پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فونیکس

مقایسه فونیکس FX با تیگو ۸ پرو: مشخصات فنی و ظاهری+جدول مقایسه

در دنیای پررقابت خودروهای SUV، فونیکس FX و تیگو 8 پرو به‌عنوان دو رقیب قدرتمند به چشم می‌خورند. با‌این‌حال سوال اینجاست: کدام یک از این دو خودروی مدرن و جذاب از نظر مشخصات فنی و ظاهری برتری دارد؟

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

در این مقاله، به بررسی دقیق و مقایسه این دو خودرو می‌پردازیم تا شما را در تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین SUV یاری کنیم. فونیکس FX با طراحی مدرن و خیره‌کننده خود، علاوه‌بر جلوه ظاهری، به لطف موتور قدرتمند و امکانات پیشرفته، توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در مقابل، تیگو 8 پرو با طراحی جذاب و کاربردی، ترکیبی از راحتی و عملکرد را ارائه می‌دهد که برای خانواده‌ها بسیار جذاب خواهد بود. ما این دو خودرو را از نظر ابعاد، قدرت موتور، امکانات رفاهی و سایر جنبه‌های کلیدی مقایسه خواهیم کرد.

با فونیکس fx و تیگو ۸ پرو آشنا شوید

اگر بخواهیم Phoenix FX و Tiggo 8 Pro را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم آن‌ها مانند دو روی یک سکه هستند. هر دو خودرو متعلق به برند چری هستند، پلتفرم یکسانی داشته و موتورهای یکسانی دارند. مقایسه فونیکس fx با تیگو ۸ پرو از جنبه‌های مختلف به انتخاب درست کمک می‌کند. اگر این خودروها شخصیت پردازی می‌شدند، چری تیگو ۸ پرو یک مهندس باتجربه و حرفه‌ای خواهد بود که همیشه در تلاش برای پرستیژ و رفتار جنتلمنانه است. از سوی دیگر، Phoenix FX مظهر یک جوان مغرور و مشتاق است که مشتاق تحسین و میل به برجسته شدن است.

در این بین اگر نگران قیمت‌ها هستید باید توجه داشته باشید که امکان خرید ماشین اقساطی مدیران خودرو و محصولات دیگر از طریق سپند خودرو وجود دارد و نیازی به پرداخت یک جای هزینه ماشین نیست. تیگو 8 پرو پیشنهاد لوکس چری در بازار ایران به حساب می‌آید که آماده رقابت با رقبای دیرینه کره‌ای مانند سانتافه است. این خودرو به رده کراس اوورهای سایز متوسط تعلق دارد و امکانات فراوان، طراحی پیچیده و جذاب و صندلی‌های جادار سه ردیفه به‌عنوان نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌روند.

فونیکس

مقایسه فونیکس fx با تیگو ۸ پرو از نظر طراحی ظاهری

Tiggo 8 Pro و Phoenix FX زیبایی‌شناسی و طراحی متمایزی را به نمایش می‌گذارند. تیگو ۸ پرو ظاهری مجلل دارد که با جلوپنجره هشت ضلعی بزرگ آن با طرح‌های ستاره‌ای کرومی و چراغ‌های LED تزئین شده است. این مدل ظرافت زیادی دارد و با هدف چری برای ایجاد حس تجمل همسو می‌شود. از سوی دیگر، Phoenix FX با عناصر طراحی تهاجمی خود، از جمله جلوپنجره الماسی ستاره‌ای، تزئینات دو رنگ و چراغ‌های جلوی دو بخشی شیک با چراغ‌های باریک در روز، علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت را به خود جلب می‌کند.

در مقایسه فونیکس fx با تیگو ۸ پرو از نمای جانبی، قابل‌توجه‌ترین تفاوت بین این دو خودرو در شکل و طول کلی آنها نهفته است. تیگو 8 پرو به دلیل شکل جعبه‌ای و طول کشیده، در رده شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. این به چری اجازه می‌دهد تا ردیف سوم صندلی‌ها را برای خانواده‌ها، جادار و راحت طراحی کند. خوشبختانه خرید اقساطی فونیکس fx  فراهم شده است و شما می‌توانید با شرایط ویژه صاحب این ماشین بی‌نظیر شوید.

مشخصات فنی؛ مهم‌ترین وجه تمایز فونیکس fx با تیگو 8 پرو 

از نظر بخش فنی، تفاوت بین چری تیگو 8 پرو و فونیکس اف ایکس بسیار کم است. هر دو خودرو به موتور 1.6 لیتری T-GDI، تزریق مستقیم سوخت توربوشارژ، 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. علاوه‌بر این، آنها از یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه استفاده می‌کنند. تیگو 8 پرو که یک کراس اوور نسبتاً بزرگ است، چابکی یک هاچ بک را ندارد. با این حال شتاب 8.9 ثانیه و حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت برای این بخش قابل‌احترام است.

با‌توجه‌به سیستم تعلیق، تیگو 8 پرو سواری نرم و پایداری را ارائه می‌دهد که به‌طور‌موثر ضربه‌ها و سرعت‌گیرها را حتی در سرعت‌های بالا جذب می‌کند. Phoenix FX، در‌حالی‌که برای یک سواری نرم تلاش می‌کند، به دلیل وزن سبک‌تر و ماهیت اسپرت، با سطح راحتی ارائه‌شده توسط Tigo 8 Proبرابری نمی‌کند.

فونیکس

در زمان خرید به حالت‌های رانندگی و مصرف سوخت توجه کنید

تیگو 8 پرو دو حالت رانندگی Eco و Sport دارد. حالت Eco با حفظ دنده‌های بالاتر و به حداقل رساندن دور، کارایی سوخت را در اولویت قرار می‌دهد. با‌این‌حال، ممکن است هنگام سبقت گرفتن، چالش‌هایی ایجاد کند. از طرف دیگر حالت اسپرت با نگه داشتن بیشتر دنده‌ها قدرت را به حداکثر می‌رساند و در نتیجه مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. در مقایسه فونیکس fx با تیگو ۸پرو، Phoenix FX سه حالت رانندگی Eco، Sport و Normal را ارائه می‌دهد. حالت‌های اکو و اسپرت مشابه تیگو ۸ پرو عمل می‌کنند، درحالی‌که حالت عادی ترکیبی متعادل از مصرف سوخت، نرمی و قدرت را ارائه می‌دهد.

از نظر مصرف سوخت، تیگو ۸ پرو با انتظارات برای یک کراس اوور بزرگ‌تر مطابقت دارد. مصرف سوخت شهری آن در حدود ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است. با این حال، ظرفیت محدود مخزن سوخت ۵۱ لیتری ممکن است منجر به کاهش سریع‌تر سطح سوخت نسبت به پیش‌بینی شود. با فروش اقساطی تیگو ۸ پرو دیگر نیازی نیست نگران قیمت‌ها باشید و می‌توانید مبلغ آن را به صورت اقساطی تا سقف ۳۰ ماه پرداخت نمایید. از سوی دیگر، فونیکس FXمصرف سوخت تقریباً ۷ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که با‌توجه‌به موتور مشابه و وزن کمتر آن، منطقی است. در جدول پایین می‌توانید تفاوت این دو خودرو را در یک نگاه مشاهده کنید.

 

فونیکس FX

تیگو ۸ پرو

گیربکس

۷ دنده اتومات دوکلاچه

۷ دنده اتومات دوکلاچه

قدرت

۱۹۷ اسب‌بخار

۱۹۷ اسب‌بخار

پیشرانه

۴ سیلندر توربوشارژ

۴ سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

۱.۶ لیتر

۱.۶ لیتر

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۸.۹ s

۷.۹ s

حداکثر سرعت

۱۹۵ Km/h

۱۸۵ Km/h

گشتاور

۲۹۰ نیوتن‌متر

۲۹۰ نیوتن‌متر

مصرف ترکیبی

۷ لیتر در صد کیلومتر

۸.۳ لیتر در صد کیلومتر

فونیکس FX در برابر تیگو 8 پرو؛ دوئل برترین‌های SUV

در مقایسه فونیکس FX با تیگو ۸ پرو، هر دو خودرو ویژگی‌های برجسته‌ای دارند که آن‌ها را به گزینه‌هایی جذاب در بازار خودروهای SUV تبدیل می‌کند. فونیکس FX با طراحی زیبا و مدرن خود علاوه‌بر اینکه از نظر ظاهری خودنمایی می‌کند، با مجهز بودن به یک موتور قدرتمند، عملکردی قابل‌توجه را ارائه می‌دهد. تیگو ۸ پرو با فضای داخلی جادار و راحت خود، به‌ویژه برای خانواده‌ها و کسانی‌که به دنبال تجربه رانندگی آرام و راحت هستند، انتخابی عالی است. این خودرو، علاوه‌بر طراحی داخلی جذاب، از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی برخوردار است که رضایت رانندگان و مسافران را تضمین می‌کند.

در نهایت، انتخاب بین فونیکس FX و تیگو ۸ پرو بستگی به اولویت‌ها و نیازهای فردی دارد. اگر به‌دنبال خودرویی با طراحی مدرن و عملکرد قدرتمند هستید، فونیکس FX گزینه مناسبی است؛ اما اگر فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی برای شما اهمیت بیشتری دارد، تیگو ۸ پرو نیازهای شما را برآورده می‌کند. هر دو خودرو گزینه‌های قابل‌اعتماد و جذابی هستند که تجربه رانندگی لذت‌بخشی را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی