پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرقدرت‌ و پر‌ آپشن‌تر؛ فونیکس تیگو7 پرومکس رونمایی شد

اوایل پائیز امسال بود که مدیران خودرو در پیست آزادی، فونیکس تیگو7 پرومکس را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد. اکنون و پس از گذشت حدود دو ماه از تست درایو تیگو7 پرومکس در پیست آزادی، امشب این خودرو در هتل استقلال تهران رونمایی شد تا به رسمی به جمع محصولات فونیکس بپیوندد. خودرویی که […]

مهدی درفشی
جمعه - ۱۷ آذر ۱۴۰۲

اوایل پائیز امسال بود که مدیران خودرو در پیست آزادی، فونیکس تیگو7 پرومکس را در اختیار اصحاب رسانه قرار داد. اکنون و پس از گذشت حدود دو ماه از تست درایو تیگو7 پرومکس در پیست آزادی، امشب این خودرو در هتل استقلال تهران رونمایی شد تا به رسمی به جمع محصولات فونیکس بپیوندد. خودرویی که از لحاظ ظاهری، قوای فنی و سطح تجهیزات نسبت به تیگو7 پرو تفاوت دارد. مشخصات تیگو7 پرومکس چیست؟

جایگزین خلف تیگو8 پرو

چندی پیش بود که خبر توقف تولید و عرضه تیگو8 پرو از سوی برند فونیکس پخش شد. نبود یک کراس اوور خانوادگی با موتور قوی‌تر از موتور به کار رفته در تیگو7 پرو، حضور تیگو7 پرومکس را به عنوان کراس اوور خانوادگی فونیکس در رنج قیمتی زیر دو میلیارد تومان – و به عنوان جایگزین تیگو8 پرو – تقویت می‌کند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، تیگو7 پرومکس ساختار فنی قدرتمندتری را نسبت به تیگو7 پرو دارد. چرا که زیر کاپوت جدیدترین محصول فونیکس، یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو به همراه سیستم پاشش مستقیم سوخت قرار گرفته که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده به کار رفته در تیگو7 پرومکس از نوع هفت سرعته دوکلاچه خودکار است و به واسطه آن، نیروی موتور به محور جلو منتقل می‌شود. با این تفاسیر، تیگو7 پرومکس نسبت به تیگو7 پرو، نزدیک به 40 اسب بخار قوی‌تر شده و به‌کارگیری جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه در آن نیز حس قدرت بیشتر و البته خوشایندی را به راننده القا می‌کند.

مجهز به سیستم دستیار راننده پیشرفته

در کنار تجهیزات ایمنی و رفاهی به کار رفته در تیگو7 پرومکس – که ادامه از آن‌ها یاد شده – سیستم دستیار راننده پیشرفته ADAS از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. این سیستم شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی و رادارهای جانبی است که در مجموع از احتمال بروز برخی از تصادفات می‌کاهد. در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو7 پرومکس مواردی مثل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم تهویه مطبوع خودکار، نور پردازی کابین، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو، حافظه صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، درب برقی صندوق، استارت دکمه‌ای، سامانه پایش فشار باد تایرها، شارژر وایرلس، کروز کنترل و دوربین دید 360 درجه دیده می‌شود.

تغییرات نمای خارجی و داخلی

در نمای بیرونی تیگو7 پرومکس نسبت به تیگو7 پرو، وجه تمایز خاصی وجود ندارد و تنها برخی المان‌ها از جمله تغییر فریم جلو پنجره، تغییر مجموعه چراغ‌های کار شده در طرفین سپر جلو، پیوسته شدن چراغ‌های عقب و افزوده شدن بج 290T – که نشانگر میزان گشتاور تولیدی پیشرانه است – اشاره کرد. البته در نمای داخلی تیگو7 پرومکس اوضاع متفاوت‌تر از نمای بیرونی است و شاهد تغییرات بسیاری هستیم. پس از ورود به خودرو، وجود دو صفحه نمایشگر 12.3 اینچی برای نمایش اطلاعات کلاستر و مالتی مدیا جالب توجه است؛ چرا که در تیگو7 پرو از کلاستر و صفحه نمایشگر مجزا از هم استفاده شده. علاوه بر این، رنگ تریم داخلی تغییر کرده و خبری از رنگ قرمز در آن نیست.

کلام آخر

تغییر قوای فنی و تکمیل تجهیزات ایمنی و رفاهی تیگو7 در سبد محصولات فونیکس، با توجه به رقبای موجود در بازار، آن را بدیل به یکی از کراس اوورهای صفر کیلومتر با قیمت کمتر از دو میلیارد تومان خواهد کرد. باید درنظر گرفت که شرایط فروش منعطف و گستردگی خدمات مدیران خودرو می‌تواند سرعت استقبال از کراس اوور تازه وارد فونیکس را دوچندان کند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی