بدون شک یکی از محبوبترین کراساوورهای چینی در بازار، فیدلیتی محصول بهمن موتور است. استقبال از این کراساوور جذاب در مدت عرضهاش در بازار ایران، باعث شده تا بهمن موتور ترجیح دهد تا علاوه بر عرضه نسل جدید آن، عرضه نسخههای فیس لیفت شده را نیز ادامه دهد.
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛
خانواده فیدلیتی در بین محصولات بهمن موتور، هویتی مستقل دارد. ارائه محصول متنوع در این خانواده، نشان از توجه این گروه به ذائقه و سلیقه مشتریان ایرانی دارد. فیدلتی با مدل پرایم شروع به کار کرد و طی مدت کوتاهی دستخوش اصلاحات و با نام فیدلیتی نیو پرایم به بازار عرضه شد. بعد از آن فیدلیتی پرستیژ به بازار آمد و حالا نوبت به نسخه الیت از فیدلیتی رسیده است که در این مقاله با آن آشنا میشویم. نسخه بعدی فیدلیتی XB1 خواهد بود که قرار است سال 1404 روی خط تولید برود تا فرزندان این خانواده کاملتر شود.
جدیدترین فیس لیفت فیدلیتی که نخستین بار در نمایشگاه اخیر خودرو تهران به نمایش درآمد، قرار است با نام الیت در بازار عرضه شود. مدل الیت نسبت به نسخه پرایم، در فرم چراغها ثابت مانده، اما سپرها، جلوپنجره، رینگها و سراگزوزهای آن تغییراتی را تجربه کردهاند.
جلوپنجره چند ضلعی و بزرگتر در ترکیب با گرافیک متحول شده چراغها ترکیب جذاب تری را به نمایش میگذارند. فرم اگزوزهای دوقلوی عقب نیز بسیار هیجان انگیز است. بهمن موتور قرار است فیدلیتی الیت را در 2 نسخه 5 نفره و 7 نفره عرضه کند. در بحث تجهیزات و امکانات نیز نسخه الیت تغییراتی را تجربه کرده است. نکته جالب حذف رادار تغییر لاین از این مدل است. اما سیستم عامل چند رسانهای این مدل بهروزرسانی شده و حالا اپل کارپلی و اندروید اتو را هم پشتیبانی میکند. صندلیهای جلو بر خلاف مدل قبلی به سردکن مجهز شدهاند. کیفیت دوربینهای اطراف خودرو نیز در این مدل ارتقاء یافته است.
بهمن موتور قرار است این خودرو را با 3 تریم مارون، مشکی و قهوهای روشن عرضه کند که از این نظر قدرت انتخاب خریداران نسبت به مدل قبلی در این نسخه بیشتر است. وسعت تغییرات داخل کابین با تغییرات بدنه قابل مقایسه نیست، اما تغییرات جزیی در جهت بهروزتر شدن را تجربه کرده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان 2 محور فیدلیتی الیت به ترتیب 4735، 1900، 1700 و 2720 میلی متر است و وزن این خودرو نیز به 1560 تا 1575 کیلوگرم میرسد. صندوق بار این خودرو نیز 680 لیتر حجم دارد و با توجه به فضای جادار کابین و حجم صندوق، گزینهای راحت و قابل قبول برای مسافرتهای چند نفره است.
سری اول مونتاژی فیدلیتی پرایم با گیربکس دوکلاچه خشک عرضه میشد. اما مدتی بعد گروه بهمن تصمیم گرفت تا برای حل مشکل داغ کردن پکیج کلاچ، از گیربکس دوکلاچه تر استفاده کند و در این راستا کمپرسور کولر و کنسول میانی نیز تغییر کرد. از آپشنهای مهمی که به فیدلیتی هایی که با مدل ۱۴۰۱ به بعد عرضه میشدند میتوان به دستهدنده الکترونیکی و شارژر وایرلس اشاره کرد. اما در بحث فنی مدل الیت از همان ترکیب اصلاح شده مدل نیو پرایم برخوردار است. فیدلیتی الیت با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) عرضه میشود. این پیشرانه می تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و فیدلیتی در نسخه الیت نیز همچنان دیفرانسیل جلو است.
دیدگاه خود را بنویسید