پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جاه طلبی جدید/معرفی برند اکستریم و محصولات آن

بررسی برند جدید مدیران خودرو "اکستریم" و محصولات آن در بازار خودرو ایران.

محسن صوفی
چهارشنبه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲

مدیران خودرو مدتی است که در پی افزایش فعالیت خود در بازار ایران است، اکنون افزون بر زیر برند های ام وی ام و فونیکس این بار نوبت اکستریم است، تا باعرضه محصولات لوکس تر آن بیش از پیش سهم بازار و حضور مدیران خودرو افزایش پیدا کند.

مدیران خودرو برنامه دارد تا سه خودروی اکستریم TXL، اکستریم VX و اکستریم RX را به بازار عرضه کند، در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان؛

اکسید یکی از زیر بزند های چری است، که در سال ۲۰۱۷ و در خلال نمایشگاه فرانکفورت از این برند رونمایی شد.  اکسید تا کنون بیشتر در حوزه خودروهای کلاس اوور متمرکز بوده و محصولات آن نیز از طراحی و جزئیات لوکس تری نسبت به محصولات چری برخوردار هستند.

این برند در بازار های مختلفی از جمله کشور های حاشیه خلیج فارس و روسیه و بعضی از بازار های در حال توسعه حضور دارد. اکنون زمان آن رسیده تا ببینیم که محصولات برند اکستریم چه در چنته دارند.

اکستریم TXL:

طراحی:

مدیران خودرو قصد عرضه TXL مدل را دارد، که نسبت به مدل TX طول بیشتری دارد، در طراحی بخش جلوی خودرو یک طراحی خشن را می بینیم. چراغ های کشیده و باریک که توسط یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند، برروی یک فلاپ کرومی نام برند خودرو نوشته است، کمی پایین تر جلوپنجره خودرو تعبیه شده که با نوار های کرومی تزیین شده است.

در دوطرف سپر خودرو دو چراغ ال ای دی ال ای عمودی تعبیه شده است، که در اطراف این چراغ ها از متریال های کرومی و براق استفاده شده است.در قسمت پایینی سپر نیز یک فلاپ کرومی مات دیده می شود. افزون بر این موارد  بر روی کاپوت خودرو نیز به وسیله خطوط طراحی فرو رفتگی و برجستگی های ایجاد شده است.

اکستریم

در نمای جانبی خودرو آیینه ها ابعاد و طراحی مناسبی دارند، در قسمت پایینی آیینه ها کرومی است تا حس لوکس بودن به بیننده القاء شود است، یک خط شانه از چراغ های جلو شروع شده ودر اواخر درب جلوی خودرو این خط محو می شود، و یک خط دیگر از اواسط درب عقب خودرو شروع شده که به چراغ عقب خودرو متصل می پیوندد.

در قسمت پایینی درب ها نیز یک خط تعبیه شده تا جزئیات طراحی در درب ها رعایت شده باشد، برروی قسمت پایینی درب ها شاهد یک فرورفتگی جزئی هستیم.

اطراف شیشه های جانبی خودرو و قسمت پایینی درب ها توسط نوار های کرومی تزیین شده است، رینگ های خودرو در اندازه های ۱۸ و ۱۹ اینچی قابل سفارش گذاری هستند و طراحی مناسبی دارند، همچنین اکستریم تی ایکس ال مجهز به رکاب های برقی نیز می باشد، تا سرنشینان با سهولت از پیاده و سوار شوند.

اکستریم

در نمای عقبی خودرو چراغ ها یک طراحی به هم پیوسته دارند، گرافیک چراغ ها مناسب بوده و با سایر اجزای بدنه خودر و هماهنگی خوبی دارد.قدری پایین تر یک نوار کرومی تعبیه شده است.

طراح در نمای عقبی خودرو با به کار بردن فرورفتگی ها و خطوط طراحی از سادگی آن جلوگیری کرده است، بر روی سپر عقب خودرو دو چراغ شب نما یک دیفیوزر بزرگ و دو خروجی اگزوز کرومی تعبیه شده است، بالاتر از دیفیوزر خودرو یک نوار کرومی نیز وجود دارد.

ابعاد خودرو نیز برابر است با(طول، عرض و ارتفاع)؛ ۴۷۸۰×۱۸۸۵×۱۷۳۰ و فاصله بین دو محور خودرو ۲۸۰۰ میلی متر است.

درون کابین خودرو نیز یک طراحی به روز و با جزئیات را می بینیم، در جدید ترین نمونه اکسید TXL طراحی داخلی این خودرو به طور کامل تغییر کرده‌است، که به احتمال زیاد همین نمونه به بازار ما عرضه خواهد شد. رودری های خودرو طراحی زیبا و ارگونومیک دارند، در رودری های ردیف جلو کنترل صندلی های جلویی و بلندگو ها و تیوتر های سیستم صوتی برروی آن قرار دارد،

در اکستریم TXL از دستگیره های مکانیکی برای باز کردن درب ها از داخل خبری نیست، و از یک دکمه استفاده شده که در یک خودروی چینی دیدن چنین قابلیتی جالب توجه است‌. از متریال های کرومی و پیانویی نیز بر روی رودری ها استفاده شده،  کلید های شیشه بالابر خودرو نیز کرومی هستند برروی داشبورد از متریال های چرمی استفاده شده است.

داشبورد خودرو نیزطراحی به روزی دارد و برروی آن دو نمایشگر پیوسته قرار دارد، که اندازه هر کدام ۱۲/۳ اینچ است. برروی کنسول میانی صرفا ۳ کلید دوار برای تنظیم سیستم تهویه خودرو و تنظیم حالات رانندگی تعبیه شده است.

دسته دنده خودرو به سبک خودرو های مرسدس بنز برروی ستون فرمان قرار گرفته است، برروی داشبورد، رودری ها و کنسول وسط از متریال های براش و مشکی پیانویی برای تزیین نمای داخلی خودرو استفاده شده است. فرمان خودرو نیز طراحی دو شاخه دارد، که کلید های کنترلی روی آن به صورت لمسی هستند، و شیفتی های پشت فرمان نیز بر روی آن تعبیه شده است.

صندلی های خودرو نیز طراحی جالب و ارگونومیکی دارند، که نشان از توجه اکسید بر راحتی سرنشینان است، همچنین قابلیت استراحت زانو برای صندلی های جلو تعبیه شده است. اگر بخواهیم نمای داخلی خودرو را جمع بندی کنیم باید بگوئیم که طراحی به روزی داشته و در سطح بالا تری از محصولات فعلی چری قرار دارد و با توجه به فاصله محوری این خودرو فضای داخلی نیز باید مناسب باشد.

اکستریم

قوای فنی:

در بازار های مختلف اکستریم VXL با دو قوای فنی عرضه می شود در نمونه دیفرانسیل  یک موتور ۱/۶ لیتری توربو شارژر مجهز به سیستم GDI است که قادر به تولید ۱۸۵ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است، که به یک‌ گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه تر متصل می شود. این موتور توسط کمپانی AVL اتریش توسعه داده شده و قبلا در بازار ایران برروی فونیکس تیگو ۸ پرو و بهمن فیدلیتی پرستیژ دیده شده است.

اما در نمونه دو دیفرانسیل یک موتور ۲ لیتری توربو شارژر ACTECO مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) برروی اکستریم تی ایکس ال دیده می شود، که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد این موتور نیز به یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه مجهز است این موتور نیز قبلا برروی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس دیده شده است و صرفا با تغییرات نرم افزاری تغییراتی در قدرت خروجی آن دیده می شود .

همچنین سیستم تعلیق محور جلو خودرو مک فرسون و سیستم تعلیق محور عقب خودرو مولتی لینک است.

اکستری

امکانات ایمنی و رفاهی:

از امکانات ایمنی اکستریم تی ایکس ال می توانیم به؛ ۶ کیسه هوا، سیستم های ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری(ECS)، سیستم های کنترل حرکت در سرببالایی و سرازیری، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سنسور های پارک جلو وعقب، سیستم کمکی ترمز، ایزوفیکس، سیستم‌کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو(FCW)، نظارت بر مسیر جلو(FDM)، دستیار حرکت بین خطوط(LKA)، دستیار کمکی در تراکم ترافیک(TJA)، دستیار کروز یکپارچه (ICA)، رادار نقطه کور(BSD)، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی(TSR)، دستیار تغییر خطوط(LCA)، هشدار خروج از پارک(RCTA)، هشدار تصادف از عقب(RCW)، هشدار تصادف خودرو(CVW)، هشدار باز شدن درب(DOW)، نور بالای اتوماتیک(IHC)و… اشاره کنیم

همچنین سیستم های؛ چراغ های ال ای دی جلو، سنسور نور وباران، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی و آیینه های جانبی، تنظیم ستون فرمان در ۴ جهت، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سیستم فرامین صوتی، شارژر وایرلس، سقف پانوراما، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی سونی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ردیف جلو، سیستم پایش کیفیت هوای داخل خودرو، فیلتر PM2.5، و… جز آپشن های رفاهی این خودرو است.

اکستریم VX:

طراحی:

اما شاسی بلند فول سایز گروه چری دیگر محصول برند اکستریم خواهد بود، اکسید وی ایکس در سال ۲۰۲۰ رو نمایی شد، و به تازگی در نمای بیرونی یک تغییرات اندک و در نمای داخلی طراحی آن به طور کامل تغییر کرده است، که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت
در نمای بیرونی خودرو چراغ های خودرو ابعاد بزرگی دارند و گرافیک زیبایی نیز دارد.

در جدید ترین نمونه طراحی سپر جل ی خودرو تغییرات جزئی داشته جلو پنجره خودرو ابعاد بزرگی داشته و در آن از عمودی استفاده است، و در سپر خودرو از تزئینات کرومی متعددی برای تزیین آن استفاده شده است، کمی پایین تر از چراغ های اصلی خودرو دو چراغ ال ای دی عمودی نیز تعبیه شده است.

اکستریم

نمای در نمای جانبی خودرو نیز یک طراحی ساده اما با جزئیات وجود دارد، یک خط شانه که در قسمت بالای درب ها دیده می شود، که قسمت جلوی خودرو را به قسمت انتهای آن متصل می کند، اطراف شیشه های جانبی خودرو نوار های کرومی دیده می شوند، تا لوکس بودن این خودرو به بیننده القاء شود.

آیینه های جانبی نیز طراحی قابل قبولی دارند، و برروی بدنه خودرو سوار شده اند تا دید بهتر و نقطه کور کمتری به راننده ارائه بدهند، درب های خودرو طراحی ساده ای دارند و برروی آن ها از حجم پردازی خاص و عجیب و غریب نیست، در قسمت پایین در ها نیز یک فلاپ پلاستیکی که نوار کرومی بر روی آن تعبیه شده دیده می شود، رینگ های خودرو نیز طراحی جذابی دارند و اندازه آن ها نیز ۲۰ اینچ است.

اکستریم

در نمای عقبی خودرو جراغ ها ابعاد نازکی دارد و در طراحی آن ها از الگوی پیوسته استفاده شده است،، کمی پایین تر و در دوطرف سپر خودرو دو چراغ شب نما تعبیه شده و برروی سپر خودرو در قسمت پایینی آن یک دیفیوزر به چشم می خورد، که دو خروجی اگزوز و یک چراغ مه شکن در وسط آن وجود دارد.

در نهایت به ابعاد این خودرو می رسیم، فول سایز ترین شاسی بلند چینی بازار ابعاد آن به ترتیب طول×عرض×ارتفاع برابر است با؛ ۴۹۷۰×۱۹۴۰×۱۷۸۸ فاصله بین دو محور خودرو نیز برابر است با؛ ۲۹۰۰ میلی متر که نوید از فضای مناسب برای سرنشینان خودرو می دهد.

اکستریم
در طراحی داخلی، اما یک طراحی به روز را می بینیم. که تا به حال چنین در یک خودروی چینی ندیده ایم، برروی رو ری ها از حجم نسبتا زیادی از متریال چرم استفاده شده که با توجه به قیمت و چینی بودن خودرو جالب توجه است، در قسمت بالایی آن نیز یک نوار نور مخفی تعبیه شده است، کلید های تنظیمات صندلی ها و شیشه های جانبی خودرو نیز به صورت کرومی هستند، که درون یک پنل مشکی پیانویی قرار گرفته اند.

فرمان خودرو نیز همان نمونه به کار رفته در TXL است، که طراحی دو شاخه دارد، دیر روی آن از متریال های تزیینی استفاده شده، و شیفتر های پشت فرمان نیز در این خودرو به چشم‌ می خورد.

اما برروی داشبورد خودرو یک نمایشگر سر تا سری به چشم می خورد که متشکل از ۳ صفحه نمایش است. و این که این طراحی کاملا از نسل جدید طراحی داخلی خودرو  های مرسدس بنز اقتباس شده است، داشبورد خودرو طراحی یک نواختی دارد، و در قسمت بالایی آن دریچه های تهویه به ظریف ترین شکل ممکن قرار گرفته اند. برروی داشبورد و کنسول میانی نیز از متریال چرمی به شکل قابل توجه ای استفاده شده است.

برروی کنسول وسط خودرو نیز یک طراحی ساده را می بینیم، یک پنل باز شو در قسمت جلوی آن و در قسمت میانی کنسول یک مجموعه کلید قرار گرفته است، تا دسترسی راننده به ادوات آسان باشد، دسته دنده خودرو نیز برروی ستون فرمان قرار گرفته است، همچنین در مدل های فول آپشن امکان سفارش هدآپ دیسپلی نیز وجود دارد.

در ردیف عقب با توجه به ابعاد و فاصله دو محور خودرو فضای پای سرنشینان مناسب بوده، و ادوات لازم جهت راحتی سرنشینان فراهم شده است. در ردیف سوم نیز فضای به مراتب کمتری نسبت به ردیف دوم می بینیم، در واقع این فضا بیشتر مناسب افرادی با جسه کوچک است ،و زیاد مناسب سرنشینان بزرگسال نیست، همچنین در صورت استفاده از صندلی های ردیف سوم فضای حمل بار به صورت قابل توجهی تقلیل پیدا خواهد کرد.

اکستریم

قوای فنی:

اکستریم وی ایکس مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربو شارژر مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت(GDI)از سری موتور های ACTECO چری است، که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است، گیربکس این خودرو نیز یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک است.

سیستم تعلیق محور جلوی خودرو مک فرسون و محور عقب خودرو مولتی لینک است که با توجه به قیمت و ابعاد و قوای فنی خودرو عادی و معمول است.

اکستریم

امکانات ایمنی و رفاهی:

برخی از مهم ترین امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو در فول ترین نمونه عبارت اند از؛ ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سرازیری، سنسور های پارک جلو و عقب خودرو، سیستم کنترل فشار باد تایر ها(TPMS)، ترمز پارک برقی، اتوهلد،

رادار نقطه کور(BSD)، هشدار خروج از خط(LDW)، سیستم کمکی حرکت بین خطوط(LKA)، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج از پارک(RCTA)، هشدار تصادف خودرو(CVW)، هشدار تصادف از عقب(RCW)، هشدار باز کردن درب عقب خودرو( DOW)، هشدار تصادف از جلو(FCW)، ترمز اضطراری اتوماتیک(AEB)، نظارت بر مسیر جلو(FDM)، کروز کنترل تطبیقی(ACC)، دستیار کروز یکپارچه(ICA)، سیستم کمکی در تراکم ترافیک(TJA)، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی(TSR)و… از سیستم های ایمنی و کمکی راننده هستند.

بعضی از مهم ترین سیستم های رفاهی نیز عبارت اند از، سقف پانوراما، ورود و خروج بدون کلید، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، استراحتگاه زانویی صندلی سرنشین جلو وعقب، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، تنظیم برقی ستون فرمان، حافظیه صندلی راننده و آیینه های جانبی،  سنسور نور وباران، شارژر وایرلس، پورت های خروجی شارژ ردیف جلو و عقب، هدآپ دیسپلی(HUD)، سیستم صوتی سونی، سیستم فرامین صوتی، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم تنظیم حالات رانندگی، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۳ ناحیه ای، سیستم پایش کیفیت هوای داخل کابین، فیلتر N95، و… البته۲مبنای ما در این بررسی نمونه فول آپشن است و هنوز مشخص نیست نمونه های سفارش گذاری شده توسط مدیران خودرو چه ویژگی هایی را دارند.

اکستریم RX:

طراحی:

اکسید RX جدید ترین محصول برند اکسید است که در ایران با نام اکستریم آر ایکس به بازار عرضه خواهد شد. در نمای بیرونی یک طراحی به روز را می بینیم چراغ های جلوی خودرو یک طراحی قابل توجه دارند. که ابعاد بزرگ و کشیده آن ها جلب توجه می کند و همچنین چراغ های خودرو به صورت تمام ال ای دی هستند.

چراغ دی لایت خودرو متشکل از سه قسمت است قسمت اول آن در قسمت اَبرویی کاسه چراغ خودرو است که الگوی قطعه قطعه دارد، قسمت دوم آن  یک نوار ال ای دی است که دو چراغ خودرو را به یک دیگر متصل می کند و قسمت سوم آن نیز یک نوار ال ای دی عمودی است  که از حاشیه کناری کاسه چراغ های خودرو شروع شده و تا قسمت پایینی سپر خودرو امتداد یافته است اکستریم آر ایکس همانند سایر برادرانش جلو پنجره آن در قسمت میانی سپر تعبیه شده  است، و بین چراغ های خودرو یک فلاپ مشکی قرار دارد که نام سازنده برروی آن نوشته شده است در بعضی از مدل های خودرو در قسمت بالایی جراغ ها یک نوار کرومی یا مسی رنگ بسته به مدل خودرو وجود دارد

جلو پنجره خودرو همان گونه که گفتیم در قسمت میانی سپر خودرو تعبیه شده و به تبع ترند روز طراحی هم سطح با سپر خودرو بوده و از الگو سه بعدی در طراحی آن استفاده شده است در دو طرف سپر نیز دو فرورفتگی وجود دارد که اطراف  توسط فلاپ های پلاستیکی تزیین شده است. برروی کاپوت خودرو نیز به وسیله خطوطی که قرینه یک دیگر هستند طراحی قابل قبولی برروی آن ایجاد شده است.

اکستریم

در نمای جانبی خودرو نیز یک طراحی ساده ولی با جزئیات کار شده است؛ یک خط شانه از چراغ های جلوی خودرو شروع شده و به چراغ های عقب متصل می شود، دستگیره های درب ها به صورت مخفی طراحی شده اند تا در این قسمت نیز از ترند روز طراحی خودرو الهام گرفته شده باشد.

آیینه های جانبی نیز برروی بدنه خودرو نصب شده اند،اگر به قسمت پنجره های خودرو دقت کنیم شباهت های جزئی را در این قسمت با لکسوس آر ایکس می بینیم، که این کار حد اقل از چینی ها کار عجیبی نیست!

در قسمت پایینی درب ها نیز یک فرو رفتگی و یک خط دیده می شود، تا اکسید آر ایکس در نمای جانبی نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، در قسمت پایین درب ها و دور گلگیر های خودرو شاهد استفاده از فلاپ های مشکی هستیم، با این تفاوت که فلاپی که در قسمت پایینی درب ها نصب شده یک نوار کرومی نیز برروی آن وجود دارد، رینگ های خودرو نیز طراحی زیبایی داشته و اندازه آن ها نیز ۲۰ اینچ است.

اکستریم

اما در نمای عقبی خودرو چراغ های عقبی ابعاد کوچکی دارند و در آن ها از الگوی طراحی پیوسته استفاده شده است  کمی پایین تر از چراغ ها یک فلاپ مشکی وجود دارد و برروی آن نام برند خودرو به چشم می خورد در قسمت سقف خودرو چراغ ترمز ها یک طراحی به روز دارند و به جای نوار های ال ای دی افقی یک تکه از دو چراغ ال ای دی عمودی در آن استفاده شده است‌

اما برروی سپر خودرو در دوطرف آن شاهد حجم پردازی ها و خطوط متعددی هستیم که در دو طرف سپر خودرو شب نما وجود دارد در قسمت پایینی سپر خودرو نیز یک دیفیوزر کرومی و دو خروجی اگزوز در دو طرف سپر خودرو وجود دارد .

ابعاد اکستریم RX به ترتیب طول، عرض و ارتفاع برابرند با؛ ۴۷۷۵×۱۹۲۰×۱۶۷۱ میلی متر و فاصله بین دو محور آن ۲۸۰۰ میلی متر است.

اکستریم

در کابین خودرو نیز یک طراحی کاملا مشابه با اکستریم TXL می بینیم، رودری های طراحی زیبایی دارند، و برروی آن کلید های تنظیم صندلی ها و شیشه بالابر ها و بلندگو های سیستم صوتی به چشم می خورند، هم چنین ایم خودرو نیز همانند دیگر برادراش خبری از دستگیره های داخلی درب به صورت معمول مکانیکی نیست.و این عمل توسط یک کلید و به صورت برقی انجام می شود.

رودری ها برروی آن ها کلید های کنترل صندلی ها و شیشه بالابر ها و نور پردازی قرار داده شده است، وداشبورد خودرو طراحی مشابه TXL دارد داشبورد طراحی به روزی دارد، و در قسمت بالای آن یک نور مخفی به صورت سرتاسری تعبیه شده که نمای داخلی بسیار جذابی را در شب برای خودرو رقم می زند،

برروی وداشبورد خودرو دو نمایشگر بزرگ به هم متصل تعبیه شده که هر کدام اندازه ای ۱۲/۳ اینچی دارند، فرمان خودرو طراحی دو شاخه دارد، و برروی آن کلید های کنترلی به صورت لمسی تعبیه شده اند، که در نوع خود جالب توجه است.

بسته به مدل خودرو برروی وداشبورد و رودری ها از متریال های کروم براش یا طرح چوب استفاده می شود که نوید از توجه بسیار بالای اکسید به جزئیات دارد، همانند خودروی ها روز دنیا خبری از کلید های بسیار زیاد برروی وداشبورد نیست و صرفا ۳ کلید دوار و چند کلید محدود در اطراف آن قرار داده شده است.

و کلید سیستم ترمز پارک برقی خودرو در سمت چپ فرمان قراره داده شده است، برروی کنسول وسط نیز خبری از هیچ چیز خاصی نیست، حتی دسته دنده خودرو به تبعیت مرسدس بنز برروی ستون فرمان قرار داده شده است.و برروی کنسول وسط خودرو یک دریچه تعبیه شده که توسط یک پوشش کروم براش که به صورت کشویی باز و بسته می شود، و استراحت گاه دست نیز در این قسمت به چشم می خورد.

در قسمت عقبی خودرو صندلی ها قابلیت تنظیم دارند و استراحت گاه زانویی و پا نیز برای آن ها تعبیه شده است برای سرنشینان عقب سیستم تهویه مستقل، زیر آرنجی، خروجی سیستم تهویه، و پورت های خروجی شارژ تعبیه شده تا بالاتر ترین حد از آسایش برای سرنشینان عقب فراهم شده است.

اکستریم

قوای فنی:

اکستریم آر ایکس مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربو شارژر GDI از سری ACTECO چری است، که توانایی تولید ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، این موتور با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه تر سینک شده است، این خودرو در دو نمونه چهار چرخ متحرک و دیفرانسیل جلو در بازار های جهانی عرضه می شود، که باید ببینیم مدیران خودرو قصد عرضه کدام نمونه را دارد.

اکستریم

امکانات ایمنی و رفاهی:

اکستریم RX در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی اگر در نمونه های فول آپشن وارد بازار شود سطح آپشن قابل قبولی را به خریداران ارائه خواهد داد.

بعضی از مهم ترین امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو عبارت اند از؛ ۸ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، سیستم های کمکی در سر بالایی و سرازیری، سنسور پارک جلو وعقب، ایزوفیکس، سیستم دید اطراف خودرو با قابلیت دید ۵۴۰ درجه، محدود کننده سرعت، دوربین ثبت وقایع، هشدار خروج از خط(LDW)، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط(LKA)، حفظ خطوط اضطراری(ELK)، هشدار نقطه کور(BSD)، دستیار تغییر خطوط(LCA)، هشدار خستگی راننده، کروز کنترل تطبیقی(ACC)، هشدار تصادف از جلو(FCW)، هشدار تصادف از عقب(RCW)، ترمز اضطراری اتوماتیک(AEB)، هشدار خروج از پارک(RCTA)، دستیار کمکی در تراکم ترافیک(TJA)، هد آپ دیسپلی(HUD)، هشدار باز شدن درب ها(DOW)، و… می باشند.

و سیستم های رفاهی اکستریم RX عبارت اند از؛ سیستم کنترل فشار باد تایرها(TPMS)، سنسور نور و باران، چراغ های تمام ال ای دی، چراغ جلوی تطبیق پذیر(AFS)، سیستم نور بالای تطبیقی(ADB)، کنترل خودکار نور بالا/پایین، تنظیمات برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، استراحت زانویی صندلی سرنشین جلو، سیستم صوتی سونی با ۸ یا ۱۴ بلندگو، سیستم فرامین صوتی، نویگیشن، اپل کار پلی، اندروید اتو، و‌.. جز مهم ترین سیستم های رفاهی این خودرو هستند

البته باید تا انتشار کاتالوگ این ۳ خودرو منتظر بمانیم، تا ببینیم که خودرو های که مدیران خودرو در بازار ایران عرضه خواهد کرد چه ویژگی های ایمنی و رفاهی دارند.

جمع بندی:

با توجه به امکانات و سطح قیمتی خودروهای اکستریم در بازار های جهانی این خودرو ها قطعا سطح قیمتی، کیفیت بالاتری نسبت به محصولات فونیکس دارند و باید ببینیم که آیا محصولات برند اکستریم می توانند نظر مثبت مشتریان ایرانی را جلب کنند یا خیر؟

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی