پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

وزیر صمت: اراده ما توسعه ظرفیت‌های داخلی در فناوری خودروهای برقی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر توسعه ظرفیت های داخلی در فناوری خودروهای برقی تاکید کرد.

فاطمه علی اصغری
جمعه - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از ایکوپرس- عباس علی آبادی، در حاشیه پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان که با محوریت خودروهای برقی برگزار شد، توسعه ظرفیت های داخلی را متوجه حوزه مهندسی دانست و گفت: در این زمینه ظرفیت‌های ساخت خوب است و باید بتوانیم در گلوگاه ها و محل‌هایی که ارزش افزوده بالایی دارد به پلتفرم های مشترک توجه کنیم و به سمت خلق ارزش افزوده برویم.

وی تصریح کرد: انتظار ما بیش‌تر از شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی فناوری خودرو برقی است، اسناد بالادستی در این زمینه به اندازه کافی وجود دارد که ما متکی به همین اسناد هستیم.

وزیر صمت راه حل فعلی برای مشکلات آلودگی هوا و سوخت، از جنبه اقتصادی و زیست محیطی را توسعه خودروهای برقی دانست و گفت: تصمیمات باید متکی به اصل مساله باشد که خودرو برقی نیازی ملی در شرایط فعلی است.

گفتنی است، گروه صنعتی ایران خودرو در پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودرو برقی حضور فعال داشت.

وزیر صمت با حضور در غرفه ایران خودرو در حاشیه این رویداد، از محصولات برقی ایران خودرو شامل ری‌را برقی که نخستین خودرو برقی داخلی به شمار می رود، به همراه سه دستگاه تاکسی برقی دیدن کرد و علی شیخ زاده، قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در تامین، تولید و توسعه محصول توضیحات لازم درخصوص راهبردهای این شرکت درخصوص توسعه خودروهای برقی را به وزیر صمت ارایه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی