پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز در لهستان کارخانه جدید تاسیس می کند

شرکت دایملر به تازگی اعلام کرد که قصد داشته کارخانه جدیدی را در لهستان تاسیس کند و برای آن سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی در نظر گرفته است و هدف آن تولید موتورهای جدید در این کارخانه می باشد. این خبر خوبی برای لهستانی ها خواهد بود زیرا این نخستین باری بوده که مرسدس در […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

شرکت دایملر به تازگی اعلام کرد که قصد داشته کارخانه جدیدی را در لهستان تاسیس کند و برای آن سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی در نظر گرفته است و هدف آن تولید موتورهای جدید در این کارخانه می باشد.

این خبر خوبی برای لهستانی ها خواهد بود زیرا این نخستین باری بوده که مرسدس در لهستان کارخانه تاسیس می کند و همچنین فرصت شغلی برای چند صد نفر از شهروندان لهستانی خواهد بود.

گفته می شود کارخانه در شهر Jawor لهستان احداث می گردد. کارکنان کارخانه جدید مسئولیت داشته پس از راه اندازی شروع به ساخت چندین مدل موتور چهارسیلندر بنزینی و دیزلی نمایند. گفتنیست که سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی یک سرمایه گذاری اولیه بوده و شامل سرمایه گذاری کلی دایملر برای کارخانه نخواهد شد.

به گفته دایملر اگر این پروژه بزرگ بدون حمایت مقامات محلی باشد قطعا نتیجه بخش نیست. این شهر در جنوب غربی ورشو پایتخت لهستان بوده و فاصله 430 کیلومتری با آن دارد. کارخانه جدید در سال 2019 شروع به کار خواهد کرد و پس از پکن دومین کارخانه خارج از آلمان تولید موتور مرسدس محسوب می شود.

در ماه مارس شایعه ای مبنی بر احداث کارخانه اتومبیل توسط مرسدس در لهستان منتشر شد اما دایملر هیچ نظری درباره آن نداشت. شایعه می افزود که کارخانه جدید اتومبیل های C-Class, GLC و E-Class که با پلتفرم MRA همراه بودند را مونتاژ خواهد کرد.

جزئیات بیشتری آشکار نشد و باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری را بدست آوریم.

منبع: Motor1

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی