پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات-خودرو

پیشنهاد صفر کردن تعرفه واردات خودرو به دولت

در حال حاضر تعرفه واردات خودرو 40 درصد است که با طی مراحل قانونی این عدد به 55 درصد می‌رسد. عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان از پیشنهاد صفر کردن تعرفه واردات خودرو به دولت خبر داد. عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از پیشنهاد تعرفه صفر واردات خودرو به دولت خبر داد و گفت: به سیاستگذاران […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲ تیر ۱۳۹۵

در حال حاضر تعرفه واردات خودرو 40 درصد است که با طی مراحل قانونی این عدد به 55 درصد می‌رسد. عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان از پیشنهاد صفر کردن تعرفه واردات خودرو به دولت خبر داد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از پیشنهاد تعرفه صفر واردات خودرو به دولت خبر داد و گفت: به سیاستگذاران اقتصادی دولت پیشنهاد داده‌ایم تا هرگاه نرخ تورم تک رقمی تثبیت شد و قیمت ارز به ارزش واقعی خود رسید، آنگاه تعرفه واردات خودرو را صفر کنند.

محمدرضا نجفی‌منش از پیشنهاد تعرفه صفر واردات خودرو به دولت خبر داد و گفت: به سیاستگذاران اقتصادی دولت پیشنهاد داده‌ایم تا هرگاه نرخ تورم تک رقمی تثبیت شد و قیمت ارز به ارزش واقعی خود رسید، آنگاه تعرفه واردات خودرو را صفر کنند.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان افزود: در حال حاضر تعرفه واردات خودرو 40 درصد است که با توجه به طی مراحل مختلف قانونی یک خودرو خارجی با تعرفه 55 درصدی به دست مصرف کننده می‌رسد به همین خاطر خودروسازان پیشنهاد داده‌اند تا در صورت ثبات در فضای اقتصاد کلان کشور تعرفه واردات خودرو صفر شود.

نجفی‌منش تصریح کرد: ما معتقدیم که اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد، تورم تک رقمی شود و قیمت ارز به ارزش واقعی خود برسد، آنگاه فضای مناسب برای کاهش تعرفه واردات خودرو و رساندن آن به صفر به وجود خواهد آمد اما تا به وجود آمدن آن شرایط کاهش تعرفه به ضرر تولید داخلی خواهد بود.

او گفت: تک رقمی شدن نرخ تورم اگرچه محقق شده اما لازم است تا این رویه تثبیت شود و تورم نه تنها یک رقمی شود بلکه نرخ آن به زیر پنج درصد هم برسد تا بر اساس آن بتوان سایر شاخص‌های کلان اقتصادی را بازسازی کرد.

واردات خودروهای بالای 100 هزار دلار به مناطق آزاد ممنوع شد.

39 خودرو از لیست واردات حذف می شوند.

برجام دست کشورهای عربی از بازار خودرو ایران را کوتاه کرد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی