پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنج روور

شکایت لندروور از خودروساز چینی برای کپی برداری طرح رنج روور Evoque

شرکت های تولیدکننده خودروی چینی عمدتا از طراحی اتومبیل های اروپایی بهره می گیرند و حال یکی از این شرکت ها برای کپی برداری طرح رنج روور Evoque دچار دردسر شده است. اگر این اتومبیل یک کپی روشن و مشخص از رنج روور Evoque محسوب شود، اما طرح آن ساده تر از Evoque است. به گفته جگوار لندروور، […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

شرکت های تولیدکننده خودروی چینی عمدتا از طراحی اتومبیل های اروپایی بهره می گیرند و حال یکی از این شرکت ها برای کپی برداری طرح رنج روور Evoque دچار دردسر شده است. اگر این اتومبیل یک کپی روشن و مشخص از رنج روور Evoque محسوب شود، اما طرح آن ساده تر از Evoque است.

به گفته جگوار لندروور، این اتومبیل با نام Landwind X7 بسیار به رنج روور Evoque شبیه می باشد. از این رو کمپانی بریتانیایی دعوایی را در دادگاه برعلیه شرکت چینی Jiangling ایجاد کرده تا از ادامه تولید آن جلوگیری کند. در طراحی Landwind X7 دقیقا مشابه Evoque است در جزئیات کوچک اختلافاتی دارد.

رنج روور

جگوار موفق بوده از فروش Landwind X7 در برخی بازارهای خارج چین جلوگیری کند. بسیار کم پیش می آید کمپانی خارجی در دادگاه چین برای کپی برداری طرحی دعوایی را ایجاد کند. X7 فروش آن از سال گذشته آغاز شد اما جگوار لندروور در داخل چین به دلیل واکنش منفی مشتریان نتوانست بسیار موفق باشد.

اگر این شرکت بریتانیایی در دعوای برقرار کرده موفق باشد قطعا دیگر کمپانی های اروپایی نیز خواهند توانست به شکایت از دیگر کمپانی های چینی بپردازند. البته چنین موردی کم نبوده و در گذشته Zotye به کپی برداری طرح پورشه ماکان پرداخت و پورشه نیز از آن شکایت نمود.

منبع: motorauthority.com

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی