پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

zeekr X

Zeekr X : شاسی بلند تازه وارد چینی با آرزوهای بزرگ

نسل جدید کراس اوور Zeekr 003 با طراحی رادیکالی معرفی شد و نام آن از 003 به X تغییر پیدا کرده است و واژه X نمایانگر طراحی عجیب و غریب آنست. Zeekr X به عنوان سومین محصول این برند چینی در کنار سدان 001 و مینی ون خانوادگی 009 با طراحی متفاوت تری راهی بازار […]

سامیار راشد
شنبه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۱

نسل جدید کراس اوور Zeekr 003 با طراحی رادیکالی معرفی شد و نام آن از 003 به X تغییر پیدا کرده است و واژه X نمایانگر طراحی عجیب و غریب آنست. Zeekr X به عنوان سومین محصول این برند چینی در کنار سدان 001 و مینی ون خانوادگی 009 با طراحی متفاوت تری راهی بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طراحی متمایز چراغ در جلو و عقب، خطوط عجیب و متفاوت بدنه، عدم وجود دستگیره درب، وجود چرخها در چهار گوشه بدنه، تفاوت رنگی بدنه و موارد دیگر آنرا به یکی از خاص ترین خودروهای بازار تبدیل می کند. Zeekr X از نظر ابعاد با اسمارت 1 و ولوو XC30 قابل مقایسه است که البته از پلتفورم مشترکی با XC30 نیز بهره می برد.

پیش بینی می شود از دو موتور الکتریکی 200 کیلوواتی برای عقب و 115 کیلوواتی بهره ببرد. Zeekr اعلام کرده که نسخه های پرفورمنس این خودرو می تواند در عرض 3 ثانیه از صفر به صد برسد.

قرار است که Zeekr X در اوایل سه ماهه دوم سال 2023 راهی بازار چین شود و پس از آن به بازار اروپا قدم بگذارد. Zeekr X در بازار اروپا ابتدا در کشورهای نروژ، هلند و سوئد عرضه می شود و سپس در سایر کشورهای اروپایی به فروش خواهد رسید.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی