پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت های ارزان این روزهای بازار

حقيقتا، من به عنوان نگارنده حال و حوصله گرماي هوا را ندارم. نه از اين بابت که بهار و تابستان بد باشند؛ هر کدام از آنها ويژگيهاي خاص خود را دارند. به ويژه تابستان و ميوههاي رنگارنگش؛ عرض من چيز ديگري است!

فاطمه علی اصغری
دوشنبه - ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

به محض گرم شدن هوا، عده کثيري از مردم، به ويژه ساکنين شهرهاي بزرگ، استفاده از موتور‌سيکلت را جايگزين خودرو مي‌کنند‌. در اين بين نيز تخلفات راکبين اين نوع وسيله نقليه بيش از پيش به چشم مي‌آيد. از سبقت‌هاي غير مجاز گرفته تا افزايش تعداد آينه‌هاي شکسته که توسط اکثر موتورسوارها صورت مي‌گيرد. اگر چه، عده‌اي هم هستند که در کنار بهره‌وري از مزاياي موتورسيکلت، ايمني را رعايت و علاقه‌اي به آزار و اذيت ديگران ندارند. بنابراين، براي اين عده و قشر محترم، در اين گزارش تعدادي از موتورسيکلت‌هاي رايج در بازار را معرفي کرديم.

ارزان و دوست‌دار محيط زيست مثل دايچي YD1200-D3

دایچی (1)

دايچي YD1200-D3 يک موتورسيکلت در کلاس اسکوترهاي برقي است. اين موتورسيکلت برقي از الکتروموتور Brushless Hub Motor – DC با توان 1500 وات بهره مي‌برد. حداکثر سرعت آن 45 کيلومتر بر ساعت است و در صورت شارژ کامل باتري‌ها، امکان پيمايش مسافتي در حدود 60 کيلومتر وجود دارد. البته بايد اين نکته را درنظر داشت که باتري 60 ولتي اين موتورسيکلت، شش الي هشت ساعت زمان براي شارژ شدن نياز دارد. از تجهيزات دايچي YD1200-D3 مي‌توان به خروجي USB براي شارژ وسايل الکتريکي و محل قرارگيري کلاه‌کاسکت اشاره کرد. در آخر بايد به اين نکته اشاره کرد که اين اسکوتر برقي، ارزان‌ترين موتورسيکلت مورد بحث در اين گزارش است.

دایچی (2)

 

CG125  متعلق به زمان دايناسورها

CG125 (1)

براي معرفي اين موتورسيکلت کلاس استريت، نيازي به اشاره‌ي مستقيم نيست. کافي‌ است که از پنجره منزل يا محل کارتان، دقايقي به بيرون نگاه کنيد. بدون شک يک الي دو دستگاه از آن را خواهيد ديد؛ يا اگر محيط شما در سکوت کامل باشد، حين عبور از کوچه يا خيابان اطرافتان، دچار تکدر آرامش خواهيد شد. با اين حال، عرضه بسيار زياد اين موتورسيکلت کلاس استريت توسط شرکت‌هاي مختلف در بازار و فراواني قطعات يدکي آن، سبب شده تا عليرغم حضور موتورسيکلت‌هاي جديد، کماکان طرفداران خود را داشته باشد. اين موتورسيکلت در مدل‌هاي 125، 150 و 200 سي‌سي در بازار وجود دارد که بسته به شرکت عرضه کننده، قيمت آن نيز متفاوت است. اگر مدل 200 ‌سي‌سي را درنظر بگيريم، اين موتورسيکلت قيمتي بالغ بر 85 يليون تومان دارد.

CG125 (2)

کليک منهاي هوندا

کلیک (1)

کليک از جمله اسکوترهايي است که مدتي بعد از ورود نمونه‌هاي اصلي آن به بازار، نسخه‌هاي کپي آن نيز با قيمتي بسيار کمتر از نمونه ساخت هوندا وارد بازار شد. البته، مشکل اصلي اين موتورسيکلت، بحث تامين قطعات يدکي، به ويژه قطعات بدنه است. چرا که در صورت آسيب به بدنه و نبودن قطعات طرح اصلي، مالک بايد به ناچار قطعات اصلي را با قيمتي گزاف خريداري و جايگزين کند. نسخه‌هاي طرح اصلي اين اسکوتر بنزيني را مي‌توان با کمتر از 120 ميليون تومان خريداري کرد. در مورد مشخصات فني، مي‌توان گفت که کليک به موتوري با توان 6.3 وات و گيربکس خودکار مجهز است. از تجهيزات آن مي‌توان  استارت برقي، دزدگير و کيلومترشمار ديجيتال را نام برد.

کلیک (2)

 

تريل دوست داشتني

تریل (1)

صداي ريز پيشرانه موتورسيکلت‌هاي تريل و توانايي پرش آن‌ها، به نوبه خود در بين ديگر کلاس‌ها از جذابيت خاصي برخوردار است. اکنون مي‌توان با بودجه‌اي در حدود 110 ميليون تومان، يک دستگاه موتورسيکلت تريل پرواز مدل GY200 خريداري کرد. توان پيشرانه اين موتورسيکلت، 13 وات اعلام شده و جعبه دنده آن نيز پنج دنده دستي است. استارت برقي و کيلومتر شمار ديجيتال از تجهيزات اين موتورسيکلت به شمار مي‌روند.

تریل (2)

 

نوشته: مهدی درفشی

 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی