پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کراس اوور

آشنایی با برترین خودروهای کراس اوور و شاسی بلند کوچک

هنگامی که شرکت نیسان قشقایی را در سال 2007 راهی بازار کرد، این اتومبیل موردتوجه خریداران قرار گرفت و توانست فروش بالایی را برای نیسان به دنبال داشته باشد. بسیاری قشقایی را نخستین کراس اوور جهان دانسته که خانواده ها را شیفته ظاهر و ساختار خود نمود. از ویژگی هایی قشقایی می توان به ابعاد مناسب، […]

javankhodro
جمعه - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

هنگامی که شرکت نیسان قشقایی را در سال 2007 راهی بازار کرد، این اتومبیل موردتوجه خریداران قرار گرفت و توانست فروش بالایی را برای نیسان به دنبال داشته باشد. بسیاری قشقایی را نخستین کراس اوور جهان دانسته که خانواده ها را شیفته ظاهر و ساختار خود نمود.

از ویژگی هایی قشقایی می توان به ابعاد مناسب، قیمت مقرون به صرفه، سیستم تعلیق راحت و ارتفاعی مشابه یک شاسی بلند اشاره داشت. نسل دوم قشقایی در سال 2014 نیز توانست به فروش بالایی بخصوص در انگلستان دست یابد. بنابراین باید بیان کرد قشقایی آغازگر رقابت خودروسازان در تولید کراس اوور بود، کراس اوورهایی که امروز می توان هر مدل آن را در خیابان ها مشاهده کرد و جا را برای سایر مدل ها تنگ کرده است.

ما این روزها شاهد تولید کراس اوورهای مختلفی هستیم که هریک شامل ویژگی های منحصربفردی می شوند و از یکدیگر متمایزند. از کراس اوورهای برتری که می توان در بازار آنها را مشاهده کرد، اتومبیل هایی چون C4 Cactus سیتروئن، CX-3 مزدا، HR-V هوندا و چندی دیگرند.

شما می توانید از بین مدل پریمیومی، مقرون به صرفه و آفرود یکی را برگزیده و خریداری کنید. بنابراین به سلیقه و بودجه افراد بستگی داشته که کدامیک را انتخاب نمایید. در این مقاله ما شما را با 10 کراس اوور برتر آشنا خواهیم کرد تا در صورت تمایل برای خرید یک کراس اوور از بین آنها یکی را برای خرید انتخاب کنید.

1- سیتروئن C4 Cactus

کراس اوور

در سال 2015 خودروی کراس اوور C4 Cactus سیتروئن محبوبیت بالایی را بدست آورد. برای مثال اگر به قسمت درب این اتومبیل توجه کنید شاهد قسمت پلاستیکی خواهید بود که به صورت حبابی شکل بوده و نقش آن جلوگیری از رسیدن آسیب بسیار به اتومبیل است. خودروی C4 Cactus را باید در بین رقبایی با سقف سرعت 144 کیلومتر بر ساعتی، مقرون به صرفه دانست که در فضای داخلی آن نیز با صفحه نمایش دیجیتال و اجزایی باکیفیت هستیم. فضای باری کافی داشته اما نباید برای جای دهی بار فراوان روی آن حساب کرد. در مجموع  C4 Cactus در کنار ویژگی هایی مفید و قیمت مناسب یک اتومبیل کارآمد محسوب می شود.

2- رنو  Kadjar شاسی بلند

کراس اوور

به نظر می رسد جدیدترین خودروی این لیست رنو Kadjar باشد. اتومبیلی که در کلاس، قطعات و برخی عناصر شباهتی به نیسان قشقایی دارد. البته این اتومبیل نسبت به قشقایی برترست زیرا از ظاهر و فضایی داخلی جذاب و چشمگیر نسبت به قشقایی برخوردارست. با اینکه Kadjar معادلی برای نیسان قشقایی است اما قشقایی نیسان گران قیمت تر می باشد. نیسان قشقایی در بخش سوخت و برخی دیگر نسبت به Kadjar بهبودیافته بوده، بنابراین باید آن را باارزش تر دانست.

3-نیسان قشقایی شاسی بلند

کراس اوور

نیسان قشقایی از اتومبیل های اولیه کراس اوور به شمار می رود. همانطور که گفته شد قشقایی از کیفیت بالایی برخوردار بود و در ظاهر جذاب به نظر می رسد. اتومبیلی با سیستم تعلیق راحت، قیمتی مقرون به صرفه و طراحی چشمگیر. در فضای داخلی نیسان سعی کرده فناوری های لازم را به کار گیرد و از مواد باکیفیت در آن بهره گرفت تا خودرویی کامل به مشتریان خود ارائه دهد. قشقایی در ردیف اول کراس اوورها قرار می گیرد که توانست فروش بالایی را برای نیسان به دنبال داشته باشد.

4- مزدا CX-5 شاسی بلند

کراس اوور

خودروی مزدا CX-5 یک جایگزین واقعی برای نیسان قشقایی می توان دانست. اگرچه قیمت CX-5 مزدا بیش از نیسان قشقاییست اما صاحبان این اتومبیل با موتوری قدرتمند، طراحی بزرگ و تجربه رانندگی عالی رو به رو خواهند شد. مدل استاندارد مزدا CX-5 از سیستم سرگرمی مزدا و سیستم تهویه مطبوعی برخوردارست. البته خریداران می توانند مدل چهار چرخ محرک CX-5 را خریداری کنند که جز قیمتی بیشتر ویژگی های اضافی را شامل حال صاحبان این خودرو نمی کند.

5- اشکودا Yeti شاسی بلند

کراس اوور

خودروی Yeti اشکودا در بازار کراس اوورها همیشه جز محبوب هاست. اتومبیلی که از فضای داخلی بزرگی برخوردار بوده و مدل چهار چرخ محرک آن عملکرد قوی قادرست از خود نشان دهد. در حقیقت Yeti می تواند رقیب سرسختی برای سایر کراس اوورهای لیست باشد. فضای داخلی Yeti خوش ساخت بوده به شکلی که می توان صندلی های عقب را حرکت داده و فضای باری گسترده ای را ایجاد کرد. اشکودا همچنین در امتیازات رانندگی همیشه رضایت کارشناسان و متخصصان صنعت را بدست می آورد.

6- آئودی Q3 شاسی بلند

کراس اوور

اگر شما به دنبال کراس اووری هستید که رده بالا محسوب شود،  آئودی Q3 گزینه مناسبیست. آن را می توان یک مدل بزرگتر نسبت به هاچ بک  A3 دانست که شامل ارتقاسازیهایست. اگرچه Q3 در زمینه بهره وری سوخت نمی توان رقیب مناسبی با دیگر خودروهای این لیست باشد، اما کیفیت ساخت بالایی را شامل می شود. صاحبان Q3 قطعا در این اتومبیل تجربه رانندگی بزرگی احساس خواهند کرد و در کنار آن عملکرد قابل توجه می تواند تجربه رانندگی با این شاسی بلند را شیرین سازد. اگر می خواهید یک مدل با عملکرد بالای Q3 را خریداری کنید، شرکت آئودی مدل RS Q3 را برای شما در نظر گرفته که بی نظیرست.

7- مزدا CX-3 شاسی بلند

کراس اوور

مسلما مزدا CX-3 در این لیست جز محبوب ها قرار می گیرد. این اتومبیل همچون CX-5 قیمت بالایی داشته اما با انتخاب مدلی که به موتور 1.5 لیتری دیزلی مجهزست، هزینه کمتری را باید تقبل کرد. در فضای داخلی شباهتی به خودروی هاچ بک Mazda2 داشته اما با وجود فضایی گسترده، بسیار بهترست. ابعاد جمع و جور  CX-3 آن را در دسته کراس اوورهای جذاب و کارآمد قرار داده که گزینه مناسبی برای خرید به شمار خواهد رفت.

8- هوندا HR-V شاسی بلند

کراس اوور

شرکت هوندا نخستین HR-V را در سال 1998 راه اندازی کرد. بنابراین باید HR-V را یکی از نخستین کراس اوورهای جهان دانست که محبوبیت کمی هم نداشت. جدیدترین مدل HR-V تابستان 2015 راه اندازی شد و از طراحی فضایی و تخیلی بهره می برد. فضای داخلی جمع و جور با صندلی های باکیفیت و هوشمندانه می تواند رضایت مسافران را جلب کند. HR-V خودرویی مقرون به صرفه بوده و از موتور دیزلی 1.6 لیتری بهره می برد.

9- هیوندای توسان شاسی بلند

کراس اوور

یکی دیگر از کراس اوورهایی که سعی داشته رقیبی قابل توجه محسوب شود، توسان هیوندای بوده که جایگزین ix35 با طراحی جذاب خود شده است. هیوندای تمامی مدل های توسان را با تجهیزات خوبی همراه ساخته که می توان به سیستم تهویه مطبوع، رادیو دیجیتالی DAB و چراغ های جلوی قابل تنظیم اشاره داشت. مدل چهار چرخ محرک از فضای باری 1503 لیتری در کنار صندلی های عقب برخوردارست که افزایش حجمی 513 لیتری نسبت به مدل دیگر محسوب می شود. هیوندای با فروش هر توسان پنج سال گارانتی نیز می دهد تا صاحبان با آرامش کامل از توسان لذت ببرند.

10- رنج روور Evoque شاسی بلند

کراس اوور

Evoque را در لیست باید از شاسی بلندهای لوکس دانست که سال 2011 با فروش بالایی رو به رو شد. لندروور مدتی بعد مدل کانورتیبل آن را به درخواست مشتریان توسعه داد که جذاب به نظر می رسید. Evoque ساختاری مشابه دیگر لندروورها داشته ، به شکلی که می توان شکل لوکس را در جای جای این اتومبیل مشاهده کرد. لندروور مدل های مختلفی از Evoque را ارائه داد که می توان به مدل سه درب و پنج درب اشاره داشت. Evoque اگرچه قیمت بالایی داشته اما ارزش خرید آن نیز به نسبت قیمتش بالاست.

منبع: carbuyer.co.uk

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی