رانندگان خودروهای سنگین دست پیدا کند.

کمی عقب تر

برای خریداران و رانندگان خودروهای سنگین، علاوه بر کیفیت محصول، سهولت دسترسی به قطعات یدکی و پشتیبانی خدمات پس از فروش، پیشینه برندی که قرار است باری با ارزش را با آن حمل کنند نیز بسیار مهم است. بد نیست بدانید که فعالیت هلدینگ خودرویی شاکمان در چین از سال 1968 میلادی آغاز شده و این هلدینگ به ساخت کامیونت، کشنده و کامیون مشغول است. کیفیت و دوام بالای محصولات شاکمان، سبب شده تا در چین و سایر بازارها، این برند از فروش بالا برخوردار بوده و مخاطبین این حوزه، نگاه ویژه ای به آن داشته باشند. یکی از شاخصه های مهم کشنده شک موتو X5000، پیشرانه قدرتمند آن است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

شکموتو X5000

520 اسب بخار

کشنده شک موتو X5000 با بهره وری از پیشرانه شش سیلندر 13 لیتری ساخت کامینز، 520 اسب بخار قدرت و 2460 نیوتن متر گشتاور را در چنته دارد. گشتاور بالای این پیشرانه، برگ برنده رانندگان در مسیرهای شیب دار و کوهستانی است. در این کشنده، جعبه دنده 16+2 سرعته خودکار فست وظیفه انتقال نیروی تولیدی پیشرانه را به محور عقب دارد. از دیگر مزایای فنی شک موتو X5000، تعداد مناسب دنده های گیربکس است که باعث می شود در مسیرهای طولانی، علاوه بر کاهش فشار وارده بر پیشرانه، شاهد کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده های تولیدی نیز باشیم. در مورد سطح استاندارد آلایندگی کشنده شک موتو X5000، باید گفت که پیشرانه ISZ520 مورد استفاده در این کشنده، استاندارد آلایندگی یورو5 را پاس کرده است.

شکموتو X5000

 

ابعاد

در مورد ابعاد، شایان ذکر است که کشنده شک موتو X5000 در طول، عرض و ارتفاع، به ترتیب ابعادی معادل 6350 میلی متر، 2550 میلی متر و 3975 میلی متر دارد. فاصله محوری این کشنده 3800 میلی متر و وزن نیز 6886 کیلوگرم اعلام شده؛ همچنین حداکثر وزن مجاز روی اکسل جلو 7.5 تن و روی اکسل عقب، 13 تن است.

تجهیزات

قبلا بسیاری از سازندگان خودروهای تجاری به ارائه تجهیزات رفاهی چون صندلی بادی راننده، کولر و بخاری درجا، یخچال و یک سیستم صوتی ساده اکتفا می کردند. اما با گذشت سال ها و افزایش سطح توقع رانندگان خودروهای سنگین، سازندگان خودروهای تجاری نیز با ارائه و نصب تجهیزات بیشتر روی محصولاتشان وارد دنیای جدیدی از رقابت شدند.

داخل کابین شکموتو X5000

شک موتو X5000 از جمله کشنده های صفر کیلومتر موجود در بازار است که از سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی بهره می برد. به طوری که در لیست تجهیزات رفاهی کشنده 520 اسب بخاری آرین دیزل، شاهد تجهیزاتی چون شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی، صندلی بادی راننده، گرم کن صندلی، گرمکن آینه های جانبی، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نشانگر فشار باد تایرها، کامپیوتر سفری هوشمند، تنظیم برقی ارتفاع چراغ های جلو، هشدار سرعت غیر مجاز، تاخوگراف، بخاری درجا ، کولر و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان هستیم. در بحث تجهیزات ایمنی نیز همانند تجهیزات رفاهی، کشنده شک موتو X5000 دست پر حاضر شده است. در این بخش نیز می توان به سیستم ترمز اضطراری AEBS، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم هشدار انحراف از مسیر LDWS و ترمزهای دیسکی چرخ جلو و عقب اشاره کرد.

شکموتو X5000

 

خط تولید آرین دیزل واقع در خمین از سال 1396 مشغول به تولید انواع خودروهای تجاری است که در ادامه تصاویر مربوط به خط تولید شکموتو X5000 را می بینید:

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی