پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندا سانتافه ۲۰۲۴

ورود هیوندای سانتافه جدید با قیمت ۳۴ هزار دلار به بازار

نسل جدید هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ با ایجاد تغییر اساسی در نمای بیرونی و داخلی، با قیمت پایه ۳۴ هزار دلار روانه بازار شد.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۷ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

نسل پنجم هیوندای سانتافه در مردادماه سال جاری توسط کمپانی هیوندای معرفی شد و طبق انتظار این نسل نیز مانند سایر خودروهای جدید این کمپانی از زبان طراحی جدید با گرافیک چراغ‌های خطی و فرم بدنه مستطیل باکس مانند طراحی شده است. حال پس از گذشت مدتی شرکت هیوندای قیمت نهایی نسخه‌‌های مختلف این خودرو را اعلام کرده و آن را روانه بازار کرده است.

معرفی اجمالی هیوندای سانتافه جدید

سانتافه جزو محبوب‌ترین خودروهای کمپانی هیوندای به‌شمار می‌رود که در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. پس از معرفی نسل اول این خودرو در سال ۲۰۰۱ میلادی اکنون با گذر از ۴ نسل متفاوت، طراحی و ساخت سانتافه وارد نسل پنجم خود شده است. همان‌طور که گفتیم ظاهر این خودرو کاملا دگرگون شده است و در طراحی جدید این خودرو و سایر خودروهای مطرح هیوندای شاهد طراحی باکس مانند هستیم که این طراحی در نمای داخلی این خودرو نیز تاثیر گذاشته است.

در نمای جلویی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ شاهد چراغ‌های بزرگ پیوسته هستیم که با روشن شدن نماد حرف H را به نمایش می‌گذارند که بر گرفته از حرف اول نام این کمپانی یعنی HYUNDAI است. در نمای پشت اما یک ظاهر عجیب و غریب در عین حال ساده خودنمایی می‌کند و مانند دیگر خودروهای امروزی شاهد طراحی شلوغ در قسمت چراغ‌های عقب نیستیم. قرارگیری چراغ‌ها در پایین‌ترین حالت ممکن و نزدیک به سپر عقب جلوه بلندتری به عقب این خودرو داده است. این خودرو در ۴ تیپ SE، SEL، XRT و Calligraphy عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

هیوندای سانتافه در تمام تیپ‌ها با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ عرضه خواهد شد که توانایی تولید قدرت ۲۷۷ اسب بخار و گشتاور ۴۲۱ نیوتن‌متر را دارد. مجموع این نیرو توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. تنها نسخه XRT این خودرو دارای سیستم چهار چرخ متحرک است و بقیه مدل‌ها با پرداخت ۱۸۰۰ دلار اضافه بر قیمت خودرو قابلیت سفارش به‌صورت دو دیفرانسیل دارند.

در بهار سال آینده، نسخه هیبرید از این خودرو با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و یک پیشرانه الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم به‌همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد که توانایی تولید قدرت ۳۲۳ اسب بخار و گشتاور ۳۶۷ نیوتن‌متر را خواهد داشت. این نسخه نیز در سه تیپ SEL، Limited و Calligraphy عرضه خواهد شد که تنها تیپ کالیگرافی دارای سیستم چهار چرخ متحرک خواهد بود. قیمت این نسخه در گران‌ترین حالت ممکن به حدود ۴۹ هزار دلار می‌رسد.

امکانات و قیمت مدل جدید سانتافه

قیمت این خودرو با توجه به تیپ‌های عرضه شده تغییر می‌کند. عمده تفاوت تیپ‌هایSE، SEL ،XRT و Calligraphy در ارائه امکانات و آپشن‌های متفاوت است که در ادامه آنها را نام می‌بریم.

نسخه پایه این خودرو SE نام دارد که به امکاناتی شامل چراغ‌های تمام LED، شیشه‌های دودی، درب صندوق عقب برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی، استارت راه دور از روی ریموت، صندلی‌های ردیف سوم و نمایشگر لمسی کنسول مرکزی ۱۲.۳ اینچی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto تجهیز شده است. قیمت این تیپ ۳۴ هزار دلار است.

تیپ بعدی SEL نام دارد و علاوه بر بیشتر امکانات نسخه قبل به ریل‌های باربند روی سقف، نمایشگر کنسول یکپارچه خمیده پاناروما، تودوزی چرمی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم سوئیچ دیجیتالی نیز مجهز است. قیمت این نسخه نیز از حدود ۳۶۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

تیپ سوم این خودرو که XRT نام دارد، به‌صورت استاندارد با سیستم ۴ چرخ متحرک عرضه می‌شود و با ارائه لاستیک‌های فابریک ۳۰ اینچی، حس و حال آفرودی را به راننده و سرنشینان القا می‌کند. نسخه لیمیتد XRT نیز به امکاناتی شامل سنسور نور و باران، سانروف پاناروما دو جداره، تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی حرفه‌ای Bose، سنسور اثر انگشت و سیستم پارک هوشمند از راه دور مجهز است. قیمت این نسخه حدود ۴۴۵۰۰ دلار است.

در نهایت گران‌ترین و لوکس‌ترین تیپ این خودرو که Calligraphy نام دارد علاوه بر امکانات نسخه لیمیتد XRT با رینگ‌های ۲۱ اینچی، هدآپ دیسپلی جدید، آینه وسط الکتروکرومیک دوربین دار، محفظه ضد عفونی کننده اجسام UV-C و صندلی‌های وی آی پی ردیف دوم عرضه خواهد شد. قیمت نسخه کالیگرافی از ۴۶۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع؛ گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی