پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیا تاسمان

رونمایی از کیا تاسمان اولین وانت خودروساز کره‌ای کیا!

کیا با انتشار ویدیویی تبلیغاتی، تاسمان را به‌عنوان اولین وانت خود معرفی کرد. همچنین این خودروساز کره‌ای تاریخ عرضه پیکاپ سایز متوسط Tasman را مشخص کرد.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

از چند وقت قبل زمزمه‌های معرفی اولین پیکاپ کیا به گوش می‌رسید. این شرکت پس از تولید سدان‌ها و اس یو وی‌های پرفروش، حالا ورود به بازار پیکاپ‌ها را در نظر دارد و انتظار می‌رود به‌زودی از پیکاپ خود رونمایی کند. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که شعبه استرالیای کیا به‌تازگی حتی نام این پیکاپ را تایید کرد و از معرفی آن در آینده نزدیک خبر داد. این خودروساز کره‌ای در حالی پا به بازار پیکاپ‌ها در مناطقی از جمله استرالیا می‌گذارد که اخیراً حتی خبر عرضه اولین پیکاپ چری برای رقابت در استرالیا منتشر شد.

جزئیات رسمی تازه از اولین وانت کیا

کیا استرالیا به‌تازگی تبلیغی تلویزیونی با محوریت پیکاپ پیش رو خود را منتشر کرد که در آن ۲۰ نفر از ورزشکاران نامدار این کشور حضور پیدا کرده‌اند. در حالی که مستقیماً به نام این پیکاپ اشاره نشده، در ویدیو اشاراتی کمتر محسوس به «تاسمان» چشم می‌خورند. به‌عنوان مثال، در دقایق اولیه ویدیو تبلیغاتی منتشر شده توسط کیا، تاسمان به‌عنوان نام یک خودرو دو دیفرانسیل در یک روزنامه قابل مشاهده است یا حتی جلوتر در بخشی دیگر از ویدیو، دریای تاسمان در نقشه روی دیوار دیده می‌شود. با این اوصاف، در این مرحله با اطمینان می‌توان گفت که نام اولین وانت کیا تاسمان خواهد بود.

علاوه بر این، کیا در وب‌سایت رسمی خود تصویری را به اشتراک گذاشت که نمای کناری Tasman را البته به‌صورت تیره‌شده به نمایش می‌گذارد. پیش از این هم تصاویری از این خودرو با پوشش استاری حین گذراندن تست‌های پیش از تولید در کره جنوبی و سوئد به بیرون درز پیدا کرده بود. حتی بر اساس جزئیاتی که تاکنون افشا شده، رندرهایی از پیکاپ کیا تهیه شده است که نمونه‌ای از آن‌ها را در پایین مشاهده می‌کنید.

به‌گفته کیا استرالیا، تاسمان تا انتهای سال ۲۰۲۴ به‌صورت رسمی به نمایش گذاشته می‌شود و در سال ۲۰۲۵ به خریداران تحویل داده خواهد شد. این پیکاپ احتمالاً در ابتدا با پیشرانه دیزلی ۲.۲ لیتری توربوشارژ سانتافه و سورنتو یا پیشرانه دیزل ۳ لیتری توربوشارژ کیا موهاوی در دسترس قرار می‌گیرد و پس از گذشت یک یا دو سال، نسخه تمام برقی آن روانه بازار خواهد شد. پیش‌تر شنیده شده است که این وانت کیا می‌تواند وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم را به یدک بکشد و هزار کیلوگرم بار را روی خود حمل کند. ضمناً تصاویر افشا شده نشان می‌دهند که در ناحیه عقب آن سیستم تعلیق فنر شمش به‌کار رفته است.

تاسمان به‌عنوان اولین وانت کیا که در دسته پیکاپ‌های سایز متوسط قرار می‌گیرد، رقیب‌هایی مثل تویوتا هایلوکس، فورد رنجر، فولکس واگن آماروک و میتسوبیشی ترایتون را پیش روی خود می‌بیند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی