پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میزان آلودگی خودروهای برقی در مقابل بنزینی_تسلا_ب ام و 320i

آلایندگی خودروهای برقی وابسته به کشور است.

طبق گزارش شبکه بلومبرگ، میزان آلایندگی خودروهای برقی میتواند کشور به کشور متفاوت باشد به طور مثال در هنگ کنگ تولید برق به زغال سنگ وابسته است که میزان آلایندگی یک خودرو تسلا S را از یک ب ام و 320i بیشتر میکند. سازمان حفاظت از محیط زیست هنگ‌کنگ اعلام کرد حدود 53 درصد برق […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

طبق گزارش شبکه بلومبرگ، میزان آلایندگی خودروهای برقی میتواند کشور به کشور متفاوت باشد به طور مثال در هنگ کنگ تولید برق به زغال سنگ وابسته است که میزان آلایندگی یک خودرو تسلا S را از یک ب ام و 320i بیشتر میکند.

سازمان حفاظت از محیط زیست هنگ‌کنگ اعلام کرد حدود 53 درصد برق این شهر از زغال‌سنگ، 22 درصد از انرژی هسته‌ای و 22 درصد دیگر از گاز طبیعی تامین می‌شود. در چین سهم برق زغال‌سنگی بیشتر است و به 60 درصد می‌رسد. یک تحلیلگر مرکز سانفورد سی برنشتین گفت: در نتیجه انرژی مورد نیاز برای شارژ یک تسلا مدل S تقریبا 20 درصد دی اکسید کربن بیشتری نسبت به موتورهای بنزین سوز تولید می‌کند. اگر کربن تولیدی در جریان تولید برق و باتری خودرو را در نظر بگیریم، یک تسلا مدل S در طول 150 هزار کیلومتر تردد در هنگ‌کنگ 4/ 4 تن دی‌اکسید‌کربن بیشتر از یک ب‌ام‌و 320i تولید خواهد کرد.

طبیعتا اگر کشور یا شهری به دیگر اشکال تولید برق که آلایندگی کمتری دارند متکی باشد، این آمار فرق خواهد کرد. بوریج در گزارشی اعلام کرد: استفاده از خودروهای الکتریکی فقط در کشورهایی منطقی است که تولید کربن آنها برای تولید برق پایین است. در هنگ‌کنگ و به‌ویژه در چین خودروهای برقی بیشتر باعث افزایش آلودگی هوا خواهند شد تا کاهش آن.

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی