پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فونیکس آریزو 8 هیبریدی مدیران خودرو

آریزو 8 هیبریدی با نام فنگیون A8 رسما رونمایی شد

چری آریزو 8 پلاگین هیبریدی یا همان فنگیون A8، جدیدترین سدان PHEV از چین به طور رسمی رونمایی شد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۴ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

تعرفه‌ واردات خودروهای پلاگین هیبریدی در برابر ماشین های بنزینی، گوش واردات کننده‌ها را حسابی تیز کرده است و تمام آن‌ها برای وارد کردن خودرو های برقی و هیبریدی، سر و دست می‌شکنند از این رو خودروهایی مثل هونگچی E-QM5، فونیکس آریزو 5 برقی، اسکای ول ET5 برقی، فونیکس تیگو 8 ای پلاس و شاید تیگو 7 هیبریدی، همگی جزو محصولاتی هستند که یا در بازار ایران وجود دارند یا طی ماه‌های آینده، چشم ما به جمال آن‌ها روشن خواهد شد.

حالا یک سدان جذاب دیگر هم قرار است به این مهمانی وارد شود: آریزو ۸ هیبریدی، احتمالا همراه با برند فونیکس! البته قبل از شروع کار باید اشاره کنیم که مونتاژ نسخه‌ی بنزینی این خودرو در ایران رسما آغاز شده است و به زودی، باید منتظر فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید هم باشیم.

مشخصات فنی آریزو ۸ هیبریدی

این خودرو میزبان یکی از جذاب‌ترین سیستم‌های هیبرید چری یعنی سامانه‌C-DM است که از تکنولوژی شرکت کونپنگ (Kunpeng) بهره می‌برد و از ترکیب یک پیشرانه بنزینی و یک موتور برقی (از نوع آهنربای سنکرون دائمی DC) تشکیل شده. این مجموعه در کنار یکدیگر، توان آریزو 8 هیبریدی را به ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسانند.

فونیکس آریزو 8 هیبریدی مدیران خودرو

تمام این عددها از طریق گیربکس اتوماتیک DHT150 به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شوند تا در عرض کمتر از ۷ ثانیه، سرعت فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند.

شعاع حرکت آریزو ۸ هیبریدی هم در حالت رانندگی تمام برقی، از ۱۰۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند اما اگر روی حالت «ترکیبی هیبریدی» بروید، این عدد از ۱۳۰۰ کیلومتر هم فراتر می‌رود؛ یعنی با یک باک پر از بنزین و باتری‌های فول شارژ می‌توانید از تهران تا گرجستان را یک‌نفس و بدون توقف طی کنید. با یک ضرب و تقسیم ساده متوجه می‌شویم که مصرف سوخت آریزو ۸ هیبریدی در حالت ترکیبی به کمتر از ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

متاسفانه فعلا در مورد ظرفیت باتری‌های فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید چیز زیادی نمی‌دانیم اما احتمالا با پکیج باتری‌های ۱۹ کیلو وات ساعتی طرف هستیم و تکنولوژی فست شارژ را هم خواهیم داشت.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

لیست آپشن ها و امکانات آریزو ۸ هیبریدی فرق زیادی با مدل بنزینی ندارد اما به هر حال سعی می‌کنیم تا یک لیست کامل را در اختیار شما قرار دهیم:

فونیکس آریزو 8 هیبریدی مدیران خودرو

سیستم تعلیق مولتی لینک مستقل در محور عقب و مک فرسون مستقل در محور جلو
فرمان برقی
رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 225/45 R18
سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز
سیستم کنترل کشش و پایداری
رادار هشدار برخورد از جلو
رادار باقی ماندن بین خطوط
۴ ایربگ در نسخه استاندارد و ۶ ایربگ در نسخه فول آپشن
سنسور فشار باد لاستیک
ایزوفیکس
ترمز پارک برقی و اتوهلد
دوربین ۳۶۰ درجه
رادار نقطه کور
سنسور پارک در سپر عقب و جلو
دوربین دنده عقب
سیستم استارت استاپ موتور (برای مدیریت مصرف بنزین در ترافیک‌های سنگین)
۴ حالت رانندگی مختلف شامل اسپرت، اکو، نرمال و حالت شخصی سازی شده
سانروف معمولی در نسخه استاندارد و پانارومیک در مدل پرچمدار
فرمان تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع
مولتی مدیای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی
کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی
استارت کی لس و ریموتی
قابلیت ورود بدون کلید به کابین
شارژر وایرلس
3 پورت USB
شارژر فندکی
صندلی‌ برقی راننده با تنظیم ۶ حالته
زیر آرنجی برای صندلی‌های ردیف جلو و عقب
دستیار اجرای فرمان‌های صوتی
سیستم صوتی سونی با ۸ اسپیکر
سیستم نورپردازی داینامیک با ۶۴ رنگ برای کابین
سیستم روشنایی تمام ال ای دی
قابلیت تنظیم نور چراغ‌ها از داخل کابین
سنسور باران
دی لایت و اتولایت
آینه‌های برقی با قابلیت تاشو
سیستم تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک با فیلتر تصفیه هوا
پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵
طراحی ظاهری و ابعاد
قیمت فونیکس آریزو 8 هیبریدی مدیران خودرو

اندازه و ابعاد آریزو ۸ هیبریدی فرق خاصی با مدل‌های قبلی ندارد و همچنان شامل ۴۷۸۰ میلی متر طول، ۱۸۴۳ میلی متر عرض و ۱۴۶۹ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۷۹۰ میلی متر می‌رسد. طراحی این خودرو هم بدون تغییر مانده تا جادوی جدید چری خراب نشود. نمای جلویی طوری طراحی شده تا در برابر رقیب‌های قدرتمندی مثل جیلی امگرند هیبریدی مدل ۲۰۲۳ هم چیزی کم نداشته باشد و یک جلو پنجره‌ی مربعی شکل با چراغ‌های باریک، سپر X شکل با فاکتورهای لوزی مانند را ترسیم کند.

نمای کناری میزبان جذاب‌ ترین رینگ‌ها در خانواده‌ی چری است؛ یعنی رینگ‌های ۱۸ اینچی با طرح مولتی اسپارک یا همان چند پره که فاکتورهای آیرودینامیکی بودن هم به آن لحاظ شده است. ستون‌ها و آینه‌های بغل دو رنگ هستند و سقف هم به تبعیت از آن‌ها مشکی شده است.

نمای عقبی هم به لطف شیب جذاب در ستون C، فست بک شده و اگر بیشتر دقت کنید، رگه‌های از «استون مارتینی» بودن را بر روی «اسپویلر صندوق عقبی» پیدا می‌کند. چراغ‌ خطرها، پیوسته و دو پره هستند، سیستم اگزوز دو کاناله به قوت خود پابرجاست و دیفیوزر هم اِلمان‌های اسپرت بودن را دارد. شاید تنها تغییر این نسخه نسبت به مدل بنزینی، حضور پورت شارژ باشد و بس! البته مدل رینگ‌های مدل هیبریدی هم منحصر به فرد است.

طراحی داخلی و کابین

توقع داشتیم که حداقل این قسمت میزبان چند تغییر جزئی باشد، اما چری دست به ترکیب برنده نمی‌زند! فاکتورهای اصلی در این قسمت، از نمایشگرهای دوال اسکرین با ابعاد ۲۴.۶ اینچ، فرمان دی کات و داشبورد ۳ تکه تشکیل شده است.
البته یکی از جذابیت‌های کابین آریزو ۸ هیبریدی به تریم جدید آن مربوط می‌شود؛ فقط به ترکیب رنگ بنفش و سفید توجه کنید که چقدر فضای اتاق را دلنشین کرده است!

فونیکس آریزو 8 هیبریدی مدیران خودرو

قیمت آریزو ۸ هیبریدی و شانس ورود با برند فونیکس

فعلا در مورد قیمت آریزو ۸ هیبریدی هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است اما اگر به سراغ افشاگران چینی برویم و قیمت رقیب های این خودرو را روی کاغذ بیاوریم، متوجه می‌شویم که قیمت فونیکس آریزو ۸ پلاگین هیبرید در نسخه استاندارد به احتمال خیلی زیاد از ۱۸ هزار دلار شروع خواهد شد. از آن جایی که تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی در سال ۱۴۰۲، به ترتیب برابر ۹ و ۱۶ درصد اعلام شده است، حدس می‌زنیم که در صورت واردات چری آریزو ۸ هیبریدی با برند فونیکس (زیر شاخه مدیران خودرو)، قیمت این خودرو از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شروع شود.

گفتنی است که به گفته منابع آگاه، مونتاژ فونیکس آریزو ۸ در ایران آغاز شده است و شاید در آینده‌ای نزدیک، پای نسخه‌ی هیبریدی هم به کشور ما باز شود.

فونیکس آریزو 8 هیبریدی مدیران خودرو

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی