پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون خودران بنز

کامیون های خودران جهان را متحول می کنند.

براساس آزمایش ها و تحقیقات انجام شده، استفاده از کامیون های خودران هزینه حمل و نقل را بیش از 50 درصد کاهش میدهند و این امر سبب بیکاری رانندگان و کاهش رونق اماکن بین جاده ای می شود. به گزارش اخبار خودرو ،در اوایل ماه جاری میلادی، ۶ کامیون از کمپانی‌های بزرگ کامیون ساز در […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

براساس آزمایش ها و تحقیقات انجام شده، استفاده از کامیون های خودران هزینه حمل و نقل را بیش از 50 درصد کاهش میدهند و این امر سبب بیکاری رانندگان و کاهش رونق اماکن بین جاده ای می شود.

به گزارش اخبار خودرو ،در اوایل ماه جاری میلادی، ۶ کامیون از کمپانی‌های بزرگ کامیون ساز در اروپا به‌صورت خودکار از شهرهای مختلف اروپا به سمت روتردام هلند حرکت کردند. این آزمایش به‌صورت کاملاً هماهنگ میان این شرکت‌ها صورت گرفت که درواقع بخشی از تصمیمات اتحادیه کامیون‌های اروپایی برای توسعه کامیون‌های خودران در این قاره است. این آزمایش به‌خوبی نشان داده که این تکنولوژی می‌تواند به‌خوبی فراگیر شود و در مقابل گزارشی از سوی وب‌سایت Tech Crunch نشان می‌دهد که چگونه این تکنولوژی می‌تواند کامیون‌ها و رانندگان کامیون‌ را تحت تأثیر قرار دهد.

در حال حاضر برای اینکه یک کامیون با بار کامل از لس‌آنجلس به نیویورک حرکت کند، ۴۵۰۰ دلار هزینه در بردارد. بر اساس گزارش، ۷۵ درصد از این پول به راننده تعلق می‌گیرد؛ پس اگر شما با یک کامیون خودران کالای خود را منتقل کنید، بیش از نیمی از مبلغ فعلی را صرفه‌جویی خواهید کرد. این فقط یک بعد از قضیه است. بر اساس قانون، رانندگان کامیون‌ها باید پس از هر ۱۱ ساعت رانندگی، ۸ ساعت خواب داشته باشند. این در حالی است که کامیون‌های خودران می‌توانند نزدیک به ۲۴ ساعت در هر شبانه‌روز درحرکت باشد. علاوه بر این، سیستم رایانه‌ای موجود در این نوع کامیون‌ها می‌تواند بهترین سرعت را با کم‌ترین میزان مصرف سوخت تنظیم نماید درحالی‌که رانندگان حقیقی خودرو قادر به انجام چنین کاری نیستند و قطعاً سوخت بیشتری مصرف خواهند کرد. همچنین در آینده‌ای نه‌چندان دور، این کامیون‌ها با قرار گرفتن پشت همکاران خود در جاده‌ها، میزان مقاومت هوا در برابر کامیون را کاهش می‌دهند.

کامیون خودران

قطعاً همه این موارد در جهت کاهش هزینه انتقال کالا برای مشتریان صورت گرفته است؛ اما ممکن است این کاهش هزینه سبب ایجاد خسارات جبران‌ناپذیری شود. در حال حاضر ۱٫۶ میلیون نفر در آمریکا به‌عنوان راننده کامیون شاغل هستند و این محبوب‌ترین شغل در ۲۹ ایالت آمریکا است. حال اگر کامیون‌های خودران به‌جای این رانندگان مورداستفاده قرار گیرند، بدین معناست که یک درصد از جمعیت نیروی کار آمریکا بیکار خواهند شد؛ اما موضوع فقط بیکاری رانندگان نیست. یک راننده وقتی در مسیر خود حرکت می‌کند به رستوران‌ها، مهمان‌خانه‌ها و پمپ‌بنزین‌های جاده‌ای نیز مراجعه می‌کند که با جایگزینی کامیون‌های خودران، درآمد این افراد نیز به خطر می‌افتد.

حتی اگر صرفه‌جویی‌های کامیون خودران در هزینه‌ها چندان هم بالا نباشد، بازهم استفاده از آن توسط مشتریان اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش تک‌کرانچ، متوسط سن رانندگان کامیون در آمریکا ۵۵ سال بوده و روزبه‌روز در حال افزایش است. بدین معنا که افراد جوان تمایلی به این شغل ندارند و این زنگ خطری است برای کمبود رانندگان کامیون در آینده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی