پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و

شاهزاده هايى از باواریا و آکسفورد در راه ایران، نگاهی به ارزشمندترین برند وارداتی جدید بازار

همانطور که احتمالاً به گوش شما هم رسیده این روزها قرار است با مجوز خاص خودروهایی با قیمت بین بیست تا سی و پنج هزار دلار در بازار کشور عرضه شوند. لذا فارغ از اینکه به هر روش و هر بهانه ای ورود خودروهای با کیفیت می تواند به نفع بازار و مصرف کنندگان است، امیدواریم این خودروها با قیمت مناسب و منصفانه به دست متقاضیان برسد.

فاطمه علی اصغری
چهارشنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

به هر حال بخش هیجان انگیز ماجرا برای فعالین و علاقه مندان حوزه خودرو آنجاست که در سامانه خودروهای وارداتی هیاهوی جدیدی به پا شده و لیست خودروها رنگ و بوی محصولات به روزتر و نام آشنا تری را به خود گرفته است.

درواقع بازه قیمتی بیست تا سی و پنج هزار دلار بازه ای است که نه تنها تعداد قابل توجهی از خودروهای محبوب و پرفروش دنیا در آن قراردارند بلکه برندهای قدرتمند و مشهور اروپایی نیز در این بازه محصولاتی برای ارائه دارند.

یکی از جالب توجه ترین و جذابترین نام ها در لیست خودروهای جانبازی، برند بی ام و است. تقریباً اولین رویارویی عمومی ایرانیان با بی ام و در دهه های 40 و 50 شمسی و با سری 3000 و 2002 بود. از همان زمان همواره این برند به عنوان یکی از خوشنام ترین و پرطرفدارترین برندها در بازار ایران بوده است. البته علاوه بر کیفیت و عملکرد کم نظیر خودورهای بی ام و، این برند همواره شانس آن را داشته که در ایران توسط شرکتهای بسیار توانا و خوشنام فروخته و پشتیبانی شود. به عنوان مثال امروز با وجود آنکه از ورود آخرین بی ام وارداتی حدود هفت سال می گذرد اما همچنان خدمات پس از فروش آن در مجموعه پرشیا خودرو در دسترس است.

آنچه به گوش می رسد این است که مقررشده خودروهای اقتصادی بی ام و در این لیست باشند و راهی بازار ایران شوند اما باید بدانیم که تحت هر شرایط، خودرویی با برند بی ام و هر قدر هم اقتصادی باشد اما قطعاً جذاب، هیجان انگیز و محبوب خواهد بود. مدلهایی مانند 316، 218، 216، X1 و احتمالاً 116 کاندیداهای اصلی ورود به بازار ایران هستند. برخلاف باقی خودروهای وارداتی جدید، هیچکدام از آنها ساخت کشورهایی مانند چین و هند نبوده و همگی واقعاً بی ام و ساخت آلمان هستند. همین امر شاید خریداران بیشتری را در بازار تشنه ایران به سمت این خودروها جذب کند.

همانطور که می دانید بی ام و در دنیا یک شریک یا بهتر بگویم یک زیر برند بسیار نام آشنا و محبوب اروپایی و غیر آلمانی هم دارد. یک جنتلمن جمع و جور انگلیسی به نام مینی. جالب است بدانید مینی هم از جمله برندهایی است که در بازار ایران همواره از آن به نیکی یاد کرده می شود. در سالهای اخیر که مینی به عنوان زیر مجموعه ای از بی ام و درآمد، دوباره بعد از سالها دوری از بازار ایران بازگشت قابل قبولی به این بازار داشت و در مدلهای مختلف هرچند در تعداد محدودی عرضه شد اما همواره یکی از محبوب ترین ها بوده و هست. آنطور که از شنیده ها بر می آید در سری جدید وارداتی ها تحت عنوان خودروهای جانبازی قرار است مینی کانتریمن هم مجدد وارد بازار ایران شود که خبری بس مسرت بخش برای طرفداران این کوچولوی جذاب انگلیس است.

به گفته منابع رسمی عرضه این خودرو توسط شرکت پرشیاخودرو انجام می‌شود و با توجه به اینکه محصولات مینی و بی ام و، از به روزترین فن آوری ها بهره می برند لذا بحث گارانتی و خدمات پس از فروش در مورد آنها شاید خیلی جدی تر از باقی خودروهای وارداتی باشد. خوشبختانه شرکت عرضه کننده یعنی پرشیا خودرو همچنان سیستم خدمات پس از فروش خودروهای بی ام و و مینی را حفظ و بروز نموده و این یک نقطه قوت دیگر برای برند جذاب وارداتی BMW و MINI خواهد بود.

گزارش: علیرضا بشارتی

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی