پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه بدنه

خرید ارزانترین بیمه بدنه و بیمه ثالث از بیمه تایم

بیمه نامه شخص ثالث یک بیمه اجباری است و تمامی دارندگان وسایل نقلیه باید بیمه شخص ثالث خریداری کنند.

فاطمه علی اصغری
پنجشنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

از طرف دیگر بیمه بدنه یک بیمه نامه اختیاری است و مالکان خودرو با توجه به خطرات تحت پوشش این بیمه نامه را خریداری می کنند. نداشتن بیمه ثالث منجربه جریمه و توقف وسلیه نقلیه می شود، اما نداشتن بیمه بدنه جبران هزینه بالای قطعات و تعمیرات خودرو که ممکن است اتفاق بیافتد را جبران می کند. در این مطلب می خواهیم درباره خرید بیمه ثالث و بدنه با مناسب ترین قیمت و با کامل ترین پوشش ها آشنا شویم.

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

همانطور که گفته شد، بیمه ثالث یکی از بیمه نامه‌های اجباری استکه جبران خسارت های مالی و جانی پیش آمده برای افراد ثالث را جبران می کند. سقف تعهدات ثبت شده در بیمه شخص ثالث با توجه به دیه اعلام شده در هر سال محاسبه می شود. خسارت های جانی که شامل دیه و فوت و نقص عضو و هزینه های پزشکی می باشد با توجه به دیه هر سال پرداخت می شود. پوشش مالی هم بر اساس ضریب دیه هر سال محاسبه می شود. هر بیمه گذاری می تواند سقف تعهدات مالی بیمه نامه اش را تا سقف پوشش مالی ثبت شده در بیمه نامه درج شود.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می‌دهد.

خسارت مالی: شامل خسارت‌هایی می شود که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث. چنین خسارت‌هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می‌گردد.

خسارت بدنی: شامل خسارت‌های جانی به اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان پزشکی ناشی از حادثه باشد. خسارت بدنی پرداختی یا ارش به نوعی از دیه گفته می‌شود که مقدار آن در شرع تعیین نشده است. این خسارت‌ها صدماتی مانند: شکستگی، نقص عضو، ازکارافتادگی جزئی یا کلی، دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث را در برمی‌گیرد.

پوشش حوادث راننده: خسارت جانی راننده مقصر آسیب‌دیده به‌شرط داشتن گواهینامه معتبر و مرتبط با خودرو، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد.

عوامل مهم در خرید ارزان بیمه شخص ثالث

با توجه به قانون بیمه شخص ثالث، قیمت پایه بیمه شخص ثالث در همه شرکت بیمه یکسان می باشد، با افزایش پوشش مالی بیمه نامه حق بیمه ثالث هم گران تر می شود.

بیمه بدنه چیست؟

در خرید بیمه بدنه خودرو ماشین، شخص بیمه گذارمبلغی را به عنوان حق بیمه به شرکت بیمه پرداخت می‌کندتا خودروی بیمه شده را در برابر خطرات و حوادثی کهتحت پوشش است بیمه کند و در زمان حادثه بتواند جبرانخسارات خود را از شرکت بیمه دریافت کند.

حتی اگر در زمان حادثه، فرد مقصر فرار کند و خودروی آسیب دیده بدون هیچ مدرکی باقی بماند. یا حتی خود بیمه گذار مقصر حادثه باشد با داشتن بیمه بدنه همه خسارات تحت پوشش قرار می گیرد.

عوامل مهم در خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو

برای افرادی که به دنبال خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو هستند عامل قیمت بسیار مهم است. البته باید بدانید؛ قیمت همیشه تعیین کننده بهترین بیمه بدنه خودرو نیست. به طور کلی تعیین قیمت بیمه بدنه به عوامل زیر بستگی دارد:

– پوشش‌های اضافی خریداری شده.

– مشخصات اتومبیل مثل سال تولید خودرو، میزان ارزش خودرو و نوع کاربری.

 تخفیفات بیمه بدنه

-شرکت بیمه انتخابی

-ارزش خودروی بیمه شده

خرید بیمه بدنه و بیمه ثالث از بیمه تایم

برای خرید بیمه بدنه و بیمه ثالث می توانید درخواست خرید تان را در سامانه بیمه تایم ثبت نمایید ، با انتخاب پوشش ها و شرایط بیمه نامه می توانید بهترین و ارزانترین بیمه نامه را از بیمه تایم انتخاب و خریداری نمایید. از طریق تماس با کارشناسان بیمه تایم با شماره 02188243828 می توانید مشاوره قبل از خرید را از سامانه بیمه تایم به آدرس BimeTime.com دریافت نمایید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی