پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2017-Hyundai-Ioniq-show-floor-هیوندای

خودرو برقی هیوندای امسال عرضه می شود

توان خودروهای الکتریکی در طی مسافت زیاد با یک بار شارژ و شارژ سریع نکات کلیدی موفقیت مدلهای دوستدار محیط زیست است و هیوندای با علم بر این موضوع با مدلی به نام Ioniq وارد گود خواهد شد. خودروسازان هم به‌خوبی متوجه شده‌اند مشتریان وقتی به محصولات الکتریکی آنها اعتماد می‌کنند که از برد حرکتی […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

توان خودروهای الکتریکی در طی مسافت زیاد با یک بار شارژ و شارژ سریع نکات کلیدی موفقیت مدلهای دوستدار محیط زیست است و هیوندای با علم بر این موضوع با مدلی به نام Ioniq وارد گود خواهد شد.

خودروسازان هم به‌خوبی متوجه شده‌اند مشتریان وقتی به محصولات الکتریکی آنها اعتماد می‌کنند که از برد حرکتی بالای آنها مطمئن باشند و این به معنای برد حداقلی 200 مایلی است. این مساله را به‌خوبی می‌توان در رشد محبوبیت تسلا مدل 3 مشاهده کرد، اما رقبای دیگر هم بیکار ننشسته‌اند. بر این اساس، خبر می‌رسد هیوندای نیز به‌دنبال معرفی یک خودروی الکتریکی ارزان و با برد بالا است.  خودروی الکتریکی Ioniq که تنها برای ایالات‌متحده در نظر گرفته شده در آخرین نمایشگاه اتومبیل نیویورک معرفی و قرار است که تا پیش از پایان یافتن سال جاری عرضه شود. این میزان از برد حرکتی در هر بار شارژ معادل برد خودروی پرفروش نیسان لیف است. مدیر خودروهای کم‌مصرف هیوندای اعلام کرده که برنامه‌های توسعه‌ای مهمی برای این خودرو در نظر گرفته شده و این که هیوندای باید تا سال 2018 یک خودروی الکتریکی با برد 200 مایل را به بازار معرفی کند. گمان می‌رود با توجه به شرایط فعلی این خودرو همان Ioniq باشد.

Ioniq در سه مدل، هیبرید، برقی و پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد. مدل هیبرید موتور بنزینی 104 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 43 اسب بخاری دارد. و مدل الکتریکی تنها از یک موتور الکتریکی 188 اسب بخاری با 155 مایل برد (250 کیلومتر) استفاده خواهد کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی