پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیات_لوگو

توافقات کلی ایران خودرو و فیات انجام شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو چند ماه پیش از انتخاب فیات به عنوان شریک جدید این شرکت خبر داد و حالا به گفته منابع آگاه، توافقات کلی ایران خودرو و فیات بر سر همکاری مشترک انجام شده است. آن طور که منابع آگاه می‌گویند، ایران‌خودرو و فیات بر سر پوشش بازه قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان بازار […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

مدیرعامل ایران‌خودرو چند ماه پیش از انتخاب فیات به عنوان شریک جدید این شرکت خبر داد و حالا به گفته منابع آگاه، توافقات کلی ایران خودرو و فیات بر سر همکاری مشترک انجام شده است.

آن طور که منابع آگاه می‌گویند، ایران‌خودرو و فیات بر سر پوشش بازه قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان بازار خودرو ایران به توافق کلی دست یافته‌اند. به‌عبارت بهتر، قرار است فیات محصولاتی متناسب با این بازه قیمتی در ایران تولید و عرضه کند، بازه‌ای که بخش 30 تا 40 میلیون آن نسبتا پر جمعیت است، اما 40 تا 60 میلیونش نیاز مبرم به محصولات جدید دارد. به اعتقاد برخی کارشناسان، فیات به لحاظ سبد محصولات، از قابلیت لازم برای پوشش دادن بازه قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان بازار ایران برخوردار است، البته به شرطی که ایران‌خودرو بتواند قراردادی محکم و برد-برد با این خودروساز ایتالیایی امضا کند. به گفته منابع آگاه، فیات تنها در بازه قیمتی 30 تا 60 میلیون تومان بازار خودرو ایران حضور نخواهد یافت و قرار است در مذاکرات بعدی، بخش‌هایی دیگر از بازار نیز توسط این خودروساز، مورد بررسی و احتمالا تحت پوشش قرار گیرد. ظاهرا در سفر چند هفته آینده مقامات ایتالیایی به ایران، نمایندگان فیات نیز راهی کشور خواهند شد تا مذاکرات خود با ایران‌خودرو را ادامه بدهند و از همین رو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا تفاهم‌نامه‌ای میان این دو خودروساز بر سر همکاری مشترک امضا خواهد شد. فیات یکی از خودروسازان مشهور اروپا به شمار می‌رود و سهامدار خودروساز بزرگ آمریکایی یعنی کرایسلر نیز هست.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی