پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افزایش سه برابری اسقاط خودرو‌های فرسوده

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد سه برابری داشته است.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۱۰ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

تعدادی از متقاضیان خرید خودرو مهر سال گذشته در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده شرکت کردند و خودروی خود را تحویل مراکز اسقاط دادند؛ بعد از انجام این کار و گذراندن فرآیند اسقاط، باید خودروی نو تحویل می‌گرفتند، اما این روند با مشکلاتی همراه شد.

به گفته یکی از متقاضیان، بعد از اسقاط خودرو با وجود گذشت یک سال از اسقاط خودرو و 5 ماه از واریز وجه هنوز خودروی جایگزین را تحویل نگرفته اند. این متقاضیان در تیر امسال مبلغ کل خودرو را که 355 میلیون تومان برای خودرو سورن بود پرداخت کردند.

مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی و ناوگان اسقاط خودرو‌های فرسوده با بیان اینکه شرکت ایران خودرو مشکل سامانه‌ای داشته است، گفت: از ابتدای 1402 تا کنون نیز بیش از 8 هزار و 300 دستگاه اسقاط شدند. همچنین در طرح نقدی هم بیش از 18 هزار دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده است.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو با بیان اینکه مشکل تاخیر در تحویل خودرو‌های فرسوده از سمت خودروساز نیست گفت: آخرین فهرست ارسالی به ایران خودرو که متعلق به یک ماه پیش است، حدود 7 هزار نفر بودند که 6 هزار و 600 نفر آن‌ها ثبت نام شده اند.

کیوان پناهی با بیان اینکه تحویل خودرو‌های ثبت نام‌های خودرویی 75 تا 90 روز طول می‌کشد، می‌گوید: اکنون موعد تحویل خودروی حدود 400 نفر رسیده که هنوز فراخوان نشدند، برای این افراد هم به زودی با توجه به شرایطی که در تولید پیش بینی کردیم، فراخوان ارسال می‌کنیم.

وی گفت: هدف این است که خودرو در موعد مقرر تحویل شود, 400 نفری که تاکنون فراخوان نشدند به این دلیل بوده که خودرویشان آماده تحویل شود و سپس فراخوان کنیم.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: از زمانی که متقاضیان به خودروساز معرفی می‌شوند 15 روز تا یک ماه برای ثبت نام زمان صرف می‌شود.

یکی از نگرانی‌های متقاضیان این طرح افزایش قیمت خودروست؛ این متقاضیان می‌گویند از سال گذشته تاکنون یکبار خودرو شامل افزایش قیمت شده است و اکنون نگران افزایش قیمت مجدد هستند.

پناهی در پاسخ به این نگرانی تاکید کرد: افزایش قیمت شامل خودرو‌های این افراد نمی‌شود، در طول 6 ماه اخیر همه این متقاضیان که تاکنون واریز وجه کرده اند، افزایش قیمت شامل شان نشده است. در فروردین ماه یک افزایش قیمت شورای رقابت روی کل محصولات اعمال کرد که شامل همه متقاضیان خودرو بود، اما از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم.
انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی