پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نبکا ET5

نبکا ET5 ، اولین خودرو هوشمند برقی کشور به تولید انبوه رسید

از سال گذشته یک خودروی شاسی بلند برقی در خیابانهای تهران و مناطق مختلف کشور در حال تست شرایط مختلف آب و هوایی دیده میشد که نشان از جدیت و اراده جمعی در عرضه خودروی برقی میداد اما اطلاعات چندانی از زمان عرضه این خودرو وجود نداشت.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۴ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

اما در هشتم آبان ماه 1402 رویدادی کم نظیر در صنعت خودروی کشور رقم خورد و نحوه برگزاری و رونمایی از خودرو که بسیار شبیه رویدادهای عرضه فناوری‌های نو در دنیا برگزار شد نوید ارائه نه تنها یک خودرو که یک خودروی مبتنی بر آخرین تکنولوژی های صنعت خودروی برقی می داد. از برگزاری خلاقانه این رویداد که بگذریم، باید به برند نوپای نبکا بپردازیم.

خودروی برقی

شرکت خودرو برقی نوین ماهان با برند نبکا با سرمایه گذاری مشترک گروه صنایع خودروسازی کرمان و گروه صنعتی مپنا با هدف تولید و عرضه خودروهای برقی در کلاسهای مختلف تاسیس شد. اولین محصول این شرکت بدون شک یکی از لوکس‌ترین و خاص‌ترین خودروهای مونتاژی کشور است و در واقع اولین خودروی تمام برقی هوشمند مونتاژی کشور است. نبکا ET5مجهز به سیستم خودران نسخه 2.5 بوده و خودرویی متصل (Connected) شناخته می شود. نبکا ET5 با سطح امکانات متفاوتی در بازارهای مختلفی از آسیا تا اروپا عرضه شده است که نسخه عرضه شده در ایران فول آپشن ترین مدل این خودرو است و با استاندارد روز اروپا در ایران عرضه میشود که در نوع خود در میان مونتاژی ها کم نظیر است.

این پروژه که با وسواس بسیار از سوی دو مجموعه بزرگ صنعتی انتخاب شده است، در هفته گذشته تولید آزمایشی را پشت سر گذاشته و از اول آذر ماه وارد فاز تولید انبوه میشود و در حقیقت میتوان گفت جدی ترین پروژه خودروی برقی کشور توسط نبکا پا به بازار گذاشته است.

خودروی برقی

نبکا ET5 با دارا بودن 72 کیلووات ساعت بیشترین ظرفیت باطری در بین خودروهای برقی معرفی شده توسط سایر خودروسازان بوده و با این باطری قادر به پیمایش 520 کیلومتری است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی