پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوانتوم GP700 سوپر اسپرتی ریز نقش

چندی پیش در استرالیا شاهد معرفی کوانتوم GP700 در قالب یک سوپراسپرت کوچک ولی بسیار قدرتمند بودیم که با تولید حداکثر قدرتی 700 اسب بخاری پیشرانه و برابر با وزن کلی 700 کیلوگرمی، نسبتی 1:1 بین وزن و قدرت را بدست آورده است. این سوپر اسپرت به واسطه همین ویژگی خارق العاده توانست در کمتر از چند […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
چندی پیش در استرالیا شاهد معرفی کوانتوم GP700 در قالب یک سوپراسپرت کوچک ولی بسیار قدرتمند بودیم که با تولید حداکثر قدرتی 700 اسب بخاری پیشرانه و برابر با وزن کلی 700 کیلوگرمی، نسبتی 1:1 بین وزن و قدرت را بدست آورده است. این سوپر اسپرت به واسطه همین ویژگی خارق العاده توانست در کمتر از چند ساعت، توجهات بسیار زیادی را به سوی خود جلب کند.

کوانتوم GP700

کوانتوم GP700

این سوپر اسپرت کوچک با نام کوانتوم GP700 ((Quantum GP700 که با توجه به سگمنت تولیدی آن، رقیبی جدی برای دو محصول صاحب نام بازار یعنی آریل اتم و KTM X-Bow خواهد بود که در مقاطعی عملکردی بالاتر از این دو محصول را بر روی کاغذ ارائه کرده است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

کوانتوم GP700-3

کوانتوم GP700

در محدوده قدرتی این خودروی سوپراسپرت کوچک، به طور طبیعی یک پیشرانه 2.7 لیتری چهارسیلندر مجهز به دو سوپرشارژر قدرتمند قرار خواهد گرفت که به لطف وجود آن‌ها بر سر راه مجراهای ورودی هوا، حداکثر قدرتی 700 اسب بخاری و حداکثر گشتاوری 654 نیوتن متری از این پیشرانه چهار سیلندری به دست می‌آید. این نیروی عظیم تولیدی از یک جعبه دنده شش سرعته انتقال پی‌درپی به چرخ ها می شد که موجب به ثبت رسیدن شتابی صفر تا صد 2.6 ثانیه‌ای برای کوانتوم GP700 شده است و این در حالی است که آریل اتم با پیشرانه‌ای 3 لیتری هشت سیلندر V شکل تنها توان تولید 500 اسب بخار قدرت را دارد، ولی به لطف شاسی و بدنه 550 کیلوگرمی، موفق به ثبت شتابی 2.7 ثانیه‌ای از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت شده است.

کوانتوم GP700-4

کوانتوم GP700

براساس اعلام شرکت سازنده، کوانتوم GP700 با قیمت تخمینی و سرسام آور 700 هزار برای بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و این در حالی است که با پرداخت چنین هزینه‌ای تنها یک خودروی عملاً غیرقابل استفاده با موتوری قدرتمند نصیبتان خواهد شد که به جای آن می‌توان دو لامبورگینی سوپر اسپرت یا دو پورشه پانامرا را خریداری کرد.

کوانتوم GP700

کوانتوم GP700

برچسب‌ها : سوپر اسپرت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی