پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آرین دیزل و سبد متنوعی از خودروهای تجاری سبک و سنگین

آرین دیزل که به تولید و عرضه خودروهای تجاری سبک و سنگین مشغول است همچون سال گذشته حضوری پررنگ در نمایشگاه خودرو اصفهان دارد.

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

اصفهان که از جمله شهرهای مهم صنعتی در کشور به شمار می رود، همه ساله میزبان خودروسازهایی است که به ساخت و عرضه خودروهای تجاری مشغول هستند. همچون سال گذشته، در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان نیز خودروسازهای مشغول در این صنعت توجه ویژه ای به این رویداد خودرویی داشته اند.

یکی از مهمترین برندهای عرصه خودروهای تجاری، آرین دیزل است که در این نمایشگاه 2 نسخه از کامیونت سری N و کشنده تک محور شاک موتو و کمپرسی جدید شک موتو 5000D را به نمایش گذاشته است. آرین دیزل با معرفی و عرضه کامیونت جک سری N توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. این کامیونت، رگ و ریشه ای چینی دارد و محصول کمپانی جک بوده که سابقه 50 ساله در تولید خودروهای باری و تجاری دارد. حالا این کامیونت توسط آرین دیزل مونتاژ و به بازار ایران عرضه می شود.

خانواده این کامیونت توانایی زیادی در پاسخگویی به نیاز بازار را دارد. به این علت که کامیونت جک سری N در 3 تناژ: 6 تن، 8.5 تن و 9 تن به بازار عرضه می شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های این نوع کامیونت جک مدل موتور آن است که از نوع CUMMINS ISF3.8S5154 بوده و توانایی تولید 154 اسب بخار قدرت دارد که در دور موتور 2600 RPM  و 500  نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1200 الی 1900 به دست می آید. همچنین این پیشرانه 3.8 لیتری از استاندارد آلایندگی euro5 بهره مند است.

جک سری N از نوع باری مسقف، چادری، فلزی و باری فلزی و چوبی و بغل دار، یخچالدار، کمپرسی، تانکردار، بالابر و خودروبر تولید می شود و البته برای این خودرو کاربری های متعدد دیگری نیز تعریف شده است: کامیونت حمل زباله یا زباله کش، جدول شوی و آتش نشانی از جمله کاربری های خاص تر این محصول آرین دیزل به حساب می آیند. جالب است بدانید که تعداد تجهیزات و اقلام قابل نصب روی کاربری آتش نشانی به 50 قلم می رسد که نشان از توانمندی این محصول برای به کارگیری در ناوگان امداد و نجات است.

اما به کامیون جدید و قدرتمند 5000D می رسیم. یک کامیون جفت محور کمپرسی پرقدرت که در مرداد ماه امسال رونمایی شده و از یک موتور 450 اسب بخاری و گیربکس FAST بهره می برد. اندازه تایرها و وزن این کامیون کمک زیادی به کاربردی بودنش می کند و جالب است بدانید حدود یک تن از رقبایش سبک تر است.

در گفت و گویی که با ضیایی، مدیر مارکتینگ آرین دیزل داشتیم، مشخص شد عرضه این کامیون تا کمتر از یک ماه آینده آغاز می شود و تا دی ماه و بهمن ماه تحویل مشتریان می شود. البته هنوز قیمتی برای شاک موتو X5000D مشخص نشده است. همچنین آقای ضیایی اضافه کرد که علاوه بر مدل کمپرسی، مدل مجهز به میکسر نیز به زودی آماده عرضه به بازار است. به گفته مدیر مارکتینگ آرین دیزل، شاک موتو X5000D پرفروش ترین کامیون باری این کلاس در چین است و با توجه به درخواست های پیش از عرضه، پیش بینی می شود استقبال مناسبی از آن در ایران به عمل بیاید.

البته کامیون X5000L هم از دیگر محصولات جدید آرین دیزل است که در این نمایشگاه حاضر نشده است. کشنده تک محور X5000 هم در این غرفه حضور دارد. این کشنده  از موتور این کشنده از موتور Cummins ISZ520 با استاندارد آلایندگی EURO 5 EEV استفاده می‌کند. توان این موتور به ۵۲۰ اسب بخار و گشتاورش به ۲۴۶۰ نیوتن متر در محدوده ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ دور در دقیقه می رسد. حجم موتور این کشنده ۱۳ لیتر است و با گیربکس  FAST F16JZ24 که ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب دارد و با سیستم تعویض دنده هوشمند اتوماتیک عمل می کند، جفت می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی